W przeddzień imprezy, po raz pierwszy w Europie, zaprezentowany zostanie też pojazd koncepcyjny VISION AVTR.
W przeddzień salonu samochodowego w Genewie, 2 marca 2020 r.,w „HEAD – Genève” odbędzie się wydarzenie „Meet Mercedes”. Zaproszeni dziennikarze będą mieli okazję zobaczyć tam zwiastun innowacji produktowych związanych z nową Klasą E i w nieformalnej atmosferze porozmawiać z ekspertami Daimlera.
Konferencja prasowa Mercedesa rozpocznie się pierwszego dnia targów dla mediów, 3 marca 2020 r., o godz. 8:30 w hali 6. Na żywo będzie mógł ją śledzić każdy zainteresowany na świecie – za pośrednictwem platformy internetowej Mercedes me Media. Wszystkie materiały prasowe, zdjęcia i filmy związane z premierami w Genewie będą dostępne w ramach regularnie aktualizowanej relacji. Transmisję na żywo z salonu samochodowego w Genewie w 2020 roku (obrazy z kilku kamer) będzie można znaleźć na stronie https://media.mercedes-benz.com/gims2020.
Ekscytująca inteligencja: światowe premiery Klasy E i Mercedes-AMG
Odnowienie Klasy E wiąże się nie tylko z wprowadzeniem kilku wariantów hybrydowych, z których jeden zostanie zaprezentowany właśnie w Genewie. Oznacza również jeszcze bardziej dynamiczny design, zwłaszcza w sportowej stylizacji nadwozia Avantgarde, a także najnowszą generację systemów wsparcia (m.in. aktywna kontrola odległości DISTRONIC, aktywny asystent stop & go, aktywny asystent kierowania i wiele innych). Modernizacja jest widoczna również we wnętrzu – na przykład w postaci zupełnie przeprojektowanej kierownicy, dostępnej w różnych wersjach, oraz w systemie multimedialnym MBUX (Mercedes-Benz User Experience), który standardowo obejmuje dwa duże, zlokalizowane obok siebie ekrany (10,25”). Efekt: kokpit ma wysublimowany, panoramiczny wygląd. Ważny krok w kierunku przyszłości stanowi też postępująca elektryfikacja układu napędowego. Do Genewy przyjedzie także Klasa E w wydaniu AMG. Obok pojawią się dwa nowe SUV-y z Affalterbach.
Marco Polo – kompaktowy kamper inteligentnie połączony w sieć
Kompaktowy samochód kempingowy marki Mercedes-Benz wystąpi w Genewie z dwiema inteligentnymi innowacjami. Wiosną 2020 r. w Marco Polo zadebiutuje intuicyjny w obsłudze system informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience), znany z różnych modeli osobowych aut z trójramienną gwiazdą. Równocześnie z wprowadzenie MBUX-a do oferty trafi nowo opracowany moduł interfejsu MBAC (Mercedes-Benz Advanced Control). Umożliwia on centralne sterowanie wieloma funkcjami przestrzeni mieszkalnej, takimi jak oświetlenie czy ogrzewanie, za pomocą ekranu dotykowego w kokpicie lub poprzez aplikację na smartfon. W rezultacie Marco Polo staje się inteligentnym domem na kołach.
VISION AVTR – pojazd koncepcyjny gotowy do występu w Hollywood
VISION AVTR świętował swoją światową premierę podczas niedawnych targów elektroniki użytkowej CES w Las Vegas, a teraz, podczas „Meet Mercedes”, będzie po raz pierwszy prezentowany w Europie. Ten koncepcyjny pojazd, którego nazwa stanowi akronim słów „ADVANCED VEHICLE TRANSFORMATION” (z ang. zaawansowana transformacja pojazdu), został zainspirowany filmem Jamesa Camerona „Avatar” i powstał jako wynik niezwykłej globalnej współpracy jednej z najbardziej innowacyjnych marek z branży rozrywkowej oraz ósmej najcenniejszej marki na świecie – Mercedes-Benz. Jako ucieleśnienie wizji pojazdu przyszłości, VISION AVTR wyprzedza swoje czasy nie tylko z uwagi na futurystyczny design; oferuje też zupełnie nieznany poziom interakcji pomiędzy człowiekiem, maszyną i naturą. Rewolucyjna technika akumulatorów wykorzystuje chemię ogniw organicznych na bazie grafenu i jest całkowicie wolna od pierwiastków ziem rzadkich oraz metali szlachetnych.