Brytyjski specjalista od samochodów terenowych - Land Rover na rok 2001 proponuje model Freelander z nowymi detalami technicznymi i optycznymi.
Kompaktowy, napędzany na cztery koła samochód terenowy znajdzie się na rynkach światowych w listopadzie 2000, wyposażony w nowy 2,5-litrowy silnik V6 Otto oraz 2,0-litrowy silnik common rail diesel z bezpośrednim wtryskiem Td4. Oprócz tego oferowana będzie pięciobiegowa skrzynia automatyczna. Układ hamulcowy został przerobiony i zaopatrzono go w sterowaną elektronicznie regulację siły hamowania. Kilka subtelnych zmian we wyglądzie zewnętrznym uzupełnia nowości.
Potężny silnik V6
Freelander V6 to szczytowe osiągnięcie w tej serii. Chodzi tu o 2,5-litrowy całkowicie aluminiowy silnik o mocy 130 kW (177 KM) osiąganej przy 6500 obr/min z maksymalnym momentem obrotowym 240 Nm przy 4000 obr/min. Motor V6 współpracuje z nową pięciobiegową skrzynią automatyczną, która dysponuje tzw. trybem sportowym włączanym ręcznie (przy użyciu steptronic).
Nowy turbodiesel
Freelander Td4 wyposażono w 2,0-litrowy turbodiesel z wtryskiem bezpośrednim BMW. Ten silnik ma moc 82 kW (112 KM) przy 4000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 260 Nm Td4 osiąga przy 1750 obr/min. Czterocylindrowa jednostka zaopatrzona jest we wtrysk bezpośredni common rail. Dwa zawory wlotowe na cylinder mają według specjalistów z firmy Land Rover dbać o to, aby proces spalania przebiegał "łagodniej" i ma to zredukować typowe bolączki diesla. Turbosprężarka doładowująca ze zmienną geometrią łopatek optymalizuje zależnie od ilości obrotów kąt ustawienia poszczególnych turbołopatek. Przepływ informacji pomiędzy pedałem gazu i systemem zarządzania silnikiem odbywa się poprzez elektroniczny system "drive-by wire". Przeniesienie mocy przejmuje wybiórczo pięciobiegowa skrzynia manualna lub pięciostopniowa automatyczna z opcją ręcznego sterowania steptronic.
Wygląd zewnętrzny
Zewnętrznie przerobiono w wersji Freelandera na rok 2001 tylko niektóre detale. Otrzymał on zderzaki o nowym kształcie, zmienioną kratownicę chłodnicy i klosze kierunkowskazów z przezroczystego szkła.
Zmiany we wnętrzu
We wnętrzu przerobiono kilka szczegółów. Konsola środkowa zmieniła kształt tak, by pomieścić skrzynię automatyczną. Przełączniki elektrycznej regulacji szyb obsługują także w wersji pięciodrzwiowej okna tylne. Przerobiony system ogrzewania i wentylacji dysponuje teraz seryjnie filtrem przeciwpyłowym. Poza tym wzmocniono wentylator. Ulepszona klimatyzacja z wydajniejszym parownikiem i kompresorem ma zapewnić subtelniejsze dozowanie chłodnego powietrza.