...zwalniające ich z obowiązku prowadzenia i koncentrowania się na tej czynności, musimy rozczarować - jest to wersja eksperymentalna. Ma wziąć udział w organizowanym przez DARPA (Agencję Zaawansowanych Projektów Badawczych Obrony Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych) "Urban Challenge" - czyli zawodach samochodów autonomicznych.
Doroczne wyścigi tych poruszających się bez kierowcy pojazdów odbędą się 3 listopada, a LR3 stanie w szranki z takimi konkurentami, jak zmodyfikowany Volkswagen Passat kombi o wdzięcznym przydomku "Junior", którego producent przygotował we współpracy z Uniwersytetem Stanfordzkim.
Autonomiczny LR3 to z kolei dzieło Land Rovera i naukowców z MIT (Massachusetts Institute of Technology). Zastosowano w nim technikę LIDAR, połączenie lasera z teleskopem, działające podobnie jak radar oraz specjalne czujniki, dzięki którym nie wpada na przeszkody. Model korzysta także z GPSu i INSu (bezwładnościowego systemu nawigacyjnego, określającego bieżącą pozycję pojazdu).
"Dzięki połączeniu różnych technologii samochód może zlokalizować swoją pozycję z dokładnością do 0,5 metra i to niezależnie od tego, w jakim miejscu naszego globu się znajduje. To daje mu zdolność do trzymania się wytyczonej trasy." - jak oświadczył przedstawiciel Land Rovera w poniedziałek – "Odpowiednia kombinacja technologii sprawia, że LR3 sam sobą nawiguje, omijając przy tym wszystko, co stanie na jego drodze".
Miejmy nadzieję, że ten naukowy eksperyment da podstawy do dalszych badań i już wkrótce będziemy mogli przemieszczać się swoim autem zupełnie nie bacząc na to, co dzieje się na drodze, a i tak bezpiecznie dotrzemy do celu.