Niepowtarzalny wygląd zapewnia przedni pas z gwiazdą Mercedesa na masce oraz efektownym czarnym panelem, który przenosi charakterystyczną osłonę chłodnicy Maybacha w epokę elektromobilności. Typowy dla marki jest też opcjonalny dwukolorowy lakier. Pierwszorzędne materiały, doskonały kunszt i ekskluzywne detale sprawiają, że przestronne wnętrze oferuje podróżującym holistyczny komfort z efektem kokonu.
Dzięki konsekwentnej interpretacji wyrafinowanego luksusu Mercedes-Maybach EQS SUV wyznacza nowy punkt odniesienia w segmencie w pełni elektrycznych luksusowych SUV-ów. W USA pierwsze egzemplarze będą dostępne u dealerów w nadchodzących tygodniach. Wprowadzenie na rynek w Chinach rozpocznie się wiosną 2024 r., a następnie odbędzie się w Europie.
„Klienci marki Mercedes-Maybach oczekują tego, co niezwykłe, a my staramy się przekraczać ich wysokie oczekiwania. Mercedes-Maybach EQS SUV łączy nasze ambicje bycia liderem w obszarach cyfryzacji i elektromobilności z naciskiem na segment samochodów luksusowych. Pierwszy w pełni elektryczny model Mercedes-Maybach wzbogaca wiodące technologie Mercedes-Benz o jeszcze wyższy poziom komfortu i szereg detali, które są zarezerwowane tylko dla Maybacha” – powiedział Ola Källenius, prezes zarządu Mercedes-Benz Group AG.
„Mercedes-Maybach EQS SUV to nasz pierwszy w pełni elektryczny, pełnowymiarowy luksusowy SUV. W przypadku marki Mercedes-Maybach zabiegamy, by to, co piękne, zyskało blask niezwykłości. Wnętrze nowego modelu stanowi emocjonującą, stylową deklarację. Jego salonowy charakter obiecuje luksusowe podróże na najwyższym poziomie. W połączeniu z innowacyjnymi, progresywnymi proporcjami definiujemy luksusowego SUV-a przyszłości zupełnie na nowo” – skomentował Gorden Wagener, główny projektant Mercedes-Benz Group AG.
„Mercedes-Maybach EQS SUV to kamień milowy w historii naszej marki. Dla nas to nic innego jak nowa definicja motoryzacyjnej doskonałości – stworzona na czasy elektromobilności. Nasi klienci mogą spodziewać się absolutnie najlepszych wrażeń z jazdy samochodem elektrycznym, z typową dla Maybacha aurą niezwykłości” – dodał Daniel Lescow, szef marki Mercedes-Maybach, Mercedes-Benz Group AG.
Design nadwozia: typowy dla marki przód, chromowane akcenty i emblemat jako element stylistyczny
Mercedes-Maybach wzbogaca dynamiczną stylistykę modelu EQS SUV z gamy Mercedes-Benz o ekskluzywne elementy, które nadają mu własną, odrębną tożsamość. Status nowego modelu definiuje gwiazda Mercedesa na masce. Przód charakteryzuje też typowy dla marki czarny panel z pionowymi, chromowanymi listwami o trójwymiarowej głębi. Jego rozległa powierzchnia po raz pierwszy jest w pełni zasłonięta. Zaawansowany zestaw czujników radarowych został zabudowany, tak aby był niewidoczny. Na całej powierzchni panelu zastosowano ind, który jest przepuszczalny dla promieniowania radarów. Cienki, błyszczący, srebrny materiał pokryto czarnym lakierem. Tworzy to niepowtarzalny, połyskliwy efekt o niezwykłej głębi.
Chromowaną listwę, która tworzy całość z pasem świetlnym standardowych reflektorów DIGITAL LIGHT, zdobi dyskretnie wkomponowany klasyczny napis MAYBACH. Chromowane, subtelne listwy znalazły się również na wlocie powietrza w zderzaku. Reflektory DIGITAL LIGHT witają i żegnają użytkownika specjalnym pokazem świetlnym. Na powitanie pod wszystkimi drzwiami świeci animowana projekcja wzoru Maybacha.
