Nowy Mercedes-AMG GLE 53 jako hybryda plug-in

Nowy Mercedes-AMG GLE 53 jako hybryda plug-in31.10.2023
Mercedes-AMG uzupełnia swoje portfolio o hybrydę plug-in, która łączy wysokie osiągi z wszechstronnością na co dzień oraz dużym zasięgu w trybie elektrycznym.

Marka samochodów sportowych i wyczynowych Mercedes-AMG uzupełnia swoje portfolio o hybrydę plug-in, która łączy wysokie osiągi z wszechstronnością na co dzień oraz dużym zasięgu w trybie elektrycznym – to nowy Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+, dostępny jako SUV oraz Coupé.

„GLE 53 HYBRID w wersjach SUV i coupé oferuje wyjątkowe połączenie przyjemności z jazdy i zasięgu w trybie elektrycznym. Te innowacyjne wydania GLE stanowią dodatkowy filar naszego przyszłościowego portfolio obok naszych zorientowanych na wysokie osiągi hybryd E PERFORMANCE. Tym samym poszerzamy naszą szeroką gamę o kolejny atrakcyjny wariant zespołu napędowego, zwracając się do nowych grup docelowych” – powiedział Michael Schiebe, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH i szef jednostek biznesowych Mercedes-Benz Klasy G oraz Mercedes-Maybach.
Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ Coupe

Podstawą sportowych wrażeń z jazdy jest rzędowy, sześciocylindrowy silnik turbo o pojemności 3,0 litrów. Na potrzeby zastosowania w hybrydzie plug-in jednostka została ponownie gruntownie zmodyfikowana – obecnie wytwarza moc 330 kW (449 KM), o 10 kW (14 KM) wyższą niż wcześniej. Zakres modyfikacji obejmuje zmiany w oprogramowaniu oraz zastosowanie dodatkowej chłodnicy. W wariancie hybrydowym można pominąć dodatkową elektryczną sprężarkę, ponieważ jej zadania, takie jak dodatkowe doładowanie, przejmuje silnik elektryczny. Efekt: 3,0-litrowy silnik wyjątkowo spontanicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu i zapewnia wysoką dynamikę.

Rzędowy, sześciocylindrowy silnik współpracuje z jednostką elektryczną z magnesami trwałymi o mocy 100 kW (136 KM), akumulatorem trakcyjnym o pojemności 31,2 kWh i w pełni zmiennym napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Maksymalny moment obrotowy motoru elektrycznego, wynoszący 440 Nm, jest dostępny niemal od zerowych obrotów, co zapewnia wysoką dynamikę nawet przy ruszaniu.

Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ Coupe

Moc systemowa 400 kW (544 KM) i systemowy moment obrotowy 750 Nm zapewniają imponujące właściwości jezdne: przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,7 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h, a w trybie elektrycznym można osiągnąć do 140 km/h. Przy zasięgu w trybie elektrycznym wynoszącym 80-86 km (SUV) i 82-87 km (Coupé) – dane dla cyklu mieszanego WLTP – większość codziennych dystansów można pokonywać bez potrzeby angażowania silnika spalinowego. Na pokładzie znajduje się ładowarka prądu przemiennego (AC) o mocy 11 kW. Dodatkowo, na życzenie, dostępna jest szybka ładowarka prądu stałego (DC) o mocy 60 kW. Dzięki temu akumulator można naładować od 10% do 80% w ciągu zaledwie 20 minut.

Przeprojektowany wygląd i specyficzne dla hybryd elementy wzornictwa

Nowy Mercedes-AMG 53 HYBRID 4MATIC+ przejmuje liczne zmiany w zakresie designu i wyposażenia wprowadzone w pozostałych odmianach GLE oferowanych od wiosny 2023 r. Ponadto najnowszą hybrydę plug-in można rozpoznać po specyficznych elementach stylistycznych na zewnątrz i wewnątrz. Dolna przednia osłona zapewnia dopływ powietrza do dodatkowej chłodnicy, a na zelektryfikowany napęd wskazują emblematy na błotnikach.

Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ Coupe

GLE 53 HYBRID 4MATIC+ jest standardowo wyposażony w 21-calowe felgi z lekkiego stopu. Wysokowydajny układ hamulcowy AMG obejmuje wentylowane od wewnątrz tarcze o wymiarach 400 x 38 mm na przedniej osi, z sześciotłoczkowymi zaciskami stałymi, oraz 370 x 32 mm na tylnej osi, z jednotłoczkowymi zaciskami pływającymi.

System informacyjno-rozrywkowy MBUX obejmuje widoki i funkcje przeznaczone dla wariantów hybrydowych, takie jak menu ładowania oraz wskazania, które dostarczają informacji m.in. o stanie naładowania i temperaturze wysokonapięciowego akumulatora, a także zasięgu w trybie elektrycznym.

Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ Coupe

Wszechstronnie wzbogacone wyposażenie standardowe

Nowy Mercedes AMG 53 HYBRID 4MATIC+ przejmuje logikę oferty dla serii AMG GLE 53, która precyzyjnie odpowiada na często formułowane życzenia klientów. Seryjne wyposażenie SUV-a obejmuje m.in.: elektrycznie otwierany panoramiczny dach, podgrzewane przednie siedzenia, adaptacyjnego asystenta świateł drogowych oraz integrację ze smartfonem. Ponadto w standardzie dostępny jest aktywny układ wydechowy AMG Performance, nagłośnienie Burmester®, pakiet pamięci, pilot parkowania 360 stopni, pakiet KEYLESS GO oraz asystent martwego pola.

Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ Coupe

Zestaw ten uzupełnia najnowsza generacja kierownicy AMG Performance z przyciskami, które łączą zjawiskowe wyświetlacze z intuicyjną obsługą – pozwalając sterować ważnymi funkcjami i wszystkimi programami jazdy bez konieczności odrywania rąk od wieńca. Obręcz kierownicy opcjonalnie występuje z funkcją podgrzewania. Na życzenie jest też dostępna z wykończeniem z włókna węglowego. Jeszcze bogatsze jest seryjne wyposażenie wariantu nadwoziowego Coupé, które obejmuje klimatyzowane przednie siedzenia, funkcję rozszerzonej rzeczywistości dla systemu MBUX oraz reflektory MULTIBEAM LED.

Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ Coupe

Nowo opracowane podwozie

Do wymagań GLE 53 HYBRID 4MATIC+ specjalnie przystosowano zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL z adaptacyjnym tłumieniem, korzystające z nowego osprzętu i oprogramowania. Efekt: wyważone połączenie odpowiedniej izolacji pod kątem jazdy na napędzie elektrycznym w połączeniu z typowym dla AMG, zdecydowanie sportowym charakterem.

Oprócz nowych pasywnych stabilizatorów na przedniej i tylnej osi podwozie hybrydy otrzymało nowe odboje kolumn i zupełnie nowe amortyzatory tylnej osi. Równocześnie przeprowadzono kompleksową aktualizację oprogramowania. Dostrojenie podwozia, ESP®, w pełni zmiennego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ oraz układu kierowniczego zapewnia bezpieczne, dynamiczne i pewne prowadzenie.

Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ SUV

Tryby jazdy AMG oferują różnorodne wrażenia z jazdy

Od efektywnego do dynamicznego charakteru: tryby jazdy AMG DYNAMIC SELECT są precyzyjnie dostosowane do wymogów hybrydowego napędu plug-in. Każdy z nich reguluje ważne parametry, takie jak reakcja silnika i skrzyni biegów, charakterystyka układu kierowniczego, tłumienie nierówności czy brzmienie. Nowy wariant 53 domyślnie uruchamia się w elektrycznym trybie jazdy.

