W sezonie 2007 Formuły 1 obok mistrza świata, Fernanda Alonso, w teamie Vodafone McLaren Mercedes startować będzie 21-letni Anglik Lewis Hamilton. Hamilton, który startuje w barwach McLarena i Mercedesa od roku 1998, zadebiutuje w wyścigu Grand Prix w samochodzie MP4-22 18 marca 2007 w Melbourne, w walce o Wielką Nagrodę Australii. Pedro de la Rosa i Gary Paffett pozostaną kierowcami testowymi.
Lewis Hamilton w roku 2005 został mistrzem europejskiej serii wyścigowej Formuły 3 jadąc bolidem Dallara Mercedes. Wygrał 15 z 20 wyścigów. W tym roku zdobył tytuł mistrzowski w serii GP2, która odbywa się w ramach (choć obok) europejskich wyścigów Grand Prix. Pięciokrotnie dojechał pierwszy do mety – więcej, niż którykolwiek z rywali. W przyszłym tygodniu Lewis wraz z teamem rozpocznie w Barcelonie przygotowania do nowego sezonu. "Ziścił się mój wielki sen, moje marzenia się urzeczywistniają" – powiedział szczęśliwy Hamilton. "Moim celem zawsze było startować w Formule 1 w bolidzie McLaren-Mercedes. Ta decyzja jest dla mnie najważniejszą chwilą w tym najlepszym jak do tej pory moim sezonie. Ja wychowałem się i dorosłem z McLarenem i Mercedesem, i wszystko, co dotąd osiągnąłem, zawdzięczam ich wsparciu i szkoleniu. Wiem, że start w F1 to wielkie zadanie i że będę uważnie obserwowany. Ale ludzie z teamu powtarzają mi tylko, że mam się zrelaksować, wykorzystywać okazję i po prostu jechać najlepiej jak umiem. No cóż, mam zamiar ciężko pracować, żeby ich nie zawieść".
Pedro de la Rosa ponownie obejmuje rolę kierowcy testowego teamu. Ten hiszpański kierowca od 16 lipca 2006 (Grand Prix Francji w Magny-Cours) wystartował dla teamu McLaren-Mercedes w ośmiu wyścigach, zdobywając w nich pięciokrotnie punktowane miejsca. Jego najlepszym wynikiem była druga lokata w wyścigu Grand Prix Węgier na Hungaroringu. "Wyścigi ubiegłego sezonu sprawiły mi naprawdę wiele frajdy" – mówi Pedro de la Rosa. "Ale zawsze miałem świadomość, że inni kierowcy też mogą dostać możliwość startów. Dlatego nie jest dla mnie zaskoczeniem, że Lewis będzie startować w przyszłym sezonie. Nawet jeśli sam chętnie skorzystałbym z takiej szansy, akceptuję decyzję teamu i życzę Lewisowi wszystkiego najlepszego. Cieszę się na współpracę z nim".
Gary Paffett pozostaje kierowcą testowym teamu i wraz z Lewisem, Fernendem i Pedrem będzie pracować nad dalszym rozwojem MP4-22. "Chętnie wykonuję tę pracę. Vodafone McLaren Mercedes to znakomity zespół i cieszę się na współpracę z moimi kolegami w sezonie 2007. Jak każdy kierowca wyścigowy, chętnie bym sam wystartował w Grand Prix, ale tym razem nie dostałem takiej możliwości. Gratuluję Lewisowi tego wyróżnienia".
"Lewis odgrywa ważną rolę w naszych długoterminowych planach już od 1998 roku. Dziś jego marzenia o kokpicie F1 urzeczywistniły się, a my cieszymy się wraz z nim" – powiedział Ron Dennis, prezes i dyrektor generalny Grupy McLaren. "Pedro zrobił dla nas w zakończonym właśnie sezonie bardzo wiele, ale uważamy, że nadszedł czas ofiarować szansę Lewisowi. To będzie największe wyzwanie w jego karierze, ale on sobie z nim poradzi. Po raz pierwszy wszedł do boksów jako kierowca F1 i musi się najpierw przyzwyczaić do wymagań związanych z weekendem Grand Prix. Ale jego umiejętności i talent z pewnością mu w tym pomogą".
Norbert Haug, szef działu sportów motorowych Mercedes-Benz, powiedział natomiast tak: "Lewis to utalentowany kierowca, który swe umiejętności potwierdził ostatnio dwukrotnie zdobytymi tytułami – w roku 2005 w euroserii F3 na Dallarze-Mercedesie i w serii GP2 w tym roku. McLaren i Mercedes-Benz wspierają Lewisa już od 9 lat, od kiedy był dwa razy mniejszy – także pod względem wzrostu – w czasach startów w kartingu. Jasne, że w porównaniu z pozostałymi 21 kierowcami F1 Lewisowi brakuje jeszcze doświadczenia na takich samochodach. Ale intensywne testy w ciągu najbliższych miesięcy przygotują go do jego pierwszego sezonu – cieszę się, że taki chłopak jak on otrzymał swą zasłużoną szansę".
Lewis Hamilton jest wspierany już od roku 1998 w ramach programu McLaren and Mercedes-Benz Young Driver Support Programme. Po zdobyciu wielu tytułów w różnych seriach kartingowych (w tym serii "McLaren Mercedes Champions of the Future"), które wygrał w latach 1996 i 1997, w roku 2003 zdobył swój pierwszy tytuł w sportach samochodowych w brytyjskiej Formule Renault. Wygrał wówczas 10 z 15 wyścigów. W bolidzie Dallara Mercedes teamu Manor Motorsport zaczął startować w sezonie 2004 w euroserii F3. W następnym roku, już w zespole ASM, zdobył tytuł mistrzowski, wygrywając 15 z 20 wyścigów. 8 września 2006 Lewis wygrał serię GP2 na torze w Monzy w zespole ART. W pięć dni później na torze Silverstone po raz pierwszy testował bolid Formuły 1 – teamu McLaren Mercedes.