Nowy Mercedes EQE SUV korzysta z najnowszej generacji systemu operacyjnego MBUX. Dzięki usłudze „Muzyka online” Mercedes-Benz kompleksowo zintegrował z systemem MBUX szereg dostawców strumieniowego przesyłania muzyki. A integracja platformy ZYNC zapewnia podróżującym harmonijny dostęp do cyfrowej rozrywki. Na życzenie dostępny jest również nowatorski MBUX Hyperscreen, który łączy trzy wyświetlacze w zjawiskowy, szerokoekranowy kokpit – z korzyścią dla spersonalizowanych doświadczeń oraz łatwości obsługi.
Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji system MBUX proaktywnie – we właściwym czasie – podsuwa użytkownikowi odpowiednie funkcje. System reaguje na zmieniające się otoczenie oraz zachowania użytkowników i przechodzi nieustanną autooptymalizację. Tak zwana warstwa zerowa, widoczna u góry ekranu, prezentuje dynamicznie agregowaną zawartość z całego systemu i powiązanych z nim usług. W zasięgu wzroku i ręki, bez przewijania menu czy nawet wydawania poleceń głosowych. Aplikacje pojawiają się na najwyższym poziomie interfejsu zależnie od sytuacji oraz kontekstu, a to znacząco upraszcza i przyspiesza obsługę systemu MBUX.
Pośrodku wyświetlacza znajduje się kluczowa w aucie elektrycznym aplikacja nawigacyjna, która planuje trasę wraz z ewentualnymi postojami na ładowanie, a w razie potrzeby może zarządzić odpowiednie przygotowanie akumulatora podczas jazdy, tak aby proces uzupełniania energii odbywał się optymalnie efektywnie. Poza mapą sztuczna inteligencja automatycznie wybiera wyświetlane funkcje spośród ponad 20 różnych elementów – od kontroli komfortu ENERGIZING po przypomnienia o urodzinach i sugestie dotyczące listy rzeczy do zrobienia. Bierze przy tym pod uwagę elementy najbardziej istotne dla użytkownika.
„Hej Mercedes”: siła głosu
Obsługa MBUX-a jest jeszcze bardziej intuicyjna za sprawą asystenta głosowego „Hej Mercedes”, który jest w stanie prowadzić dialog z użytkownikiem i uczyć się jego zwyczajów. Co więcej, niektóre czynności można wykonać bez wypowiadania hasła aktywującego. Asystent może również objaśnić działanie wybranych funkcji pojazdu – pomoże na przykład w integracji smartfona lub wskaże, gdzie znaleźć apteczkę.
Jeśli użytkownik dysponuje kompatybilną technologią i odpowiednimi urządzeniami gospodarstwa domowego, „Hej Mercedes” może służyć też do sterowania funkcjami inteligentnego domu wprost z samochodu. Co więcej, asystent potrafi wykrywać pasażerów. Po nauczeniu się indywidualnych cech głosu danej osoby, poprzez aktywację profilu, można go użyć do uzyskania dostępu do funkcji auta.
Muzyka online: strumieniowe przesyłanie muzyki z milionami utworów do wyboru
Dzięki usłudze „Muzyka online” Mercedes-Benz kompleksowo integruje z systemem MBUX główne usługi strumieniowego przesyłania muzyki: Spotify, Amazon Music oraz Apple Music. MBUX łączy się z profilem użytkownika u podłączonego dostawcy. Dzięki temu klienci uzyskują łatwy dostęp do swoich ulubionych piosenek czy audycji i mogą odkrywać miliony utworów, a także wyselekcjonowane listy odtwarzania.
Wygodna i prosta personalizacja
Użytkownik nowego EQE SUV-a może utworzyć swój osobisty profil i zsynchronizować go z istniejącymi danymi konta Mercedes me. Aby automatycznie połączyć samochód z kontem, wystarczy zeskanować kod QR za pomocą aplikacji Mercedes me.
Profil Mercedes me pozwala na transfer osobistych preferencji, takich jak ulubione stacje radiowe i wstępnie wybrane ustawienia. EQE SUV oferuje do siedmiu różnych profili z łącznie około 800 parametrami. Ponieważ profile są przechowywane w chmurze, mogą być również wykorzystywane w innych samochodach Mercedes-Benz z MBUX-em nowej generacji. A zdalny dostęp do auta za pomocą aplikacji pozwala sterować jego wybranymi funkcjami, np. zmieniać ustawienia nastrojowego oświetlenia.