Z profilu uwagę zwracają wyraziste chromowane obramowania bocznych szyb oraz okładziny środkowych słupków, podkreślające długość tylnej części kabiny. Wysoką jakość potwierdzają emblematy Maybacha na tylnych słupkach. Napis EQS został subtelnie zintegrowany z trójkątną przednią szybą. Wyraźnie zaakcentowane nadkola z czarnymi, błyszczącymi nakładkami akcentują mocną prezencję SUV-a. Mercedes-Maybach EQS SUV przemieszcza się na ekskluzywnych 21- lub 22-calowych obręczach z lekkich stopów, także kutych. Osłony piast zdobi napis MAYBACH. Kolejnym przyciągającym wzrok elementem są standardowe, podświetlane stopnie progowe z wykończeniem z anodowanego aluminium, nawiązującego do prążkowanego wyglądu czarnego przedniego panelu. Jako elegancki akcent wieńczy je stylowo zintegrowany emblemat Maybacha.
Tylne lampy mają wyszukaną, efektowną formę pasa świetlnego z dwuczęściową spiralą. Światła na całej szerokości są animowane. Na tylnej pokrywie, zderzaku i spojlerze znalazły się chromowane elementy ozdobne. Nie zabrakło także napisu MAYBACH.
Mercedes-Maybach EQS SUV podkreśla swoją okazałą prezencję również charakterystycznym dla marki dwukolorowym lakierem z filigranowym prążkowaniem. Lakier jest nakładany ręcznie zgodnie z kryteriami najwyższej jakości i występuje w pięciu kombinacjach: srebrny high-tech/czerń obsydianu, srebrny high-tech/niebieski nautic, czerń obsydianu/szarość selenitu, czerń obsydianu/złoto kalahari oraz brązowy velvet/czerń onyksu.
Night Series: designerski pakiet o wyjątkowo progresywnym wzornictwie
Wykwintną estetykę można jeszcze bardziej zaakcentować i zindywidualizować dzięki opcjonalnemu pakietowi Night Series. Ciemne chromowane elementy i powierzchnie łapią światło niczym szlifowany klejnot. Każdy reflektor jest ozdobiony emblematem Maybacha w kolorze różowego złota i ciemnymi chromowanymi wykończeniami. Z przodu uwagę zwracają przyciemnione prążki na czarnym panelu oraz dymiony chromowany wzór emblematu Maybacha w zderzaku. Boczne szyby otaczają polerowane na wysoki połysk czarne obramowania o trójwymiarowym kształcie. Także stopnie progowe mają czarny kolor; dodatkowo zdobi je emblemat Maybacha z ciemnym, chromowanym wykończeniem. Pakiet Night Series uzupełniają ekskluzywne 21-calowe obręcze ze wzorem Maybacha. Można go zamówić w połączeniu z następującymi odcieniami nadwozia: czernią obsydianu, diamentową bielą MANUFAKTUR oraz ekskluzywnym dwukolorowym lakierem łączącym czerń obsydianu ze srebrnym mojave.
Klasa sama w sobie: automatyczne otwieranie i zamykanie drzwi
Kolejną ekskluzywną cechą są standardowe, automatyczne komfortowe drzwi z przodu i z tyłu. Jeśli kierowca zbliży się do pojazdu z boku na odległość mniejszą niż 6 m, wysuwają się klamki drzwi. Gdy odległość do samochodu zmniejsza się poniżej około 1,5 m, drzwi kierowcy otwierają się automatycznie. Tę wyjątkową funkcję powitalną można włączyć lub wyłączyć na centralnym wyświetlaczu systemu MBUX. Wszystkie pozostałe drzwi można otwierać i zamykać zdalnie, kluczykiem lub za pośrednictwem ekranu MBUX-a z przodu lub z tyłu. Co więcej, drzwi kierowcy zamykają się automatycznie również po naciśnięciu pedału hamulca.
