Stuttgart – Wkrótce po ogólnoeuropejskiej prezentacji nowej Klasy C Mercedes-Benz wprowadza do niej permanentny napęd na wszystkie koła 4MATIC. Ten rozwinięty i wyrafinowany układ napędowy będzie dostępny w sześciocylindrowych modelach - C 280, C 350 i C 320 CDI - od lata 2007.
Dysponując łącznie flotą 49 modeli 4MATIC, Mercedes-Benz będzie miał najszerszą paletę samochodów z napędem na cztery koła wśród wszystkich marek segmentu Premium.
Najnowszej generacji napęd Mercedesa na wszystkie koła jest wydajniejszy od poprzedniego napędu 4MATIC, ma niższą masę i mniejsze wymiary. Te zalety znajdują odzwierciedlenie w ekonomiczniejszym zużyciu paliwa i jeszcze lepszej trakcji: nowy C 280 4MATIC o mocy 231 KM zużywa średnio 9,6 l wysokooktanowej benzyny na 100 km, jest więc oszczędniejszy od swego poprzednika o 0,2 l. Po raz pierwszy w Klasie C napęd 4MATIC dostępny będzie teraz także w modelu z silnikiem wysokoprężnym: C 320 CDI 4MATIC ma moc 224 KM i zużywa średnio 7,7 l oleju napędowego na 100 km.
Limuzyny 4MATIC zapewniają tak samo wyśrubowany poziom bezpieczeństwa i komfortu, co ich odpowiedniki wyposażone tylko w napęd na oś tylną.
Standardowym wyposażeniem jest pakiet AGILITY CONTROL, obejmujący aktywne amortyzatory, 7 airbagów, aktywne zagłówki foteli, automatyczną klimatyzację i aluminiowe felgi. Siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC, przekonstruowana przez Mercedesa specjalnie do wersji z napędem na cztery koła, również jest zawsze na wyposażeniu.
System 4MATIC jest non-stop aktywny. Funkcjonuje więc bez opóźnień, wspierając kierowcę w złych warunkach drogowych - jak oblodzenie czy śnieg - i pozwalając mu na opanowanie krytycznych sytuacji bez stresu. Najważniejszym elementem mercedesowskiego napędu na wszystkie koła jest skrzynka rozdzielcza z centralnym mechanizmem różnicowym, zintegrowana w siedmiostopniowej skrzyni biegów. Tu siła napędowa jest rozdzielana pomiędzy osie przednią i tylną w stosunku 45:55. Nowoopracowane sprzęgło wielotarczowe w centralnym mechanizmie różnicowym przenosi moc silnika na cztery koła z bazową siłą blokowania wynoszącą 50 Nm pomiędzy osiami.
Oznacza to, że nowa Klasa C jeszcze łatwiej daje się prowadzić na śliskiej jezdni i jeszcze lepiej trzyma się drogi niż poprzednie modele 4MATIC.
Mercedes-Benz łączy standardowo permanentny napęd na cztery koła z systemem ESP oraz kontroli trakcji 4ETS. Ten ostatni selektywnie przyhamowuje koła w przypadku ich uślizgu, zwiększając siłę napędową na kołach, które mają dobrą przyczepność. System wykorzystuje sygnały czujników do pomiaru automatycznych impulsów hamowania, co poprawia trakcję na śliskich nawierzchniach i zwiększa stabilność podczas krytycznych manewrów. W efekcie 4ETS zapewnia taki sam efekt jak tradycyjne blokady mechanizmów różnicowych, zarazem jednak zapewnia o wiele wyższy komfort jazdy niż w innych autach z napędem na cztery koła.
Dysponując łącznie flotą 49 modeli 4MATIC, Mercedes-Benz będzie mieć wówczas najszerszą paletę samochodów z napędem na cztery koła wśród wszystkich marek segmentu Premium.