W dniach 01.03 - 11.03 2001 na salonie motoryzacyjnym w Genewie zaprezentowana zostanie zmodernizowana klasa A Mercedesa. Cechować ją będzie retusz detali nadwozia i nowe rozwiązania techniczne.
Wizualnie Mercedes A zyska bardziej "dorosły" wygląd w części przedniej. Odpowiedzialny za to będzie nowy spoiler oraz poszerzony, dolny wlot powietrza. Zmianie ulegną także atrapa chłodnicy, która podzielona będzie na cztery części i nowe wymienne listwy chroniące zderzak przed zarysowaniem. Reflektory małego Mercedesa zyskają przezroczyste, jednolite klosze.
Modele Elegance i Avantgarde będą wyposażane w lakierowane klamki i boczne listwy ochronne a wersja Classic zyska aluminiowe obręcze o nowych kształtach.
Tył A klasy odznaczać się będzie nowym zderzakiem i "brylantowymi" lampami o jednolitym kolorze kloszy.
Modernizacja zderzaków auta spowodowała jego wydłużenie do 3606 milimetrów, wysokość i szerokość pozostały bez zmian.
W kabinie modelu A zastosowano szerszą konsolę środkową i nowe, przyjemniejsze obicie deski rozdzielczej. Dodatkowo zatroszczono się o poprawę ergonomii wnętrza poprzez umiejscowienie najczęściej używanych włączników w górnej części kokpitu. Sterowanie ogrzewaniem i przewietrzaniem kabiny przeniesione zostało tym samym w dół konsoli środkowej. Pokrycie owej konsoli wykończono efektem metalicznym (w modelu Classic), fornirem z szlachetnego drewna (model Elegance) lub aluminium. Trójramienna kierownica Mercedesa ustawiana jest w płaszczyźnie pionowej nawet w wersji podstawowej auta. Zmiany objęły także obicia drzwi, które w modelach Elegance i Avantgarde zaopatrzono w aluminiowe bądź drewniane wstawki.
Mercedes A wyposażany będzie w kilka nowocześniejszych silników. Wyposażone w bezpośredni wtrysk diesle odznaczać się będą o 20% wyższą mocą przy tym samym zapotrzebowaniu na paliwo (poniżej 5 litrów). Czterocylindrowy motor 160 CDI seryjnie wyposażono w chłodnicę powietrza doładowującego. Ma on teraz moc 55 kW (75 KM) i zużywa 4,8 l paliwa na 100 km. Model A 170 CDI charakteryzuje się nową konstrukcją turbiny, która zapewnia mu moc 95 a nie jak dotychczas 90 koni mechanicznych. Obok diesli dostępne są oczywiście silniki benzynowe o mocy od 60 kW (82 KM) do 92 kW (125 KM).
System poduszek powietrznych nowej klasy A poszerzyć teraz będzie można o dodatkowe kurtyny powietrzne o długości ponad metra i szerokości 12 cm. Bezpieczeństwo czynne poprawiono poprzez zastosowanie systemu ESP czwartej generacji.
Unowocześniono także niektóre elementy wyposażenia. Pierwszym z nich jest nowa klimatyzacja, która sterowana jest poprzez specjalny czujnik wilgotności. Ponadto na życzenie montowany będzie czujnik deszczu, automatycznie przyciemniające się lusterko wewnętrzne oraz ogrzewane dysze spryskiwaczy.
Mercedes Benz ujawni ceny nowej klasy A dopiero podczas genewskiego salonu.