Oprócz dobrze znanych programów: Comfort, Sport, Sport+, Slippery i Individual nowy Mercedes-AMG 53 HYBRID 4MATIC+ oferuje dwa tryby przeznaczone specjalnie dla wariantów hybrydowych plug-in. Pierwszy z nich to Electric, umożliwiający jazdę na napędzie elektrycznym do prędkości 140 km/h. Jeśli akumulator ulegnie rozładowaniu lub kierowca nagle będzie potrzebować wyższej mocy (np. w celu przeprowadzenia błyskawicznego manewru wyprzedzania), inteligentna strategia automatycznie uruchomi silnik spalinowy.

Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ SUV

W programie Battery Hold jednostki spalinowa i elektryczna pracują z maksymalnym doładowaniem na poziomie około 25%, podobnie jak w trybie Comfort. Największa różnica: strategia działania utrzymuje wtedy stały poziom naładowania akumulatora. Wykorzystanie silnika elektrycznego zostaje ograniczone i zoptymalizowane pod kątem niskiego zużycia energii, co jest kompensowane przez rekuperację. Zmieniając program jazdy, kierowca może zdecydować, kiedy ponownie zechce w pełni wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze, na przykład w obszarze zabudowanym.

O zbliżaniu się sportowej hybrydy poruszającej się w trybie całkowicie elektrycznym otoczenie ostrzega wymagany prawnie system dźwiękowy. To specjalnie skomponowany dźwięk AMG o niskiej częstotliwości, modulowany zależnie od prędkości. Sygnał jest transmitowany na zewnątrz za pośrednictwem głośnika z przodu oraz listwy dźwiękowej z dwoma głośnikami z tyłu. Część tego dźwięku można także usłyszeć w kabinie. Na terenie Unii Europejskiej system jest aktywny do 20 km/h; powyżej tej prędkości sygnał dźwiękowy harmonijnie zanika.

Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ SUV

Dane techniczne Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ SUV

  • Układ i liczba cylindrów - L6
  • Pojemność skokowa - 2999 cm3
  • Moc maksymalna silnika spalinowego - 330/449 kW/KM przy 5800-6100 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego - 560 Nm przy 2200-5000 obr./min
  • Moc maksymalna silnika elektrycznego - 100/136 kW/KM
  • Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego - 440 Nm
  • Moc systemowa - 400/544 kW/KM
  • Systemowy moment obrotowy - 750 Nm
  • Pojemność akumulatora - 31,2 kWh
  • Przyspieszenie 0-100 km/h - 4,7 s
  • Prędkość maksymalna (ograniczona elektronicznie) - 250 km/h
  • Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym - 140 km/h
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) - 1,3-1,5 l/100 km
  • Emisje CO2 w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) - 29-33 g/km
  • Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) - 28,7-30,0 kWh/100 km
  • Zasięg w trybie elektrycznym - 80-86 km

Dane techniczne Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ Coupé

  • Układ i liczba cylindrów - L6
  • Pojemność skokowa - 2999 cm3
  • Moc maksymalna silnika spalinowego - 330/449 kW/KM przy 5800-6100 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego - 560 Nm przy 2200-5000 obr./min
  • Moc maksymalna silnika elektrycznego - 100/136 kW/KM
  • Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego - 440 Nm
  • Moc systemowa - 400/544 kW/KM
  • Systemowy moment obrotowy - 750 Nm
  • Pojemność akumulatora - 31,2 kWh
  • Przyspieszenie 0-100 km/h - 4,7 s
  • Prędkość maksymalna (ograniczona elektronicznie) - 250 km/h
  • Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym - 140 km/h
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) - 1,2-1,4 l/100 km
  • Emisje CO2 w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) - 27-31 g/km
  • Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) - 28,0-29,2 kWh/100 km
  • Zasięg w trybie elektrycznym - 82-87 km

Źródło: Mercedes-Benz