...dlatego podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego we Frankfurcie zaprezentuje koncepcyjny model DC100, który stanowi zapowiedź przyszłej generacji kultowego Land Rovera. Firma potwierdza jednocześnie, iż nowy Defender w wersji produkcyjnej trafi do sprzedaży już w 2015 roku.
Do tego czasu Land Rover będzie gromadził opinie klientów na temat modelu koncepcyjnego i na tej podstawie stworzy ostateczną wersję przeznaczoną na rynki całego świata.
Defender obecnej generacji wciąż jest jednak atrakcyjną propozycją dla klientów, o czym świadczy wprowadzenie do oferty nowej jednostki wysokoprężnej o pojemności 2,2 litra EU5, która zastąpi oferowany do tej pory silnik 2,4 litra EU4.
Pomimo mniejszej pojemności skokowej, czterocylindrowy diesel 2,2 rozwija te same wartości mocy (122 KM przy 3 500 obr./min.) i momentu obrotowego (360 Nm przy 2 000 obr./min.), co jego starszy brat. Nowy silnik został także wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, który pozwala na obniżenie emisji szkodliwych substancji do 266 g/km w przypadku wersji 90 i 295 g/km w modelach 110 i 130. Osiągi dynamiczne utrzymują się na podobnym poziomie (prędkość maksymalna 145 km/h), natomiast moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni GFT MT 82.