Aby jeszcze lepiej połączyć osiągi z efektywnością, benzynowe jednostki napędowe są teraz zelektryfikowane. Nabywcy mają do wyboru także odmiany wysokoprężne oraz hybrydowy wariant plug-in, dysponujący większym zasięgiem w trybie elektrycznym – 69 km (WLTP). Ceny nowego Mercedesa GLA w Polsce rozpoczynają się od 190 000 zł za benzynową wersję GLA 180 (136 + 14 KM) z automatyczną przekładnią.
Nowa osłona chłodnicy i pokrywa silnika z dyskretnymi wybrzuszeniami podkreślają wyrazisty, pewny siebie charakter GLA, a przeprojektowany przedni zderzak wskazuje na jego off-roadowe geny. Zmiany uzupełnia odświeżona sygnatura świetlna standardowych przednich reflektorów LED oraz tylnych lamp LED.
Mercedes-Benz poszerza gamę opcji dla nadwozia m.in. o nowy odcień lakieru niebieski spectral oraz dodatkowe wzory obręczy kół. W bazowej wersji GLA przemieszcza się na kołach z 17-calowymi felgami z lekkich stopów z pięcioma podwójnymi ramionami. Na życzenie dostępne są obręcze o średnicy od 18 do 21 cali. Ponadto nabywcy mogą spersonalizować kompaktowego SUV-a z gwiazdą, decydując się na linię Progresive lub sportowo stylizowaną linię AMG, a także wybierając pakiet Night. Paleta elementów ozdobnych wykończenia kabiny obejmuje m.in. szczotkowane aluminium, ciemne drewno eukaliptusowe czy drewno limonkowe o otwartych porach.
Jedną z wizytówek zmodernizowanego wnętrza jest wolnostojący podwójny ekran, który obecnie standardowo obejmuje dwa 10,25-calowe wyświetlacze: zestawu wskaźników oraz systemu multimedialnego. Nowoczesny charakter kabiny podkreśla kierownica nowej generacji, seryjnie obszyta skórą – na życzenie podgrzewana.
Nowy GLA standardowo otrzymuje komfortowe fotele pokryte tapicerką w 100% wykonaną z materiałów z recyklingu, ze skóry syntetycznej ARTICO oraz tkaniny z trójwymiarowym tłoczeniem – w kolorze czarnym lub, opcjonalnie, w modnym odcieniu szarości szałwii. Inne warianty oferują wybór dodatkowych kolorów wnętrza, a także tapicerkę ze skóry ARTICO i mikrofibry MICROCUT lub skórzaną.
Mercedes-Benz znacznie wzbogacił standardowe wyposażenie GLA i jeszcze lepiej dopasował ofertę do oczekiwań klientów. Oprócz skórzanej kierownicy i reflektorów LED seryjna specyfikacja obejmuje m.in. podgrzewane przednie siedzenia, system mocowania bagażu EASY-PACK, aluminiowe relingi dachowe, czujnik deszczu, klimatyzację automatyczną, system zapobiegający kolizjom, Asystenta świateł drogowych oraz system ochrony przed kradzieżą GUARD 360°.
Konfigurację samochodu ułatwiają specjalnie dobrane pakiety wyposażenia, np. Advanced (7325 zł) obejmujący pakiet parkowania z kamerą cofania, elektrycznie otwieraną pokrywę bagażnika, pakiet lusterek oraz regulację odcinka lędźwiowego.
W przypadku linii Progresive i AMG dostępne są kolejne pakiety, np. Advanced Plus, który zawiera m.in. 19-calowe alufelgi, dostęp bezkluczykowy KEYLESS-GO, bezprzewodowe ładowanie smartfona czy ambientowe oświetlenie (koszt 26 524 zł, razem z linią AMG).
Lista opcji nowego GLA, oferowanych osobno lub w ramach pakietów, obejmuje m.in. dach panoramiczny, wyświetlacz head-up, reflektory MULTIBEAM LED, hak holowniczy, przesuwany drugi rząd siedzeń, rozszerzoną rzeczywistość dla systemu MBUX czy wysokiej klasy system nagłośnienia Burmester® surround. Zaktualizowany pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy wyróżnia wygodniejsze działanie Asystenta utrzymania pasa ruchu, współpracującego z Aktywnym asystentem układu kierowniczego.
Zaktualizowany Mercedes-Benz GLA otrzymał najnowszą generację MBUX-a z nowo zaprojektowanymi grafikami. Aktualizacja systemu telematycznego skupiła się jednak nie tylko na nowym wzornictwie, ale i na poprawie wydajności. Nowością jest możliwość bezprzewodowego łączenia się ze smartfonami za pośrednictwem Apple CarPlay lub Android Auto. Dzięki aktywacji usług online w aplikacji Mercedes me inteligentny asystent głosowy może jeszcze sprawniej prowadzić dialog i uczyć się nawyków użytkownika. System rozpoznaje kierowcę i zapamiętuje jego typowe ustawienia lub trasy. W odpowiednim momencie sugeruje spersonalizowane podpowiedzi korzystania z funkcji samochodu, odpowiednio dopasowane do danej sytuacji.
Gama GLA obejmuje czterocylindrowe jednostki standardowo łączone z przekładnią automatyczną. Aby dodatkowo ograniczyć zużycie paliwa i emisję spalin, benzynowe jednostki zostały zelektryfikowane, włącznie z topową odmianą AMG GLA 35 4MATIC (306 + 14 KM). Jako łagodne hybrydy korzystają one z 48-woltowej instalacji elektrycznej z rozrusznikoalternatorem z napędem pasowym, który na krótko zapewnia dodatkową moc 10 kW (14 KM), wspomagając ruszanie lub przyspieszanie. Rozrusznikoalternator zwiększa też komfort: umożliwia rekuperację energii oraz żeglowanie przy wyłączonym silniku spalinowym, a także pozwala na cichy rozruch.
Ponadto GLA występuje z czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,0 l, który łączy płynną pracę z wysokimi pokładami siły napędowej oraz wysoką efektywnością. Jest on dostępny w trzech wersjach mocy.
Do wyboru jest również wersja GLA 250 e z udoskonalonym hybrydowym napędem plug-in. Moc systemowa pozostała bez zmian, ale jednostka elektryczna została wzmocniona o 5 kW (7 KM), do 80 kW (109 KM). Ponadto zwiększono pojemność akumulatora trakcyjnego, co przekłada się na większy zasięg w trybie elektrycznym – 69 km (WLTP). Oprócz standardowej ładowarki 3,7 kW baterię można teraz opcjonalnie ładować prądem przemiennym z mocą do 11 kW oraz prądem stałym z mocą do 22 kW.
Ceny nowego Mercedesa GLA w Polsce
- GLA 180 (136 + 14 KM): 190 000 zł
- GLA 200 (163 + 14 KM): 196 000 zł
- GLA 220 4MATIC (190 + 14 KM): 211 000 zł
- GLA 250 4MATIC (224 + 14 KM): 235 000 zł
- GLA 180 d (116 KM): 198 000 zł
- GLA 200 d (150 KM): 206 500 zł
- GLA 200 d 4MATIC (150 KM): 216 000 zł
- GLA 220 d 4MATIC (190 KM): 224 500 zł
- GLA 250 e (163 + 109 KM): 236 000 zł
- AMG GLA 35 4MATIC (306 + 14 KM): 283 000 zł