Range Rover Autobiography Black 40th Anniversary Limited Edition, bo tak brzmi pełna nazwa tej serii to najbardziej luksusowa wersja Range Rovera, jaką kiedykolwiek wyprodukowano. Ranger Rover został po raz pierwszy wprowadzony na rynek europejski w 1970 r., tworząc nową kategorię ekskluzywnych SUVów i przez lata wyewoluował do obecnej formy luksusowego SUVa z kategorii premium. W 1987 r. Range Rover ponownie pozwolił Land Roverowi ponownie wkroczyć na rynek amerykański.
Range Rover Autobiography Black wyróżnia się kolorem nadwozia w odcieniu Barolo Black, 20-calowymi, dziesięcioramiennymi felgami z lekkich stopów i tytanową siatką na atrapie kratki chłodnicy, z obramowaniem z jasnego chromu i czarnym tłem. Klamki drzwi polakierowano na ten sam kolor, co nadwozie. Pojazd posiada także dyskretną plakietkę z napisem „Autobiography Black” na klapie bagażnika.
Przy wejściu do kabiny pasażerów i kierowcę witają podświetlane progi i błyszczące czarnym lakierem, ręczne wykończenia drzwi, deski rozdzielczej i konsoli środkowej. Gałkę dźwigni zmiany biegów i podgrzewaną kierownicę obito skórą i również wykończono elementami lakierowanymi na czarno.
Klienci mogą wybrać jeden z dwóch zestawów kolorystycznych w kabinie – czarno-kremowy lub czarno-czerwony. Logo Autobiography Black wyhaftowane na podłokietnikach tylnej kanapy pojawia się także w czterech miejscach na okleinie drzwiowej.
W ramach pakietu bezpieczeństwa w Autobiography Black zamontowano system doświetlania zakrętów, system Automatic High Beam Assist automatycznie wykrywający pojazdy jadące z przodu samochodu i włączający bądź wyłączający światła drogowe (przydatny zwłaszcza podczas jazdy nocą) i czujnik martwego pola oraz system kamer.
Edycja Autobiography Black bazuje na modelu Range Rover Supercharged i napędza ją 5-litrowy, turbodoładowany silnik V8 o mocy 510 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 625 Nm, dostępnym w zakresie 2500-5500 obr./min. Modele Range Rover Supercharged mogą rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy.
Autobiography Black zachowuje wszystkie własności terenowe standardowego Range Rovera oraz specyficzne rozwiązania techniczne, łącznie z systemem wspomagającym ruszanie pod górę i układem kontroli prędkości podczas zjeżdżania z wzniesienia oraz aktywnym zawieszeniem Adaptive Dynamics.
System wspomagający ruszanie pod górę zapobiega toczeniu się pojazdu w tył w momencie ruszania z miejsca na wzniesieniu. Utrzymuje nacisk na hamulce w chwili, gdy stopa kierowcy przesuwa się z pedału hamulca na pedał gazu. Układ kontroli prędkości podczas zjeżdżania z wzniesienia spowalnia pojazd do 5 km/h przez około 20 sekund pozwalając kierowcy na odzyskanie kontroli, podczas gdy samochód zjeżdża ze wzniesienia przodem lub tyłem.