MotoNews.pl

Mercedes-AMG SL - połączenie dynamiki z komfortem

Mercedes-AMG SL - połączenie dynamiki z komfortem02.12.2021
Sportowe pozycjonowanie nowego SL-a skłoniło projektantów do zastosowania elektrycznie sterowanego miękkiego dachu zamiast metalowego poszycia typu vario znanego z poprzednika.

Zmniejszenie masy dachu o 21 kilogramów i wynikający z tego niżej położony środek ciężkości mają pozytywny wpływ na dynamikę jazdy. Jednocześnie przed konstruktorami stanęło zadanie utrzymania wysokiej przydatności na co dzień oraz uzyskania wzorowego komfortu akustycznego.

Z myślą o realizacji tych założeń zastosowano dach o trójwarstwowej konstrukcji: z napiętą powłoką zewnętrzną, precyzyjnie wykonaną podsufitką i umieszczoną pomiędzy nimi matą akustyczną. Ta ostatnia, wykonana z wysokiej jakości materiału o gramaturze 450 g/m2, zapewnia doskonały poziom komfortu akustycznego.

Mercedes-AMG
Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+

Oszczędzająca miejsce i masę koncepcja składania w literę Z pozwoliła zrezygnować z konwencjonalnej pokrywy schowka na dach. Jej funkcję pełni przednia część poszycia. Szczeliny po lewej i prawej stronie wypełniają automatycznie sterowane klapy. Cały proces składania lub rozkładania trwa tylko około 15 sekund i może odbywać się również podczas jazdy, z prędkością do 60 km/h. Dach obsługuje się za pomocą przełączników w konsoli środkowej lub poprzez ekran dotykowy, na którym postęp w składaniu lub rozkładaniu jest wizualizowany za pomocą animacji.

Dach rozciąga się na zoptymalizowanej pod względem masy stalowo-aluminiowej ramie, która – za sprawą swojej lekkiej konstrukcji – również przyczynia się do niskiego położenia środka ciężkości pojazdu. Dwie zintegrowane, zaokrąglone aluminiowe poprzecznice służą tu jako dodatkowe wzmocnienia. Zewnętrzne poszycie jest dostępne w trzech kolorach do wyboru: czarnym, szarym lub czerwonym. Aby zapewnić dobrą widoczność do tyłu, tylna szyba – wykonana z bezpiecznego szkła – ma funkcję podgrzewania.

Mercedes-AMG
Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+

Elastyczna komora miękkiego dachu

Kolejną innowacją jest komora miękkiego dachu – znacznie lżejsza i bardziej kompaktowa niż schowek na twardy dach, dzięki czemu pozwala wygospodarować większą przestrzeń transportową. Do 213-litrowego bagażnika nowego SL-a idealnie pasują np. dwie torby golfowe. Szczególnie praktyczna jest automatyczna przegroda bagażnika, która wchodzi w skład opcjonalnego pakietu organizacji przestrzeni ładunkowej. Gdy dach jest zamknięty, przegroda podnosi się, zwiększając pojemność bagażnika do około 240 l.

Dzięki funkcji bezdotykowego dostępu HANDS-FREE ACCESS tylną pokrywę można otwierać i zamykać w pełni automatycznie, ruchem stopy pod zderzakiem. Walory transportowe podnosi wspomniany już, opcjonalny pakiet organizacji przestrzeni ładunkowej, który obejmuje ruchomą podłogę bagażnika, praktyczne siatki do mocowania w bagażniku, z tyłu i w przestrzeni na nogi pasażera, składany kosz na zakupy oraz gniazdko 12 V.

Mercedes-AMG
Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+

Źródło: Mercedes-AMG
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata