Mercedes-Benz i Google ogłosiły długoterminowe, strategiczne partnerstwo w celu dalszego przyspieszenia rozwoju motoryzacyjnych innowacji oraz stworzenia nowej generacji cyfrowego doświadczenia w luksusowych samochodach z gwiazdą. W rezultacie Mercedes-Benz będzie pierwszym producentem aut, który stworzy własną, markową nawigację w oparciu o nowe samochodowe dane oraz możliwości nawigacji na platformie Map Google.
Nawiązując nowe partnerstwo, Mercedes-Benz uzyska dostęp do wiodącej oferty Google w zakresie danych geoprzestrzennych, w tym do szczegółowych informacji o miejscach, bieżących i przewidywanych informacji o ruchu drogowym, automatycznego wyznaczania tras i nie tylko. Dzięki integracji tych funkcji z nadchodzącym systemem operacyjnym Mercedes-Benz (MB.OS) użytkownicy będą mogli cieszyć się na ekranie swojego samochodu doskonałą nawigacją – łatwą w obsłudze i z doskonałą oprawą graficzną. Aby ich doświadczenia były jeszcze wszechstronniejsze, system informacyjno-rozrywkowy Mercedes-Benz wzbogaci się o aplikację YouTube.
Ponadto producent będzie wykorzystywać dane z Map Google do realizacji funkcji wspomagających kierowcę, takich jak automatyczne dostosowywanie prędkości przed skrzyżowaniami, rondami lub zakrętami.
„Do wzbogacania naszego systemu operacyjnego – oraz doświadczeń klientów Mercedes-Benz – zapraszamy tylko najlepszych partnerów. Google od wielu lat jest liderem w dziedzinie map i nawigacji. Nasze strategiczne partnerstwo pozwoli nam tworzyć wyjątkowe usługi, które zwiększą wygodę naszych klientów. Będą one głęboko zintegrowane z naszym charakterystycznym interfejsem użytkownika Mercedes-Benz i w pełni połączone z odpowiednimi funkcjami samochodu, takimi jak stan naładowania (akumulatora trakcyjnego)” – powiedział Ola Källenius, dyrektor generalny Mercedes-Benz
Mercedes-Benz zaczyna od zaoferowania klientom dostępu do usługi Szczegóły miejsca Google, pomagając im znaleźć przydatne informacje o ponad 200 milionach firm i miejsc na całym świecie – w tym godziny otwarcia, zdjęcia, oceny oraz opinie. Usługa jest dostępna we wszystkich samochodach z najnowszą generacją systemu MBUX od 22 lutego br. (na odpowiednich rynkach).
„Nasze partnerstwo z Mercedes-Benz wykorzysta zaawansowane technologie z platform Map Google, Cloud i YouTube, aby pomóc w tworzeniu nowych doświadczeń dla kierowców. Aby przyspieszyć wysiłki Mercedes-Benz na rzecz zrównoważonego rozwoju, zautomatyzowanej jazdy i doskonalenia wrażeń użytkownikom, nie tylko umożliwimy zaprojektowanie odpowiednio przystosowanego interfejsu nawigacyjnego, ale zaoferujemy też nasze możliwości w zakresie sztucznej inteligencji i danych” – powiedział Sundar Pichai, dyrektor generalny Google i Alphabet.
Firmy zgodziły się też na pogłębianie współpracy z wykorzystaniem wiodących rozwiązań w zakresie sztucznej inteligencji (AI), danych i otwartej infrastruktury Google Cloud. Na przykład:
- sztuczna inteligencja: Mercedes-Benz zamierza wykorzystać możliwości sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego Google Cloud do szybkiego tworzenia, szkolenia oraz wdrażania nowych modeli i doskonalenia doświadczeń klientów;
- dane: korzystając z szybkiej, wydajnej platformy przetwarzania danych Google Cloud, producent zamierza analizować dane flotowe;
- otwarta infrastruktura: w ramach swojego obecnego krajobrazu technologicznego Mercedes-Benz planuje wykorzystywać otwartą infrastrukturę Google do bezpiecznego wprowadzania innowacji i ich skalowania, od rozwiązań lokalnych przez przetwarzanie brzegowe aż po chmurę.