MotoNews.pl

Euro NCAP - najwyższe oceny dla Mercedesa GLE

Euro NCAP - najwyższe oceny dla Mercedesa GLE15.10.2020
Mercedes-Benz zwyciężył w teście systemów wspomagających z zakresu jazdy częściowo zautomatyzowanej (poziom 2 SAE), otrzymując ocenę "bardzo dobry".

Producenta spod znaku trójramiennej gwiazdy reprezentował SUV GLE, wyposażony w Pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy oraz Pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy Plus. Otrzymał on najlepszy wynik – 174 punkty (87% łącznej oceny) – i wygrał z dziewięcioma konkurentami z różnych klas, w tym z dwoma innymi modelami segmentu premium.

Pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy w Mercedesie GLE obejmuje szereg funkcji, które umożliwiają jazdę częściowo zautomatyzowaną i odczuwalnie odciążają kierowcę w wielu codziennych sytuacjach na drodze. Najnowocześniejsze systemy ostrzegają go w razie zagrożenia wypadkiem i potrafią interweniować, np. poprzez autonomiczne hamowanie awaryjne, celem ograniczenia skutków ewentualnych kolizji – albo nawet pozwalają ich całkowicie uniknąć.

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLE

Organizacja Euro NCAP w szczególności pochwaliła fakt, że systemy Mercedesa współpracują z kierowcą i wspierają go zamiast mu przeszkadzać i decydować za niego. Na przykład Aktywny asystent kierowania (Active Steering Assist) potrafi wspomagać kierowcę podczas pokonywania zakrętów. Do 130 km/h nie polega wyłącznie na dobrze widocznych oznakowaniach dróg, ale może aktywnie interweniować nawet wtedy, gdy linie są niejednoznaczne (np. w obszarach robót drogowych) lub gdy nie ma ich wcale, śledząc ruch innych pojazdów – niczym w roju. W ten sposób może skutecznie odciążać kierowcę, zwłaszcza w przypadku częstego zatrzymywania się i ruszania oraz w zatłoczonym ruchu.

Ustawienia systemu można łatwo i intuicyjnie zmienić w dowolnym momencie – harmonijne przełączanie pomiędzy jazdą ze wspomaganiem oraz bez niego stanowi element kooperacyjnej koncepcji systemów wsparcia Mercedes-Benz. Z tego powodu Mercedes-Benz GLE otrzymał najwyższą ocenę i pierwsze miejsce w kategorii „Zaangażowanie kierowcy”. Przedstawiciele Euro NCAP podkreślili, że Mercedes-Benz ani nazewnictwem, ani komunikacją nie sugeruje, że GLE wyposażono w systemy jazdy autonomicznej – producent wyraźnie określa je jako systemy wspomagające. W przypadku systemów jazdy częściowo zautomatyzowanej kierowca przez cały czas musi bowiem odgrywać aktywną rolę i realizować zadania związane z prowadzeniem samochodu. Właśnie z tego względu Mercedes-Benz projektuje poszczególne systemy jako elementy, które ze sobą współpracują – i najlepiej funkcjonują „w połączeniu” z samym kierowcą, zapewniając mu komfort oraz bezpieczeństwo.

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLE

Również w kategoriach „Vehicle Assistance” (wspomagania w pojeździe) oraz „Safety Backup” (zabezpieczeń i ochrony), które koncentrują się na technicznych możliwościach systemów, Mercedes-Benz GLE uplasował się wśród najlepszych w teście.

Źródło: Mercedes-Benz
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata