Do przednionapędowej odmiany EQA 250 dołączają dwie nowe wersje z napędem na obie osie: EQA 300 4MATIC o mocy 228 KM oraz EQA 350 4MATIC o mocy 292 KM. Obie bazowo legitymują się zasięgiem 430 km w cyklu WLTP. Nowe warianty można już zamawiać w polskich salonach Mercedes-Benz.W dalszej części roku pojawi się wersja EQA o szczególnie dużym zasięgu.
EQA reprezentuje wejście do świata całkowicie elektrycznych samochodów Mercedes-EQ. Po udanym debiucie przednionapędowej wersji EQA 250 o mocy 190 KM (bazowo 424 km zasięgu w cyklu WLTP) dołączają do niej efektywne odmiany z napędem na wszystkie koła 4MATIC:
- EQA 300 4MATIC (228 KM, 390 Nm): od 222 800 zł
- EQA 350 4MATIC (292 KM, 520 Nm) : od 235 300 zł
Mercedes-Benz EQA
Standardowe wyposażenie EQA obejmuje m.in. reflektory LED, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, aluminiowe relingi dachowe, 18-calowe obręcze z lekkich stopów, tapicerkę częściowo wykonaną z syntetycznej skóry ARTICO, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą, czujnik deszczu, aktywnego asystenta pasa ruchu, układ antykolizyjny, klimatyzację automatyczną, kamerę cofania, komfortowe fotele z regulacją podparcia lędźwiowego, inteligentną nawigację, nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach do wyboru oraz pokładową ładowarkę AC o mocy 11 kW.
Mercedes znacznie uprościł złożoność palety wyposażenia EQA. Nabywcy mają do wyboru korzystnie wycenione pakiety wyposażenia (Advantage, Premium oraz Premium Plus) z najbardziej atrakcyjnymi dodatkami, takimi jak wyświetlacz head-up, asystent martwego pola, rozszerzona rzeczywistość dla systemu multimedialnego MBUX, dach panoramiczny czy bezprzewodowa ładowarka smartfona.
Oprócz standardowej linii stylistycznej nadwozia i wnętrza Progessive model jest dostępny w efektownej linii Electric Art, z dodatkami w kolorze różowego złota, a także w wyjątkowo chętnie wybieranej linii AMG, cechującej się najbardziej sportowym designem ze specyficznymi zderzakami i obręczami.
Mercedes-Benz EQA
Efektywny napęd elektryczny
Przy przedniej osi EQA zastosowano silnik asynchroniczny. Jednostka napędowa oraz przekładnia o stałym przełożeniu wraz z mechanizmem różnicowym, układ chłodzenia i energoelektronika tworzą tu bardzo zwarty moduł, czyli elektryczny układ napędowy (eATS). Odmiany EQA 300 4MATIC i EQA 350 4MATIC mają też elektryczny napęd tylnej osi, z nowo opracowanym silnikiem synchronicznym z magnesami trwałymi –o wysokiej efektywności i powtarzalności mocy. Również tylny zespół napędowy ma niezwykle kompaktową konstrukcję. W wersjach 4MATIC rozdział siły napędowej pomiędzy przednią a tylną osią jest kontrolowanyw zależności od sytuacji na drodze, 100 razy na sekundę. Koncepcja napędu na obie osie Mercedes-EQ zakłada optymalizację zużycia energii poprzez możliwie częste wykorzystywanie tylnego silnika elektrycznego; podczas pracy z częściowym obciążeniem silnik asynchroniczny przy przedniej osi generuje jedynie minimalne straty oporu.
Kluczowe dane techniczne:
EQA 300 4MATIC
- Zespół napędowy - 4x4
- Silniki elektryczne: przód/tył (Typ) - asynchroniczny (ASM)/synchroniczny z magnesami trwałymi (PSM)
- Moc maks. (KM) - 228
- Maks. moment obr. (Nm) - 390
- Przyspieszenie 0-100 km/h - 7,7s
- Prędkość maks. (ogr. elektr.) (km/h) - 160
- Pojemność akumulatora netto (WLTP) (kWh) - 66,5
- Maks. moc ładowania DC (kW) - 100
- Czas ładowania 10-80% (min) - 30
- Zużycie energii w cyklu mieszanym (WLTP) (kWh/100 km) - 17,5-18,5
- Emisje CO2 (WLTP) (g/km) - 0
- Cena od (zł) - 222 800
EQA 350 4MATIC
- Zespół napędowy - 4x4
- Silniki elektryczne: przód/tył (Typ) - asynchroniczny (ASM)/synchroniczny z magnesami trwałymi (PSM)
- Moc maks. (KM) - 292
- Maks. moment obr. (Nm) - 520
- Przyspieszenie 0-100 km/h - 6,0s
- Prędkość maks. (ogr. elektr.) (km/h) - 160
- Pojemność akumulatora netto (WLTP) (kWh) - 66,5
- Maks. moc ładowania DC (kW) - 100
- Czas ładowania 10-80% (min) - 30
- Zużycie energii w cyklu mieszanym (WLTP) (kWh/100 km) - 17,5-18,5
- Emisje CO2 (WLTP) (g/km) - 0
- Cena od (zł) - 235 300