W Atlancie po raz pierwszy ruszył pokaz North American Commercial Vehicle Show (NACV) – największe w Ameryce Północnej targi pojazdów użytkowych. Właśnie tam Mercedes-Benz Vans prezentuje pierwsze szczegóły dotyczące nowego Sprintera – modelu, który w 2018 r. będzie najważniejszym debiutantem segmentu dużych vanów. I jak wskazują szkice projektowe, wyznaczy również nowe standardy w dziedzinie wzornictwa.
Zaprojektowany całkowicie od nowa, Sprinter po raz kolejny przesuwa granice swojego segmentu. Jego wzornictwo konsekwentnie wpisuje się w myśl projektantów Mercedes-Benz i ucieleśnia pozornie rozbieżne cechy – emocje i inteligencję. Przód Sprintera, z wyraźnie zarysowanymi lampami o horyzontalnych liniach, ma zdecydowane silne oblicze.
Nowa generacja samochodu dostawczego ma wyróżniać się również wyposażeniem – swoim użytkownikom zaoferuje nowe systemy wspomagające i usługi łącznościowe oraz nową telematykę, które zapewnią radykalny postęp w zakresie efektywności kosztowej pojazdu oraz zarządzania flotą. Co więcej, najnowszy Sprinter, dzięki znacznie poszerzonej gamie wariantów, może być precyzyjniej dopasowany do indywidualnych wymagań branżowych.
Europejska rynkowa premiera modelu odbędzie się w pierwszej połowie 2018 r.. Kolejne szczegóły na temat nowego Sprintera zostaną ujawnione w najbliższych miesiącach.
Nowoczesne rozwiązania z zakresu mobilności w połączeniu z klasycznymi atrybutami Sprintera
„Chcemy zrobić coś więcej niż "tylko" budować najlepsze samochody. Chcemy oferować najlepiej dopasowane rozwiązania mobilnościowe dla każdego sektora i każdego rodzaju transportu. I tym właśnie kierujemy się przy projektowaniu kolejnej generacji Sprintera – chcemy stworzyć rozwiązanie całościowe, systemowe. Nie trzeba dodawać, że nowa odsłona naszej ikony będzie ucieleśniać klasyczne atrybuty Sprintera – niezawodność, bezpieczeństwo i efektywność kosztową” – powiedział Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans, podczas targów NACV.
Targi NACV to idealne miejsce na ujawnienie pierwszych szczegółów na temat nowego Sprintera. Stany Zjednoczone są jednym z najszybciej rozwijających się rynków aut użytkowych i drugim co do wielkości, po Niemczech, rynkiem sprzedaży dużych vanów na świecie. Budowana fabryka nowego Sprintera w North Charleston w przyszłości będzie mogła zaspokoić popyt klientów w Ameryce Północnej dostarczając im samochody znacznie szybciej i ekonomiczniej. Mercedes-Benz Vans, jako jedyny producent w segmencie dużych samochodów dostawczych, będzie kontynuował produkcję kolejnej generacji Sprintera w swoich niemieckich fabrykach w Dusseldorfie i Ludwigsfelde.
Prekursor przyszłościowego projektu adVANce
Wprowadzenie nowego Sprintera to dla Mercedes-Benz Vans coś więcej niż tylko prezentacja nowego modelu. To auto odzwierciedlające ujawnioną jesienią 2016 r. strategię adVANce. Celem projektu jest reakcja na megatrendy, takie jak cyfryzacja i postępująca urbanizacja. Związane są z tym zmiany w działaniu firmy – transformacja z producenta samochodów w dostawcę kompleksowych, wszechstronnych rozwiązań mobilnościowych. Pierwszym modelem, który będzie reprezentować ten rozwój, jest właśnie nowy Sprinter.
Samochód dostawczy, który dał imię całej klasie pojazdów
Sprinter to auto, które zapoczątkowało cały segment pojazdów, a do tego jest flagowym modelem Mercedes-Benz Vans. Zadebiutował na rynku w 1995 r. i z wynikiem ponad 3,3 mln egzemplarzy sprzedanych w ponad 130 krajach świata jest jednym z najchętniej wybieranych aut użytkowych wszech czasów i oczywiście bestsellerem w palecie Mercedes-Benz Vans. Od stycznia do marca 2017 r. jego sprzedaż w stosunku do analogicznego okresu ub.r. wzrosła o 10 %. Tym samym Sprinter zaliczył najlepszy pierwszy kwartał w swojej ponad 20-letniej karierze. Podobnie było w pierwszej połowie br. – model po raz kolejny pobił nowy rekord popularności i znalazł około 96 200 nabywców (ub.r.: 95 100).
Stoisko Daimlera na targach NACV prezentuje nie tylko przedsmak trzeciej generacji Sprintera. Przedstawione są tam również kolejne techniczne osiągnięcia w segmencie lekkich i ciężkich aut użytkowych. Z portfolio, do którego wliczają się marki Mercedes-Benz, Freightliner, FUSO oraz Western Star, koncern Daimler ma ponad 40-procentowy udział w rynku i jest niekwestionowanym numerem 1 na rynku samochodów użytkowych w USA.