Dlaczego takie porównanie? Wizualnie duże, dwudrzwiowe nadwozie wydaje się dość stonowane mimo potężnego silnika twin-turbo V8 drzemiącego pod maską, który dostarcza 585 KM mocy i 900 Nm momentu obrotowego. W wersji fabrycznej jest eleganckie, ale praktycznie nie wyróżnia się na drodze, w każdym razie tylko wersja seryjna pojazdu.
Zaprezentowane tym razem S 63 Coupe ma zupełnie inny charakter. Zostało poddane gruntownym zmianom stylizacji przez firmę BSTC-Performance, a dokładnie przez wewnętrzny "dział sportowy" specjalistów od części używanych Mercedesa z BS Teile Center z siedzibą w Buchholz (Aller) w Dolnej Saksonii w Niemczech. Po tych zmianach zwraca zdecydowanie na siebie uwagę m.in. dzięki pełnemu oklejeniu w pustynnym kamuflażu.
To, co sprawdza się jako kamuflaż na pustyni, zdecydowanie przyciąga wzrok w innych szerokościach geograficznych. Designerski projekt oklejenia został stworzony dla BSTC-Performance przez specjalistów z firmy Fostla. Wykorzystali oni nową okleinę 3D, aby nadać lusterkom bocznym i częściom dachu karbonowy wygląd, który jest zwodniczo autentyczny, nawet dla znawców technologii.
BSTC-Performance wyposażyło coupe AMG z 2016 roku w błyszczącą, czarną osłonę chłodnicy Panamericana w poliftowej wersji z 2017 roku i zainstalowało maskę Prior Design ze zintegrowanym wylotem powietrza. Tył również otrzymał kilka kosmetycznych "aktualizacji". Zarówno dyfuzor z prostokątnym wykończeniem rury wydechowej, jak i tylne światła OLED pochodzą z późniejszych modeli. Modyfikacje nadwozia dopełnia karbonowy spojler Brabusa na pokrywie bagażnika.
Wysokiej klasy kute felgi również pochodzą z oferty Brabusa. Użyte felgi to model Monoblock R "Platinum Edition" w rozmiarach 9,0x21″ i 10,5x21″ w matowym wykończeniu, uzupełnione oponami Continental Sport Contact 6 w rozmiarach 255/35R21 i 295/30R21. BSTC-Performance obniżyło też prezentowane luksusowe coupe, wykorzystując odpowiedni moduł elektroniczny do fabrycznego zawieszenia Airmatic.
Oczywiście nie chodziło tylko o wygląd i skoro jesteśmy przy elektronice, to BSTC-Performance poddało podwójnie turbodoładowane 5,5-litrowe V8 optymalizacji oprogramowania w etapie 1 (stage 1), zwiększając moc do zawrotnej liczby 720 KM. A dzięki napędowi na cztery koła 4MATIC żaden z tych koni mechanicznych nie jest tracony na drodze.
Więcej informacji na temat opisanej modyfikacji, można uzyskać kontaktując się z BSTC-Performance.