W każdych drzwiach znajduje się elektryczny siłownik z ogranicznikiem. Na polecenie jednostki centralnej drzwi otwierają się i zamykają w kontrolowany sposób. Aby zapobiec uszkodzeniom, system wykorzystuje umieszczone w zderzakach czujniki ultradźwiękowe systemów wspomagania parkowania. Gdy tylko wykryją one jakąś przeszkodę, samochód wykorzystuje z dodatkowych informacji z kamer w bocznych lusterkach. Podczas otwierania drzwi system uwzględnia wykryte przeszkody. Podczas postoju aktywne są także czujniki zbliżeniowe w drzwiach, które skanują otoczenie w trakcie otwierania.
Design wnętrza: fuzja tradycji i awangardy
Również projekt wnętrza jest zgodny z credo Maybacha: „To, co dobre, musi również być piękne”. Atrakcją dla podróżujących z przodu jest standardowy MBUX Hyperscreen z warstwą zerową i charakterystycznymi dla Mercedesa-Maybacha animacjami startowymi na wszystkich trzech wyświetlaczach. Ogólny wygląd został zaprojektowany specjalnie na potrzeby nowego modelu, z wykorzystaniem eleganckiego ciemnoniebieskiego odcienia. Do licznych ekskluzywnych funkcji należy animowany wyświetlacz zestawu wskaźników w trybie MAYBACH. Wskazówki w dwóch tubusach swoim wzornictwem przywodzą na myśl jedwabny szal, który elegancko faluje na wietrze w zależności od prędkości i stylu jazdy. W tym samym czasie liczby zmieniają rozmiar i są dynamicznie rozjaśniane lub wygaszane. Obramowanie wskaźników ma typowy dla marki kolor różowego złota. Alternatywną formą ekspozycji zegarów jest sportowy styl Pure EV. Odpowiedni status jazdy (jazda, przyspieszanie, ładowanie) przedstawia trójwymiarowy pasek wydajności.
Centralny wyświetlacz zaczyna się od znajomego ekranu głównego i tak zwanej warstwy zerowej. W tym podstawowym ustawieniu dominuje mapa nawigacyjna. Kierowca może wykonać stąd 80% najczęstszych interakcji bezpośrednio, bez zmiany aplikacji. System reaguje w zależności od sytuacji i jest spersonalizowany dzięki inteligentnym sugestiom.
Funkcjonalna zawartość oraz struktura obsługi wszystkich trzech wyświetlaczy bazują na interfejsach z modelu EQS SUV marki Mercedes-Benz. Ich wygląd można dostosować za pomocą trzech stylów wyświetlania (dyskretny, sportowy, MAYBACH) i trzech trybów prezentowania informacji (nawigacja, wsparcie, usługi). W dyskretnym stylu zawartość zostaje maksymalnie zredukowana i harmonijnie skoordynowana z wybranym kolorem nastrojowego oświetlenia.
Dzięki dwóm 11,6-calowym wyświetlaczom w oparciach przednich siedzeń pasażerowie z tyłu mogą korzystać z tej samej szerokiej gamy funkcji informacyjno-rozrywkowych oraz komfortu, co osoby z przodu. Standardowy system rozrywki MBUX High-End Rear Seat Entertainment pozwala łatwo i szybko udostępniać zawartość różnych wyświetlaczy. Z poziomu tylnych siedzeń możliwe jest również wybieranie i modyfikowanie celów nawigacji. Standardowe wyposażenie obejmuje tylny tablet MBUX, którego można używać także poza pojazdem, oraz Asystenta wnętrza MBUX.
Naturalne materiały i kunsztowne wykonanie tworzą stylowy kontrast z nowoczesnym wzornictwem. Mercedes-Maybach EQS SUV jest standardowo wyposażony w skórę Maybach Exclusive Nappa w ciepłych kolorach brązu espresso/perłowego brązu balao. Opcjonalnie dostępna jest konfiguracja beżu macchiato z perłowym brązem. Jeszcze bardziej wyrafinowany wygląd zapewnia oferowana na życzenie skóra Maybach MANUFAKTUR Exclusive Nappa w kolorze kryształowej bieli/srebrnoszarej perły. Skóra we wszystkich tonacjach pochodzi ze zrównoważonych procesów. Jako elementy dekoracyjne dostępne jest naturalne drewno: brązowe drewno brzozowe MANUFAKTUR o otwartych porach oraz brązowe drewno orzechowe MANUFAKTUR o otwartych porach, a także lakier fortepianowy MANUFAKTUR z płynnymi liniami.
