Czerwony Mercedes-Benz G 400 d z linii produkcyjnej w Grazu trafi do „stałego” klienta z Nadrenii, który jest wieloletnim fanem kanciastego klasyka i obecnie ma w swojej kolekcji około 20 sztuk „Gelendy”. Jego motto? „Bez Klasy G nie mogę się obejść”.
„Jesteśmy bardzo dumni, że wyprodukowaliśmy już 400 000 egzemplarzy Klasy G. To świetna okazja, by podziękować naszym lojalnym klientom i fanom, a także naszym pracownikom – nie wspominając o naszym partnerze produkcyjnym w Grazu, firmie Magna Steyr. Obecny popyt znacznie przewyższa dostępne moce produkcyjne” – podkreślił dr Emmerich Schiller, szef działu pojazdów terenowych i dyrektor generalny Mercedes-Benz G GmbH w austriackim mieście Graz. „Piszemy już kolejny rozdział w tej historii sukcesu: elektryzujemy tę serię, aby Klasa G miała bezemisyjne perspektywy. Dzięki temu przyszłość naszej ikonie niestraszna”.
Mercedes-Benz G 400 d
Submarka G odgrywa kluczową rolę w strategicznym przegrupowaniu w Mercedes-Benz. Transformacja producenta koncentruje się na przekonującym doświadczeniu luksusu, na elektryfikacji, oprogramowaniu i zrównoważonym rozwoju. Jeśli chodzi o ostatni punkt, Mercedes-Benz dąży do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla wspólnie ze swoimi dostawcami. Partner produkcyjny Klasy G, firma Magna Steyr z Grazu, jest w tym względzie szczególnie istotny. Podobnie jak wszystkie fabryki Mercedes-Benz AG tak i produkcja w zakładach Magna Steyr do 2022 r. będzie neutralna w zakresie emisji CO2. Oprócz ochrony klimatu priorytetem jest ochrona zasobów. Zmniejszenie zużycia wody i zminimalizowanie ilości odpadów, w tym zwiększenie wskaźników recyklingu, to kolejne podstawowe elementy strategii zrównoważonego rozwoju firmy Magna.
Nowa odsłona Klasy G zadebiutowała w 2018 r. Na drodze i na nieutwardzonych szlakach, niezależnie od warunków eksploatacji, ten terenowy pojazd imponuje osiągami, najnowocześniejszymi systemami wspomagającymi, znakomitym prowadzeniem oraz poziomem bezpieczeństwa. Nowe zawieszenie, programy jazdy DYNAMIC SELECT, „tryb G” i trzy 100-procentowe blokady mechanizmów różnicowych poprawiają nie tylko komfort jazdy, ale i zwinność – na każdej nawierzchni.
Egzemplarze wyprodukowane od 1 września 2020 r. cechuje jeszcze bogatsze wyposażenie standardowe. Jednocześnie klienci mają do wyboru więcej opcji personalizacji w programie „G manufaktur”. Cieszy się on dużym uznaniem: obecnie korzysta z niego ok. 60% wszystkich nabywców Klasy G. Ofertę uzupełniają nowe odcienie karoserii i pakiety wyposażenia, a także szerokoekranowy kokpit, teraz dostępny w standardzie.
Od wiosny 2020 r. klienci i fani modelu mogą poznać możliwości Klasy G na drogach i w terenie w nowym Centrum Doświadczeń Klasy G w pobliżu Grazu. Na terenie dawnego lotniska wojskowego mają oni okazję w pełni przetestować ogromny potencjał Klasy G, a przy okazji udoskonalić swoje umiejętności jazdy w niekiedy ekstremalnym terenie i na własne oczy przekonać się, co oznacza „Schöckl proved” – swego rodzaju znak jakości Klasy G. Niedaleko Grazu, na górze Schöckl, znajduje się bowiem legendarny tor testowy, na którym Klasa G musiała udowodnić swoją wartość w fazie projektowania.