Do dwóch wersji z silnikami benzynowymi (GLC 300 e 4MATIC oraz GLC 400 e 4MATIC) dołączyła właśnie odmiana z jednostką wysokoprężną (300 de 4MATIC). Każda z nich łączy znakomite osiągi, które zapewnia współpraca dwóch silników, z imponującym zasięgiem w trybie całkowicie elektrycznym – około 110-120 km (cykl mieszany WLTP).
Oznacza to, że na co dzień GLC z hybrydowym napędem plug-in może służyć jako samochód w pełni zasilany prądem. Ceny nowego GLC z hybrydowym napędem plug-in rozpoczynają się od 307 400 zł za benzynowy wariant GLC 300 e 4MATIC (313 KM). Wysokoprężna hybryda plug-in GLC 300 de 4MATIC (333 KM) kosztuje 320 000 zł, a benzynowy GLC 400 e 4MATIC (381 KM) – 320 600 zł.
Nowy GLC pozostaje wierny udanej formule nowoczesnego, sportowego luksusu Mercedes-Benz
Całkowicie przeprojektowana seria modelowa łączy emocjonujący design i innowacyjne technologie z dynamiką, komfortem oraz zwrotnością. To wszystko przy imponującej efektywności: nowy GLC jest „bardziej elektryczny niż kiedykolwiek” – występuje wyłącznie w wersjach hybrydowych.
Gama silnikowa obejmuje cztery miękkie hybrydy (ang. mild hybrid) oraz trzy hybrydowe warianty plug-in. Wszystkie korzystają z czterocylindrowych jednostek benzynowych lub wysokoprężnych połączonych z silnikiem elektrycznym.
Hybrydowe odmiany plug-in GLC oferują znakomite osiągi
Zależnie od wersji ich moc systemowa wynosi od 313 do 381 KM, a systemowy moment obrotowy sięga od 550 do 750 Nm. Pojemny akumulator (31,2 kWh) z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła prądu, zapewnia nawet 122 km zasięgu w trybie elektrycznym dla realistycznego cyklu mieszanego WLTP. Oznacza to, że większość codziennych podróży można pokonywać wyłącznie siłami prądu – nawet drogami szybkiego ruchu. Prędkość maksymalna GLC w trybie elektrycznym wynosi 140 km/h.
Standardowa ładowarka prądu przemiennego (AC) o mocy 11 kW pozwala ładować hybrydy plug-in z domowego gniazdka, wallboxa lub na publicznych stacjach. Ponadto na życzenie dostępna jest opcjonalna szybka ładowarka prądu stałego (DC) o mocy 60 kW (2823 zł dopłaty).
Ładowanie w publicznych punktach nie nastręcza żadnych trudności dzięki karcie Mercedes me Charge, która zapewnia intuicyjny dostęp do około 300 000 punktów ładowania w Europie, zlokalizowanych w takich miejscach jak centra handlowe, hotele czy stacje paliw.
Aplikacja Mercedes me z wyprzedzeniem wskazuje dokładną pozycję i aktualną dostępność wybranej stacji oraz ceny energii. Wszystko odbywa się w ramach jednego wspólnego rachunku, niezależnie od dostawcy prądu.
Symulator indywidualnego zasięgu w trybie elektrycznym
Dla wielu klientów zasięg w trybie elektrycznym jest ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie zelektryfikowanego pojazdu. Mercedes‑Benz pomaga w łatwy sposób dowiedzieć się, jaki wpływ poszczególne warunki eksploatacji mają na rzeczywisty zasięg w trybie elektrycznym.
Na stronie producenta poświęconej modelowi GLC można sprawdzić, jak czynniki takie jak temperatura zewnętrzna, profil jazdy i wymagania dotyczące klimatyzacji wpływają na wartość zasięgu elektrycznego podczas codziennego użytkowania.
Nowy GLC: hybrydy plug-in – dane techniczne i ceny
GLC 300 e 4MATIC
- Pojemność skokowa (ccm) - 1999
- Moc maks. silnika spalinowego (KM) - 204
- Moc maks. silnika elektrycznego (KM) - 136
- Maksymalny moment obr. silnika spalinowego (Nm) - 320
- Maksymalny moment obr. silnika elektrycznego (Nm) - 440
- Moc systemowa (KM) - 313
- Systemowy moment obrotowy (Nm) - 550
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP (l/100 km) - 0,5-0,6
- Emisje CO2 w cyklu mieszanym WLTP (g/km) - 12-15
- Zasięg w trybie elektrycznym w cyklu mieszanym WLTP (km) - 108-122
- Przyspieszenie 0-100 km/h (s) - 6,7
- Prędkość maksymalna (km/h) - 218
- Cena od (zł) - 307 400
GLC 400 e 4MATIC
- Pojemność skokowa (ccm) - 1999
- Moc maks. silnika spalinowego (KM) - 252
- Moc maks. silnika elektrycznego (KM) - 136
- Maksymalny moment obr. silnika spalinowego (Nm) - 400
- Maksymalny moment obr. silnika elektrycznego (Nm) - 440
- Moc systemowa (KM) - 381
- Systemowy moment obrotowy (Nm) - 650
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP (l/100 km) - 0,5-0,6
- Emisje CO2 w cyklu mieszanym WLTP (g/km) - 12-15
- Zasięg w trybie elektrycznym w cyklu mieszanym WLTP (km) - 108-122
- Przyspieszenie 0-100 km/h (s) - 5,6
- Prędkość maksymalna (km/h) - 237
- Cena od (zł) - 320 600
GLC 300 de 4MATIC
- Pojemność skokowa (ccm) - 1993
- Moc maks. silnika spalinowego (KM) - 197
- Moc maks. silnika elektrycznego (KM) - 136
- Maksymalny moment obr. silnika spalinowego (Nm) - 440
- Maksymalny moment obr. silnika elektrycznego (Nm) - 440
- Moc systemowa (KM) - 333
- Systemowy moment obrotowy (Nm) - 750
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP (l/100 km) - 0,4-0,5
- Emisje CO2 w cyklu mieszanym WLTP (g/km) - 10-14
- Zasięg w trybie elektrycznym w cyklu mieszanym WLTP (km) - 106-120
- Przyspieszenie 0-100 km/h (s) - 6,4
- Prędkość maksymalna (km/h) - 217
- Cena od (zł) - 320 000