Typowe dla marki najwyższej próby wykończenie podkreśla szereg emblematów Maybacha, m.in. na pedałach ze stali nierdzewnej, poduszkach zagłówków, oparciach przednich siedzeń oraz, jako projekcja, w przestrzeni na nogi z tyłu. W połączeniu z tylnymi fotelami First Class logo można znaleźć również na rozdzielającej siedzenia drewnianej okładzinie. Kolejny emblemat kryje się na wewnętrznej osłonie tylnej pokrywy. Napis MAYBACH w podświetlonej formie wita wszystkich podróżujących na osłonach progów drzwi ze stali nierdzewnej.
Luksus, który oszczędza zasoby: Mercedes-Maybach wprowadza roślinnie garbowaną skórę nappa
Mercedes-Maybach EQS SUV to pierwszy model Mercedes-Benz AG wykończony roślinnie garbowaną skórą. Jako garbniki wykorzystywane są tu łupiny ziaren kawy. Woda używana do garbowania krąży w obiegu zamkniętym i po recyklingu wraca do naturalnych zbiorników. Również stosowane środki natłuszczające są wyłącznie pochodzenia roślinnego. Skóra przetworzona w zrównoważony sposób nie jest konserwowana solą. Pozwala to zaoszczędzić około 45 kg soli na każdy egzemplarz samochodu. Z produktów ubocznych garbowania powstają nowe upcyklingowe akcesoria, takie jak kompostowalne doniczki, pianki izolacyjne czy deski tarasowe. Skóra przetworzona w sposób zrównoważony oszczędza zatem zasoby. Korzyści odnoszą także farmerzy kawy, bowiem sprzedaż łupin zapewnia im dodatkowy dochód.
Dla autentycznej skóry przetworzonej w sposób zrównoważony Mercedes-Benz określił wiążące kryteria. Łańcuch dostaw skóry musi być wolny od wszelkich form nielegalnego wylesiania – to istotny wymóg zamówień dla dostawców. Wypasy nie mogą przyczyniać się do zagrożenia lub utraty naturalnych lasów. W tym kontekście partnerzy muszą ujawnić cały swój łańcuch dostaw, od regionu gospodarstwa do produktu końcowego. Skóry mogą pochodzić wyłącznie od zwierząt hodowanych w sposób odpowiedni dla danego gatunku. Do garbowania można używać wyłącznie roślinnych lub alternatywnie zrównoważonych garbników pozbawionych chromu. W przypadku uszlachetnionej skóry Mercedes-Benz wymaga od swoich partnerów przeprowadzenia bilansu ekologicznego na wszystkich etapach procesu tworzenia wartości dodanej (ocena cyklu życia).
Mercedes-Maybach chce łączyć luksus ze zrównoważonym rozwojem. Wiele części i komponentów w nowym modelu wykonano z materiałów oszczędzających zasoby. Przykład: wykładzina we wnętrzu to Econyl – materiał wykonane z przędzy nylonowej pochodzącej z recyklingu np. dywanów i sieci rybackich. W konstrukcji stosuje się również stal wtórną i aluminium z recyklingu. Wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu stanowi ważny instrument na drodze do dekarbonizacji. Do tego dochodzi neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla produkcja samochodu i jego akumulatora w zakładach Mercedes-Benz w Alabamie w USA. Celem producenta luksusowych aut na koniec bieżącej dekady jest zmniejszenie emisji CO2 przypadającej na samochód osobowy z nowej floty, w całym cyklu jego życia, co najmniej o połowę względem poziomów z 2020 r. Od 2039 r. gama nowych pojazdów osobowych oraz dostawczych powinna być neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla netto w całym cyklu życia i całym łańcuchu wartości.
