Co nowego w Range Roverze w roku 2007?

Co nowego w Range Roverze w roku 2007?04.07.2006
Nowy silnik wysokoprężny V8, więcej przestrzeni dla kierowcy i pasażerów i jeszcze więcej zaawansowanych technologii. Range Rover model roku 2007 otrzymuje całkowicie nowy silnik Diesla V8 i szereg innych, znaczących udoskonaleń ...

Ostatnie udoskonalenia flagowego pojazdu marki Land Rover to m.in. ulepszony projekt kabiny pasażerskiej i wiele usprawnień technicznych, takich jak opatentowany przez Land Rover system Terrain Response, który poszerza już i tak zapierający dech w piersiach zakres terenowych możliwości samochodu.

Co nowego w Range Roverze w roku 2007? 1 Debiutujący w samochodzie Range Rover, wyrafinowany technicznie, turbodoładowany silnik wysokoprężny TDV8 o mocy 200 kW (272 KM), jest jedną z najnowocześniejszych jednostek napędowych na świecie. Tak jak wszystkie silniki samochodów Land Rover, jest lekki, zwarty i niezmiernie wytrzymały. Zbudowano go w oparciu o doświadczenia z cieszącego się szerokim uznaniem silnika TDV6, stosowanego w samochodach Discovery 3 i Range Rover Sport. Dysponuje o 54 procent wyższą mocą i o 64 procent wyższym momentem obrotowym od sześciocylindrowego Diesla, którego zastępuje, a pozostaje tak samo ekonomiczny.

Przyspieszenie uległo znacznej poprawie: w porównaniu z poprzednim Dieslem, ta jednostka napędowa oferuje o ponad cztery sekundy lepsze przyśpieszenie w przedziale 0-100 km/h, wynoszące 9,2 sekundy. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wzrosła do 200 km/h. Dodatkowo, silnik TDV8 jest do 75 procent cichszy, oferuje wyższą kulturę pracy oraz większą skuteczność hamowania i kierowalność.

Co nowego w Range Roverze w roku 2007? 2 Nowy silnik współpracuje z inteligentną, sześciobiegową, sterowaną elektronicznie, automatyczną skrzynią biegów ZF, stosowaną już w benzynowych wersjach samochodu Range Rover. Nastawy zawieszenia są podobne do doładowanej wersji Range Rover Supercharged, zapewniając znakomitą sterowność i komfort jazdy. Przednia oś wyposażona jest w hamulce marki Bremo o dużej średnicy tarcz hamulcowych.

Range Rover model roku 2006 posiadał dwie wersje silnika benzynowego: 396-konny (291 kW), doładowany silnik V8 i 306-konny (225kW) silnik V8 bez doładowania, które zdobyły sobie duże uznanie i dostępne będą również w wersji na rok 2007.

Znakomite właściwości terenowe Range Rovera podnosi jeszcze system Terrain Response instalowany standardowo we wszystkich modelach roku 2007 wraz z centralnym mechanizmem różnicowym o zwiększonym tarciu i elektronicznie ("e") załączaną blokadą oraz mechanizmem różnicowym osi tylnej, opcjonalnie wyposażonym w elektronicznie załączaną blokadę.

Co nowego w Range Roverze w roku 2007? 3 System Terrain Response umożliwia kierowcy wybranie pokrętłem jednego z pięciu ustawień: szosa, śnieg/trawa, błoto, piasek, skały. Ustawienie któregokolwiek z nich powoduje dostosowanie pracy układu napędowego , zawieszenia i hamulców odpowiednio do konkretnych warunków. System automatycznie wybiera najodpowiedniejsze ustawienia wielu zaawansowanych elektronicznych elementów sterujących, zwiększając przyczepność, optymalizując właściwości jezdne, moment obrotowy silnika, aktywując System Kontroli Zjazdu, elektroniczną kontrolę przyczepności i dobierając ustawienia układu przeniesienia napędu.

Inne udoskonalenia wprowadzono w całej ofercie wersji modelu Range Rover na rok 2007. W kabinie pasażerskiej jest więcej schowków (w tym nowy podwójny schowek w desce rozdzielczej), zmodyfikowany system poduszek powietrznych, bardziej ergonomiczny panel konsoli środkowej, elektronicznie sterowany hamulec postojowy, nowy wygląd górnej części deski rozdzielczej oraz zasadniczo ulepszony system klimatyzacji i wentylacji.

Co nowego w Range Roverze w roku 2007? 4 Zmodyfikowano również dźwignię sterującą skrzyni biegów i system audio. Jest więcej wykończeń drewnianych i metalowych, a wszystko to przyczynia się do zwiększenia poczucia luksusu. Dostępna jest teraz opcjonalna funkcja chłodzenia przednich foteli oraz standardowe podgrzewanie siedzeń, a aktywne zagłówki zwiększają bezpieczeństwo podróżnych.

Model Range Rover, wypuszczony na rynek w roku 1970, był pierwszym luksusowym samochodem z napędem 4x4 na świecie. Od tego czasu pojawiły się trzy nowe, różne wersje tego samochodu, a najnowszy model ujrzał światło dzienne w roku 2002. Od wypuszczenia ostatniej wersji, Range Rover bije rekordy sprzedaży.

Źródło: JLR Polska