Rozbudowa i odmłodzenie gamy produktowej – oto kluczowe czynniki stojące za zrównoważonym, rynkowym sukcesem Mercedes-Benz. Kompaktowe modele są tu najlepszym przykładem. Dr Dieter Zetsche, Prezes Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars:
„Od chwili premiery nowej generacji Klasy A w 2012 r. na całym świecie sprzedaliśmy ponad 2 mln kompaktowych aut. A średnia wieku nabywców Klasy A w Europie Zachodniej od 2011 r. spadła o ponad 13 lat. Wierzę, że sukces naszych kompaktowych modeli ma cztery powody: różnorodność, przyjemność z jazdy, innowacje i wyrafinowany design”.
Żaden inny producent samochodów premium nie może pochwalić się tak bogatą gamą kompaktowych aut jak Mercedes-Benz: pięć wariantów nadwoziowych, napęd na oś przednią lub na cztery koła 4MATIC, przekładnia manualna lub dwusprzęgłowa, szeroka paleta jednostek benzynowych i wysokoprężnych plus napęd elektryczny i zasilanie gazem ziemnym w Klasie B oraz modele Mercedes-AMG, oferujące niespotykany poziom dynamiki. Kompaktowe modele trafiły już do klientów na 170 rynkach świata. Za ich wytwarzanie odpowiada elastyczna i wydajna sieć produkcyjna z fabrykami w Europie (Niemcy, Węgry i Finlandia) oraz w Chinach, a w przyszłości – także w Meksyku.
Pierwsze egzemplarze obecnej Klasy B zjechały z taśmy produkcyjnej w 2011 r. Po niej zadebiutowały: Klasa A, CLA, GLA oraz CLA Shooting Brake. W 2014 r. do oferty dołączyła Klasa B Electric Drive (średnie zużycie energii: 16,6-17,9 kWh/100 km, średnie emisje CO2: 0-158 g/km), pierwszy całkowicie elektryczny model Mercedesa.
Od chwili premiery obecnych generacji kompaktów z gwiazdą wizerunek marki Mercedes-Benz uległ wyraźnemu odmłodzeniu. Statystyczny kierowca obecnej Klasy A w Europie jest o 13 lat młodszy niż w przypadku poprzedniczki. Średnio połowa kierowców aktualnych generacji kompaktowych Mercedesów jeździła wcześniej samochodem konkurencyjnej marki, a w przypadku Klasy A w Europie Zachodniej współczynnik nowych klientów sięga 70%.
Mercedes-Benz ma dalekosiężne plany rozwoju rodziny kompaktowych modeli. „Jesteśmy pewni, że historia ich sukcesu będzie miała swój ciąg dalszy. Dlatego zamierzamy poszerzyć naszą rodzinę kompaktowych aut – z obecnych pięciu do ośmiu atrakcyjnych modeli” – powiedziała Britta Seeger, Członek Zarządu Daimler AG, od 1 stycznia 2017 r. odpowiedzialna za sprzedaż osobowych Mercedesów.