Tył: ekskluzywny salon, holistyczny komfort dla wszystkich zmysłów
Podróżującym z tyłu Mercedes-Maybach EQS SUV oferuje połączenie szlachetnych materiałów, perfekcyjnego wykonania i ekskluzywnych detali. Tak powstaje osobna atmosfera przyjemna dla wszystkich zmysłów – z efektem kokonu. Podobnie jak przednie siedzenia, standardowe tylne fotele Executive są wyposażone w wentylację, funkcję masażu oraz ogrzewanie karku i ramion. Do dyspozycji jest też masaż łydek oraz pakiet szoferski. Gdy tylko pasażer z prawej strony zechce rozłożyć swoje siedzenie, fotel przed nim automatycznie przesunie się do przodu.
W przypadku wyposażenia First Class z tyłu przednia konsola środkowa jest płynnie kontynuowana także w drugim rzędzie siedzeń. Przeprojektowano ją specjalnie na potrzeby w pełni elektrycznego Mercedesa-Maybacha – tylny schowek po raz pierwszy zdobią drewniane wykończenia, które korespondują z drewnianymi okładzinami oparć przednich foteli i panelami pomiędzy siedzeniami z tyłu, wizualnie podkreślając otulającą atmosferę. Kolejną nowością jest projektor w konsoli środkowej, który dyskretnie wyświetla na podłodze emblemat Maybacha. Podobnie jak w Mercedesie-Maybachu Klasy S gama dodatkowego wyposażenia obejmuje dwa uchwyty na pojemnik z napojem z funkcją podgrzewania i chłodzenia oraz półkę na standardowy tylny tablet MBUX. Cztery porty USB-C do szybkiego ładowania i dwa interfejsy HDMI sprawiają, że podróżni mogą z łatwością korzystać z własnych urządzeń cyfrowych. Na życzenie konsola środkowa może zawierać dwa składane stoliki, lodówkę oraz posrebrzane kieliszki do szampana.
Szeroka gama indywidualnych nastrojów świetlnych
W każdy ze słupków C wbudowano stylową lampę. Adaptacyjne tylne oświetlenie oferuje dodatkowe lampki do czytania w uchwytach i pasy świetlne w podsufitce. Zarówno jasność, jak i położenie punktów świetlnych można regulować zgodnie z potrzebami. Jednocześnie podróżujący mają do wyboru szeroką gamę ustawień oświetlenia – do pracy lub do wypoczynku. Jego barwa może automatycznie dostosowywać się do dziennego rytmu człowieka. Koncepcję oświetlenia kabiny uzupełnia aktywne nastrojowe oświetlenie, które korzysta z 253 indywidualnie sterowanych diod LED i oferuje 64 indywidualnie wybierane odcienie. Należą do nich charakterystyczne dla Maybacha schematy kolorów Rose Gold White i Amethyst Glow. Różnorodne opcje nastrojowego oświetlenia podkreślają efekt kokonu. Podróżujących wita na pokładzie specjalna, typowa dla marki gra świateł: przez cały pojazd biegnie świetlny dywan, który w szczególności akcentuje obszar tylnych drzwi.
Jakość powietrza: zanieczyszczenia pozostają na zewnątrz
Dobrą jakość powietrza w kabinie zapewnia standardowy system ENERGIZING AIR CONTROL Plus z filtrem HEPA (High Efficiency Particulate Air). Czujnik jakości powietrza automatycznie decyduje o włączeniu trybu recyrkulacji. Filtr HEPA skutecznie oczyszcza powietrze z zewnątrz z drobnego pyłu, małych cząstek i pyłków. Węgiel aktywny zawarty zarówno w filtrze HEPA, jak i w filtrze kabinowym filtruje również dwutlenek siarki, tlenki azotu oraz zapachy. W regularnych odstępach samochód pobiera też świeże powietrze. Klimatyzacja postojowa umożliwia oczyszczenie powietrza we wnętrzu przed wejściem na pokład. Poziomy cząstek stałych na zewnątrz i w kabinie pojazdu są wyświetlane na ekranie systemu MBUX. Jeśli jakość powietrza otoczenia jest niska, system może zalecić zamknięcie bocznych szyb lub szyberdachu.
