Wersja produkcyjna w pełni elektrycznego „brata” GLA będzie miała swoją premierę przed końcem 2020 roku. Przedprodukcyjne egzemplarze EQA przechodzą obecnie wymagające zimowe próby na dalekiej północy. A Mercedes-Benz uzupełnia rodzinę swoich kompaktowych modeli z serii EQ Powero kolejne usportowione warianty z hybrydowym zespołem napędowym plug-in najnowszej, trzeciej generacji.
Mercedes-Benz EQA
Nowy Mercedes-Benz GLA jako ósmy model uzupełnia obecną generację kompaktowych samochodów z gwiazdą. Elektryczna odmiana o nazwie EQA pojawi się przed końcem 2020 roku. Prototypy EQA przemierzają obecnie zaśnieżone drogi Szwecji. Podczas zimowych testów inżynierowie Mercedesa zwracają szczególną uwagę na kwestie zarządzania temperaturą akumulatora i wnętrza oraz ładowania na mrozie. Testowane są także kwestie związane z bezpieczeństwem jazdy, przyczepnością oraz odzyskiwaniem energii na lodzie i śniegu.
Jednocześnie Mercedes-Benz poszerza swoją ofertę hybryd plug-in oferowanych pod szyldem EQ Power i prezentuje kolejne warianty z hybrydowym napędem plug-in trzeciej generacji. W nowych kompaktach EQ Power liczy się przede wszystkim przyjemność z jazdy („na prądzie”) oraz przydatność w codziennym użytkowaniu.
Mercedes-Benz EQA
Transparentność w zakresie elektromobilności
Jednym z kluczowych filarów zrównoważonej strategii biznesowej koncernu Daimler AG jest mobilność elektryczna. Dzięki inicjatywie „Ambition 2039” (z ang. Ambicja 2039) Mercedes-Benz stara się, by za 19 lat oferować, neutralną pod względem emisji CO2, flotę nowych aut. Ważnym aspektem zrównoważonej mobilności jest transparentność – dlatego Mercedes-Benz AG jest pierwszym producentem samochodów klasy premium, którego celew zakresie ochrony klimatu zostały naukowo zweryfikowane przez inicjatywę Science Based Targets Initiative (SBTI). Oznacza to, że firma jest zgodnaz wymogami paryskiego porozumienia klimatycznego.