Nowy Range Rover i Range Rover Sport otrzymały maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Luksusowe SUV-y czerpią z ponad 50-letniego doświadczenia w zapewnianiu wyjątkowych możliwości terenowych, wyrafinowania i bezpieczeństwa.
Nowe modele są najnowszymi w długiej linii Range Roverów, które uzyskały pięciogwiazdkową ocenę w ramach rygorystycznych protokołów bezpieczeństwa Euro NCAP wprowadzonych w 2009 roku, począwszy od modelu Evoque w 2011 roku.
Oba modele bazują na nowej modułowej platformie MLA-Flex, przeznaczonej do wykorzystania w pojazdach z napędem całkowicie elektrycznym, hybrydowym typu plug-in i mild hybrid. Takie rozwiązanie zapewnia solidne podstawy dla pakietu najnowocześniejszych technologii wspomagających kierowcę, które harmonijnie współpracują ze sobą, zapewniając czułą i wyrafinowaną jazdę.
Nowy Range Rover, dostępny w konfiguracji cztero-, pięcio- i siedmiomiejscowej, jest do 50 procent sztywniejszy od swojego poprzednika, natomiast nowy Range Rover Sport jest o 35 procent sztywniejszy od poprzednika.
Wielokrotnie nagradzany nowy Range Rover uzyskał 87 procent punktów za ochronę przewożonych dzieci i 72 procent punktów za ochronę niechronionych użytkowników drogi, natomiast Range Rover Sport uzyskał 85 procent punktów za ochronę dorosłych pasażerów. Oba SUV-y uzyskały 82 procent za aktywne oraz pasywne systemy bezpieczeństwa (Safety Assist).
"Te doskonałe wyniki Euro NCAP są bezpośrednim rezultatem ciężkiej pracy i wiedzy, która jest wkładana w projektowanie, inżynierię i produkcję pojazdów, które od ponad pięciu dekad łączą w sobie bezpieczeństwo, możliwości i luksus. Nasza mocna, architektura MLA-Flex stanowi solidną podstawę dla pakietu najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa czynnego, takich jak Autonomous Emergency Braking (AEB), które w połączeniu działają harmonijnie, aby chronić pasażerów i innych użytkowników dróg. Te Range Rovery to technologiczny triumf" - Thomas Mueller, Executive Director Product Engineering, Jaguar Land Rover
Nowy Range Rover i Range Rover Sport dzielą szereg zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) zaprojektowanych w celu wspierania kierowcy i ochrony pasażerów, w tym:
- Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) - wykorzystując skierowane do przodu radary i kamery, AEB pomaga zidentyfikować pojazdy, pieszych i rowerzystów znajdujących się przed pojazdem oraz nadjeżdżające pojazdy lub rowerzystów z sąsiedniego pasa ruchu, podczas gdy prowadzony przez nas pojazd skręca w lewo lub w prawo. AEB zidentyfikuje zbliżające się zagrożenia i uruchomi hamulce, aby zminimalizować zagrożenie lub uniknąć zderzenia.
- Lane Keep Assist - monitoruje oznaczenia pasów drogowych w celu wykrycia niezamierzonej zmiany pasa ruchu. Jeśli pojazd ma zamiar przekroczyć granicę pasa ruchu, na kierownicę działa siła obrotowa, która przeciwdziała ruchowi przekraczającemu granicę.
- Emergency Lane Keep Assist - pomaga dostarczyć korekcyjne sygnały sterujące, jeśli stwierdzi, że pojazd zbytnio zbliża się do krawędzi drogi i dryfuje w kierunku sąsiedniego pasa, na którym wykryto nadjeżdżające pojazdy.
- 3D Surround Camera i ClearSight Ground View - system kamer surround zapewnia trójwymiarowy, 360-stopniowy widok wokół pojazdu i może wyświetlać kilka widoków jednocześnie na wyświetlaczu dotykowym podczas manewrowania, dając kierowcy szczegółowe informacje o otoczeniu. System ClearSight Ground View pozwala kierowcy zobaczyć na centralnym ekranie dotykowym ukryty obszar bezpośrednio przed i pod maską silnika.
- Funkcja Driver Condition Response - zatrzymuje pojazd i włącza światła awaryjne, jeśli kierowca nie zareaguje na serię komunikatów audio-wizualnych.
- Rear Collision Monitor with Occupant Protection Assist - wykorzystuje radary w przednim i tylnym narożniku, aby wykryć ryzyko kolizji w promieniu 70 metrów i ostrzec pasażerów, emitując ostrzeżenie dźwiękowe i przygotowując kabinę na potencjalne zderzenie. W razie potrzeby migają światła awaryjne, a wnętrze jest przygotowywane poprzez napięcie pasów bezpieczeństwa, przesunięcie zagłówków do przodu, pochylenie foteli oraz zamknięcie okien i dachu panoramicznego.
- Pre-emptive suspension - zawieszenie automatycznie przełącza się w tryb Dynamic, gdy system ostrzegający przed kolizją z przodu wykryje ryzyko kolizji, wspomagając kierowcę w przypadku konieczności wykonania manewrów wymijających poprzez zapewnienie najbardziej zwinnych reakcji.
- Adaptive Cruise Control i Steering Assist - Adaptive Cruise Control utrzymuje zadaną prędkość przelotową pojazdu. Prędkość jazdy jest automatycznie redukowana w przypadku wykrycia wolniej poruszającego się pojazdu na pasie przed pojazdem. Układ wspomagania kierownicy pomaga kierowcy utrzymać pojazd na środku pasa ruchu, dokonując drobnych korekt układu kierowniczego.
- Park Assist - wykrywa dostępne miejsca parkingowe i manewruje pojazdem w miejscach równoległych i prostopadłych. Park Assist kontroluje pojazd podczas manewru, wykorzystując układ kierowniczy, przyspieszenie, wybór biegu i hamowanie.
Obok systemów bezpieczeństwa czynnego, Nowy Range Rover i Range Rover Sport wykorzystują technologie, których celem jest zwiększenie czujności kierowcy i ograniczenie możliwości rozproszenia uwagi. Zintegrowana aplikacja Amazon Alexa zapewnia możliwość kontrolowania różnych ustawień i funkcji za pomocą naturalnych i intuicyjnych poleceń głosowych, bez konieczności odrywania rąk od kierownicy czy oczu od drogi.
Alexa jest wbudowana w Pivi Pro i można ją aktywować, po prostu mówiąc "Alexa" lub dotykając przycisku Alexa na ekranie dotykowym. Sprytne głosowe AI integruje nawet urządzenia Alexa w domu i działa bez smartfona. Wszystko, co właściciel musi zrobić, to zalogować się poprzez swoje konto Amazon, aby wbudowane eSIMy pojazdu zapewniły łączność.
Oba pojazdy są również dostępne z systemem Cabin Air Purification Pro, pionierskim systemem, który przenosi jakość powietrza we wnętrzu na wyższy poziom. Filtracja PM2.5 i technologia Nanoe™-X nie tylko pomagają znacznie ograniczyć nieprzyjemne zapachy, bakterie i alergeny, ale także poprawiają samopoczucie i czujność, monitorując poziom CO₂ we wnętrzu i w razie potrzeby automatycznie wprowadzając świeże powietrze z zewnątrz. Wysokie stężenie CO₂ przyczynia się do senności, więc system proaktywnie przyczynia się do optymalnej czujności kierowcy.