Na zmysł węchu oddziałuje aktywna kompozycja zapachowa, która stanowi element standardowego pakietu AIR BALANCE. Mercedes-Maybach EQS SUV roztacza w swojej kabinie specjalny zapach No. 12 MOOD ebony. Jego niezwykła, polaryzująca woń uwodzi i przenosi podróżujących w świat magii. Kojące, pobudzające fantazje drzewo sandałowe nadaje odrobinę orientu, a połączenie z urzekającą frezją i pikantnym goździkiem przywołuje skojarzenia z egzotycznym targiem z przyprawami. No. 12 MOOD ebony to ekskluzywna kompozycja pełna tęsknoty i oddania.
Doznania dźwiękowe: wciągająca przyjemność słuchania muzyki i specyficzne brzmienie Maybacha
Standardowy system dźwięku przestrzennego Burmester® 4D zapewnia najwyższą jakość nagłośnienia. Oferuje podróżującym wciągające wrażenia dźwiękowe Dolby Atmos, zapewniające muzyce więcej przestrzeni, wyrazistości i głębi. Dolby Atmos umożliwia rozmieszczenie dyskretnych elementów audio lub obiektów w trójwymiarowym polu dźwiękowym i dostosowanie ich do dowolnego środowiska odtwarzania. Kierowca i pasażerowie mogą słuchać ulubionej muzyki w purystycznej formie, dorównującej oryginalnej kompozycji studyjnej.
System audio liczy 15 głośników: dwa przednie głośniki basowe w przestrzeni na nogi, jeden głośnik średniotonowy i jeden wysokotonowy w każdych drzwiach, dwa głośniki 3D w podsufitce, dwa głośniki surround w pokrywie bagażnika oraz głośnik centralny w desce rozdzielczej. Ponadto w każdym fotelu umieszczono po dwa wzbudniki. Bezpośrednie odtwarzanie dźwięków rozchodzących się w wypełnieniu siedzenia sprawia, że wrażenia słuchowe stają się czterowymiarowe. Osoby na przednim fotelu z przodu oraz pasażerowie z tyłu mogą również korzystać z dźwięku 4D w słuchawkach, a brzmienie można dostosować indywidualnie do każdego profilu użytkownika MBUX.
Za doznania akustyczne odpowiadają także dźwięki towarzyszące jeździe. Aerial Grace – tak nazywa się brzmienie stworzone specjalnie dla w pełni elektrycznego modelu Mercedes-Maybach. Jest interaktywne i reaguje na kilkanaście różnych parametrów, w tym na położenie pedału przyspieszenia, prędkość jazdy oraz rekuperację. Dzięki inteligentnym algorytmom dźwięki są obliczane w czasie rzeczywistym we wzmacniaczu systemu dźwięku przestrzennego Burmester® 4D i odtwarzane przez głośniki.
Komfort akustyczny: wyjątkowo cichy drugi rząd siedzeń
Nowy luksusowy SUV bazuje na doskonałym poziomie hałasu i wibracji modelu EQS SUV od Mercedes-Benz. Obejmuje to hermetyzację elektrycznego układu napędowego z przodu i z tyłu, innowacyjną ramę nośną na przedniej osi oraz jednostki napędowe z podwójnymi gumowymi mocowaniami. Ponadto zastosowano specjalne pianki akustyczne w wybranych profilach nadwozia, a także specjalne, redukujące hałas elementy w panelach podwozia.