Wysoki poziom bezpieczeństwa oprócz klasycznego kodu PIN gwarantuje specjalna procedura uwierzytelniania. Połączono tu rozpoznawanie linii papilarnych, twarzy i głosu. Zapewnia to dostęp do indywidualnych ustawień lub umożliwia weryfikację procesów płatności cyfrowych z poziomu auta.
MBUX Hyperscreen: samochodowe kino
Opcjonalny hiperekran MBUX Hyperscreen niemal płynnie łączy trzy wyświetlacze, tworząc imponujący pas ekranów o szerokości ponad 141 cm. Cyfrowe zegary (12,3”), ekran środkowy (17,7”) i wyświetlacz dla pasażera (12,3”) tworzą wizualnie wspólną jednostkę. Wybrany styl wyświetlania obejmuje wszystkie ekrany, a ich jasność jest automatycznie dostosowywana do warunków oświetlenia we wnętrzu. W dolnej części centralnego wyświetlacza znajdują się pola dotykowe do sterowania automatyczną klimatyzacją. Pozostają one stale widoczne, dzięki czemu kierowca i pasażer z przodu mogą zawsze bezpośrednio regulować temperaturę oraz wentylację.
Aby uzyskać doskonałą jakość obrazu, wyświetlacz centralny i ekran dla pasażera z przodu korzystają z techniki OLED, którą wyróżniają głęboka czerń oraz znakomity kontrast.
Wyświetlacz centralny i ekran dla pasażera z przodu oferują również haptyczne informacje zwrotne. Kiedy palec dotyka określonych miejsc na matrycy, siłowniki (osiem w przypadku wyświetlacza centralnego, cztery dla ekranu pasażera z przodu) generują wyczuwalną wibrację szklanej osłony. Użytkownik czuje więc pulsacje gładkiej powierzchni i ma wrażenie obsługi mechanicznego włącznika. W obsłudze pomaga też zróżnicowana reakcja ekranu zależnie od siły nacisku.
12,3-calowy ekran OLED dla pasażera z przodu sprawia, że jego podróż staje się ciekawsza i przyjemniejsza. System wykorzystuje inteligentną, opartą na kamerze logikę blokowania, która wykrywa, czy kierowca nie spogląda na prawy ekran, i w razie potrzeby go wygasza.
ZYNC: cyfrowa rozrywka w samochodzie
Niezależnie od tego, czy chodzi o wiadomości, sport, programy telewizyjne czy filmy – wiele osób ogląda swoje ulubione treści w ramach strumieniowania na urządzeniu mobilnym lub telewizorze. Wnętrze EQE SUV-a pozwala cieszyć się wciągającymi, kinowymi wrażeniami, które znacznie wykraczają poza zwykłe odtwarzanie. Kabina samochodu umożliwia bowiem indywidualną konfigurację np. rozmiaru, formatu i położenia ekranów, a także rozmieszczenia głośników.
Co więcej, Mercedes-Benz nawiązał współpracę z kalifornijską firmą technologiczną ZYNC. Platforma ZYNC powstała z myślą o warunkach panujących w samochodzie i może być harmonijnie zintegrowana z osprzętem Mercedes-Benz, w tym z obecnymi i przyszłymi systemami operacyjnymi. Wszystko to służy spotęgowaniu wrażeń audiowizualnych oraz przyjaznej obsłudze.
Za pośrednictwem jednego interfejsu ZYNC oferuje strumieniowe przesyłanie wideo, interaktywne doświadczenia oraz dostęp do treści na żądanie, relacji sportowych, wiadomości, gier i wielu innych. Obecnie obsługuje już ponad 30 usług strumieniowego przesyłania od znanych globalnych, regionalnych i lokalnych partnerów; systematycznie trwa integracja ofert kolejnych partnerów i kanałów. Większość z nich jest uwzględniona bazowo, bez potrzeby dodatkowej subskrypcji. Korzystanie z platformy ZYNC wymaga aktywnego konta Mercedes me z pakietem rozrywki MBUX, który po upłynięciu okresu bezpłatnej subskrypcji można odpłatnie odnawiać za pośrednictwem portalu Mercedes me (oferta w zależności od rynku).