Na szczycie oferty plasuje się limitowana edycja CLS 53 4MATIC+ (435 KM). Przy okazji gama silnikowa wzbogaciła się o najnowszy silnik wysokoprężny z rozrusznikiem zintegrowanym z alternatorem. CLS-a po liftingu można już zamawiać; pierwsze egzemplarze modelu pojawią się u dealerów w lipcu br.
Po zmianach CLS przybrał jeszcze bardziej sportową formę. To zasługa m.in. nowego grilla, odświeżonego wzornictwa zderzaków oraz nowych wzorów obręczy. W kabinie uwagę zwraca przeprojektowana, wielofunkcyjna kierownica z czujnikami pojemnościowymi, obszyta skórą nappa. Nabywcy mają do wyboru nowe wersje wykończenia z drewnianymi elementami ozdobnymi, a także nowe konfiguracje kolorystyczne skórzanych tapicerek. Dostępne są także ekskluzywne opcje z oferty Mercedes-Benz designo, obejmującej np. specjalne lakiery czy dodatkowe kolory skóry nappa.
Mercedes-Benz CLS
Pod względem technicznym CLS nie wymagał zmian – latem ubiegłego roku przeszedł kompleksową modernizację, obejmującą aktualizacje systemów wspomagających, systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) oraz kontroli komfortu ENERGIZING.
Oferta CLS-a obejmuje:
- CLS 220 d (194 KM): od 288 700 zł
- CLS 300 d 4MATIC (265 + 20 KM): od 313 800 zł
- CLS 400 d 4MATIC (330 KM): od 406 900 zł
- CLS 350 (299 +14 KM): od 299 000 zł
- CLS 450 4MATIC (367 + 22 KM): od 405 700 zł
- CLS 53 4MATIC+ (435 + 22 KM): od 504 700 zł
Mercedes-Benz CLS
Standardowe wyposażenie wszystkich wersji obejmuje m.in. pakiet AMG dla nadwozia i wnętrza, 19-calowe obręcze, wysokowydajne reflektory LED, integrację smartfona, dwustrefową klimatyzację automatyczną, aktywnych asystentów układu hamulcowego i pasa ruchu, nawigację, kamerę cofania, bezprzewodową ładowarkę smartfona oraz skórzaną tapicerkę. Nabywcy maja do wyboru korzystnie wycenione pakiety dodatków z najchętniej wybieranymi opcjami (Advanced, Premium oraz Premium Plus), a także pakiety stylistyczne Night.
Nowością w ofercie jest wariant CLS 300 d 4MATIC z techniką łagodnej hybrydy. Jego czterocylindrowy silnik wysokoprężny (OM 654 M) współpracuje z rozrusznikiem zintegrowanym z alternatorem (ISG) drugiej generacji i 48-woltową instalacją elektryczną. Moc maksymalna wynosi 195 kW (265 KM) plus 15 kW (20 KM) z jednostki elektrycznej. Odzysk energii i możliwość „żeglowania” przy wyłączonym silniku sprawiają, że nowa odmiana jest bardzo wydajna.
Mercedes-Benz CLS
Szczególną atrakcją w gamie CLS-a po liftingu jest topowy wariant Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+, który łączy potężną moc (435 + 22 KM) ze sportowym prowadzeniem i wysoką efektywnością. Tu również modernizacja objęła m.in. odświeżone wzornictwo karoserii oraz wprowadzenie nowej kierownicy (w wydaniu AMG – ze specjalnymi przełącznikami). Przy okazji w ofercie debiutuje limitowana edycja, która powstanie w liczbie zaledwie 300 egzemplarzy (54 281 zł dopłaty). Jej nabywcy mają do wyboru dwa odcienie nadwozia: biel kaszmiru magno i szarość selenitu. Nad osłonami progów znajdują się pasy o wyścigowym wzornictwie,a samochód seryjnie otrzymuje 20-calowe obręcze AMG. Standardowa specyfikacja obejmuje także pakiet AMG DYNAMIC PLUS (m.in. czerwone zaciski hamulcowe, kierownica ze wstawkami z mikrofibry DINAMICA, dodatkowy tryb jazdy RACE z trybem Drift) oraz elementy ozdobne AMG z włókna węglowego.