Bardziej rozbudowane środku z zakresu NVH (hałas, wibracje, wstrząsy) skoncentrowały się przede wszystkim na drugim rzędzie siedzeń. Osłona bagażnika, pokryta syntetyczną skórą ARTICO, to przymocowana do nadwozia poprzeczna przegroda, podobnie jak w limuzynie – zamocowana do górnej krawędzi oparć tylnych siedzeń, izoluje bagażnik aż do dolnej krawędzi tylnej szyby. Efekt: bardzo skuteczne tłumienie hałasu. Swój wkład w wygłuszenie ma również nowa jednostka odłączająca (DCU), która automatycznie odłącza przedni silnik elektryczny w zależności od sytuacji na drodze i wymaganej mocy w celu zwiększenia zasięgu. Ponadto Mercedes-Maybach EQS SUV otrzymał dodatkowe materiały izolacyjne oraz dźwiękochłonne, laminowane szyby. Szereg rozwiązań chroniących przed szumami wiatru w konstrukcji panoramicznego dachu, takich jak owiewki, osłony i uszczelki o ulepszonej geometrii, zapewnia wysoki poziom komfortu akustycznego pomimo dużych wymiarów okna dachowego.
Wszystkie te działania sprawiają, że nowy model Maybacha to SUV o maksymalnym poziomie komfortu akustycznego z tyłu, zapewniający najlepsze warunki dla przyjemności słuchania muzyki lub jazdy w relaksującej ciszy. Dodatkowy komfort i prywatność zapewniają elektrycznie sterowane rolety tylnych bocznych szyb.
Zawieszenie: komfortowe, adaptacyjne i ze specjalnym trybem jazdy MAYBACH
Najwyższe standardy dotyczą również komfortu jazdy. Standardowe wyposażenie obejmuje zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z bezstopniową regulacją tłumienia ADS+. Prześwit samochodu można zwiększyć nawet o 35 mm. Do seryjnej specyfikacji należy także skrętna tylna oś o kącie skrętu kół do 4,5°. Alternatywnie dostępna jest wersja o kącie skrętu kół do 10°. W rezultacie średnica zawracania zmniejsza się z 11,9 do 11,0 m, a więc do poziomu wielu aut kompaktowych.
Poza trybami jazdy ECO, SPORT, OFFROAD i INDIVIDUAL system DYNAMIC SELECT obejmuje specjalny program MAYBACH, który zastępuje klasyczny tryb COMFORT. Zestrojono go z myślą o maksymalnym komforcie jazdy pasażerów z tyłu, z naciskiem na minimalne ruchy nadwozia w obszarze pod tylnymi siedzeniami. Znajduje się tam węzeł oscylacyjny, dzięki czemu amplitudy plasują się na najniższym poziomie. Tryb jazdy MAYBACH jest ustawieniem bazowym.
Najważniejsze dane techniczne Mercedes-Maybach EQS 680 SUV
Mercedes-Maybach EQS 680 SUV rozwija moc 484 kW i osiąga do 600 km zasięgu (dane wstępne). Standardowo jest wyposażony w napęd wszystkich kół 4MATIC.
Zespół napędowy i akumulator
- Napęd - 4x4
- Silniki elektryczne - dwa silniki elektryczne z magnesami trwałymi (PSM)
- Moc 484 kW
- Moment obrotowy - 950 Nm
- Ładowarka pokładowa - 22 kW
- Maksymalna moc ładowania DC 200 kW
- Czas ładowania DC na odpowiednich stacjach szybkiego ładowania (10-80%) - 31 min
- Ładowanie DC: zasięg po 15 min (WLTP) - do 220 km
- Przyspieszenie 0-100 km/h - 4,4 s
- Prędkość maksymalna - 210 km/h
Wymiary
- Długość/szerokość/wysokość - 5125 mm / 2034 mm / 1721 mm
- Rozstaw osi - 3210 mm
- Średnica zawracania z tylną osią skrętną 4,5°/10° - 11,9 m / 11,0 m
- Pojemność bagażnika (VDA) - 440 l
Zasięg i zużycie energii
- Zużycie energii w cyklu mieszanym (WLTP; dane wstępne) - 22-24,1 kWh/100 km
- Emisje CO2 w cyklu mieszanym (WLTP; dane wstępne) - 0 g/km
- Zasięg (WLTP; dane wstępne) - do 600 km