Niedługo później dołączy do nich Limuzyna z długim rozstawem osi (Chiny), a także Coupé i Kabriolet. Poniżej kluczowe fakty odnośnie nowej Klasy E Mercedesa:
Kolejna generacja systemów wspomagających bezpieczeństwo i komfort:
- Aktywny asystent odległości (Active Distance Assist) DISTRONIC z funkcją regulacji prędkości na podstawie trasy: dzięki informacjom o ruchu drogowym z LiveTraffic Klasa E może rozpoznawać i reagować na wypadki oraz zatory drogowe, jeszcze zanim zauważy je kierowca. Po wykryciu korka (i jeśli kierowca nie zdecyduje się na inną reakcję) DISTRONIC w ramach działań zapobiegawczych zmniejsza prędkość do około 100 km/h.
- Aktywny asystent jazdy w korku (Active Tailback Assist): w przypadku zatoru drogowego na autostradzie – tam, gdzie występują oznaczenia poziome rozdzielające pasy ruchu – system ten może znacznie wspomóc kierowcę w utrzymaniu pasa i zachowaniu bezpiecznej odległości od innych uczestników ruchu podczas jazdy z prędkościami do około 60 km/h – i to przy wysokim stopniu przydatności.
- Aktywny asystent kierowania (Active Steering Assist): może wspomóc kierowcę w tworzeniu korytarza życia na drogach wielopasmowych.
- Aktywny asystent hamowania (Active Brake Assist) z funkcją monitorowania ruchu poprzecznego: jeżeli podczas skrętu w drogę poprzeczną wystąpi niebezpieczeństwo kolizji z nadjeżdżającym pojazdem, Klasa E może samoczynnie zahamować (przy prędkościach typowych dla takich manewrów).
- Aktywny asystent martwego pola (Active Blind Spot Assist) z funkcją ostrzegania przy wysiadaniu: funkcja ta może zmniejszyć ryzyko kolizji z innymi użytkownikami drogi, np. przejeżdżającymi rowerzystami. System monitoruje martwe pole również podczas postoju, dzięki czemu może ostrzegać kierowcę o zbliżających się pojazdach, motocyklach lub rowerach podczas otwierania drzwi.
- Pakiet parkingowy z kamerą 360°: widok z boku umożliwił wprowadzenie nowej funkcji, która pozwala kontrolować cały bok pojazdu. Rozszerzony widok z boku ułatwia manewrowanie wzdłuż pobliskich równoległych przeszkód, takich jak krawężniki i ściany garażu.
Mercedes-Benz Klasa E
Jeszcze większy poziom komfortu w kabinie:
- Nowa generacja kierownicy z dotykowymi elementami obsługi (sterowanie poprzez przesuwanie opuszkami palców po powierzchni panelu dotykowego)
- Duże ekrany montowane w standardzie (2 x 10,25”)
- MBUX, w tym obsługa głosowa aktywowana hasłem „Hej Mercedes”i rozszerzona rzeczywistość (dodatkowe informacje, takie jak numery domów, są „nakładane” na obraz wideo otoczenia na ekranie mediów; dotyczy to także wskazań sygnalizacji świetlnej)
- Asystent wnętrza (umożliwia intuicyjną obsługę różnych funkcji z zakresu komfortu oraz MBUX za pomocą gestów)
- Kontrola komfortu ENERGIZING z trenerem ENERGIZING COACH (indywidualne zalecenia służące dobremu samopoczuciu oparte na inteligentnym algorytmie, korzystanie ze wskazań urządzeń ubieralnych)
- Kontrola komfortu ENERGIZING z funkcją zmian kinetyki siedzenia i „Power Nap” (w połączeniu z instalacją 48 V lub dla hybryd plug-in)
- Nowa funkcja wskaźnika jakości powietrza (dla megamiast)
Mercedes-Benz Klasa E
Za pośrednictwem Mercedes me: Mercedes-Benz Urban Guard (wszechstronny nadzór zaparkowanego pojazdu z następującymi funkcjami):
- Ostrzeżenie o uszkodzeniu w wyniku kolizji/szkody parkingowej
- Ostrzeżenie o odholowaniu
- Ostrzeżenie o próbie kradzieży
- Funkcja śledzenia pojazdu w przypadku kradzieży
- Jako środek zapobiegawczy w przypadku zgubienia lub kradzieży kluczyka do samochodu właściciel może dezaktywować go za pomocą smartfona
Mercedes-Benz Klasa E
Inicjatywa na rzecz efektywnych rozwiązań technicznych (ETI – Efficient Technology Initiative): elektryfikacja zespołu napędowego
- Siedem hybrydowych odmian plug-in, w tym wersje 4MATIC oraz z nadwoziem Kombi
- Po raz pierwszy hybrydowe warianty plug-in trafią do sprzedaży na rynku USA
- Nowe rzędowe jednostki napędowe