MotoNews.pl

Uskrzydlony Range Rover według Ardena

Uskrzydlony Range Rover według Ardena27.07.2007
Pojazdy z logo Range Rover nie są częstym widokiem na ulicach. Przede wszystkim ze względu na swoją cenę. Szczególnie flagowego modelu Range Rovera, który w bogato doposażonej wersji przekracza granicę nawet pół miliona złotych!

Troszkę tańszy jest mniejszy, stylizowany sportowo SUV, Range Rover Sport. W Polsce jego ceny zaczynają się "już" od 226 tysięcy złotych za 190-konną wersję z dieslem V6 pod maską.

Uskrzydlony Range Rover według Ardena 1Zaoszczędzone w ten sposób przy zakupie pieniądze, radzimy zainwestować w jego ekstremalną przeróbkę u specjalisty od tych aut, firmy Arden. Niemiecki tuner zasłynął z przeróbek Jaguarów, ale już od kilku lat chętnie spełnia najskrytsze nawet życzenia właścicieli luksusowych SUV'ów z logo brytyjskiej marki.

Najnowszą propozycją jest "uskrzydlona" wersja modelu Sport. Przednie drzwi umieszczono na odchylanych zawiasach, wykonanych z najprawdziwszej polerowanej stali. Po dotknięciu przycisku w środku, lub na pilocie (za dopłatą) skomplikowany mechanizm amortyzatorów gazowych najpierw odsuwa od auta drzwi na kilka centymentrów, po czym odchyla je do góry, niczym w Lamborghini. Proces przebiega całkowicie automatycznie i trwa około 30 sekund, co pozwala właścicielowi spokojnie obserwować reakcję przechodniów, szczególnie płci żeńskiej. Aby jeszcze bardziej zwrócić na siebie uwagę, proponujemy zamówienie jednego z pakietów optycznych, oferowanych przez Ardena.

Uskrzydlony Range Rover według Ardena 2Ten o nazwie AR5 zawiera nakładki poszerzające błotniki, szereg spoilerów i 19-calowe obręcze kół. Ale prawdziwy "lans" to pakiet AR6, w którym zamiast obręczy 19-calowych, wnęki kół szczelnie wypełniają felgi o średnicy aż 23 cali!

Aby nasz Range nie był zawalidrogą Arden przeprowadzi niezbędne modyfikacje w silniku. I tak w przypadku topowego diesla TDV8, moc wzrasta do 315 KM i 700 Nm momentu obrotowego. W benzynowym V8 pod prawą nogą kierowcy spoczywa już 480 KM, co pozwala mknąc po lewym pasie niemieckiej autostrady nawet 270 km/h (pod warunkiem zamówienia specjalnych opon szosowych Pirelli).

Chęć wyróżnienia się w tym przypadku nie kosztuje mało. Montaż drzwi typu "gullwing" to wydatek 19,635 euro w Niemczech (bez podatku), pakiet AR6 to kolejne 20 tysięcy, zmiany w silniku co najmniej 8 tysięcy. Po zsumowaniu okazuje się, że lepiej pozostać dyskretnym i wybrać "zwykłego" Range Rovera.

Źródło: Arden, Informacja Moto target
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata