Mercedes-Benz rozpoczął 2022 r. od prestiżowych wyróżnień. W raporcie motoryzacyjnych liderów w polskich mediach przygotowanym przez firmę PRESS-SERVICE Monitoring Mediów – TOP MOTO – marka spod znaku trójramiennej gwiazdy triumfuje w trzech kategoriach.
Kolejny rok z rzędu Mercedes-Benz triumfuje w raporcie TOP MOTO
Raport TOP MOTO to wiodąca analiza potencjału medialnego marek samochodów w Polsce. Za jego przygotowanie odpowiada PRESS-SERVICE Monitoring Mediów – jedna z najstarszych i największych na rynku polskich firm specjalizujących się w monitorowaniu mediów, a także opracowywaniu badań wspierających działania komunikacyjne, marketingowe i prowadzenie biznesu.
Raport w szerokim zakresie analizuje wizerunek 15 czołowych marek samochodów w krajowym przekazie medialnym w okresie styczeń-grudzień 2021 r. Artykuły poddane tej analizie pochodzą z monitoringu tytułów prasowych, portali internetowych oraz stacji radiowych i telewizyjnych, a zebrane materiały szczegółowo oceniono pod kątem jakości, objętości oraz wydźwięku. Łącznie w 2021 roku odnaleziono ponad 363 tys. materiałów medialnych o wszystkich markach motoryzacyjnych. W badaniu nie uwzględniano mediów zagranicznych, relacji z wypadków i zdarzeń kryminalnych oraz informacji na temat samochodów ciężarowych.
W raporcie TOP MOTO za 2021 r., podobnie jak przed rokiem, Mercedes-Benz zajął najwyższe miejsca w trzech kategoriach. Tym razem są to:
- Największa liczba publikacji - 52,2 tyś.
- Największy zasięg - 46 955 679 670
- Najwięcej publikacji w mediach motoryzacyjnych - prawie 18 tyś.
Łącznie liczba publikacji dotyczących marki i produktów spod znaku trójramiennej gwiazdy wzrosła rok do roku o 11%. Wzrósł także ich zasięg: był o 8,4% większy niż w 2020 r. Przytłaczająca większość wiadomości – ponad 95% - to treści własne redakcji, a nie materiały prasowe Mercedes-Benz. Blisko 80% publikacji przypadało na media ogólnopolskie.
Wiodący udział w profilu publikacji miały media motoryzacyjne (34%), ekonomiczne (20%), specjalistyczne (20%) oraz ogólnoinformacyjne (13%).
Wysokie noty za jakość i skuteczność komunikacji Mercedes-Benz w Polsce stanowią odzwierciedlenie kompleksowej strategii marki, obejmującej nie tylko informacje o nowych produktach, ale także m.in. treści poświęcone roli marki w historii motoryzacji oraz działania edukacyjne na rzecz szerzenia wiedzy z zakresu elektromobilności. Co istotne, Mercedes jest obecny w mediach praktycznie we wszystkich formach i bacznie śledzi najnowsze trendy komunikacyjne.
Raport TOP MOTO to jedna z najbardziej przekrojowych analiz medialnych branży motoryzacyjnej dostępna na polskim runku. Jej zakres, zastosowane wskaźniki oraz cykliczność pozwalają markom nie tylko na porównanie potencjału komunikacyjnego z brandami konkurencyjnymi, ale także obserwowanie, czy następuje progres w ich własnych działaniach. Ważnym aspektem w tego typu opracowaniach jest także to, aby były one wykonywane przez niezależny podmiot badawczy i tak właśnie jest w tym przypadku - komentuje Sebastian Bykowski - prezes i dyrektor generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
Na świetny wynik Mercedesa składa się wiele elementów. Z pewnością warto podkreślić wzorcowo prowadzoną długofalową strategię marki, bardzo dobrą współpracę z mediami oraz angażowanie się w ciekawe inicjatywy zgodne z wartościami firmy. Jak widać taka polityka przekłada się nie tylko na pozycję lidera medialności, ale jest także doceniana przez klientów, czego odzwierciedleniem są wyniki plebiscytu Auto Lider – dodaje Bykowski.
Klasa S najlepszym autem luksusowym
Publikacja raportu TOP MOTO zbiegła się z ogłoszeniem wyników plebiscytu Auto Lider, który świętuje w tym roku swoją jubileuszową, dwudziestą edycję. W plebiscycie swoje głosy na najciekawsze modele i marki samochodów oddawali Czytelnicy najpoczytniejszych tradycyjnych magazynów motoryzacyjnych w Polsce: tygodnika „Motor” i miesięcznika „Auto Moto”, a także użytkownicy strony internetowej magazynauto.pl. Łącznie zgromadzono w nim ponad 80 tys. głosów. W kategorii najlepszego auta luksusowego pierwsze miejsce zdobył Mercedes-Benz Klasy S, który po raz kolejny ustanawia wzorce w dziedzinie bezpieczeństwa, komfortu i wydajności – nie tylko w segmencie pojazdów luksusowych, ale w całej branży motoryzacyjnej.