O tym że jest to na razie pilnie strzeżona tajemnica koncernu świadczył absolutny zakaz robienia zdjęć podczas przedpremierowej prezentacji. Nowy Mercedes nazywać się będzie GLK i trafi do sprzedaży w drugiej połowie 2008 roku. Po prezentacji zdjęć prasowych nowego modelu, oczom dziennikarzy ukazał się prototyp GLK pokryty kilogramami warstw taśmy maskującej. Po bliższym poznaniu okazał się on makietą w skali 1:1 z pustą komorą silnika, zaślepkami w miejsce elementów zawieszenia, tekturowymi tarczami hamulcowymi i podwoziem szczelnie zakrytym plastikowymi płytami. Pewną pociechą był dobrze podświetlony niezamaskowany środek w ostatecznej wersji seryjnej.
Wnętrze to niemal kopia nowej klasy C. Pod tak samo wyrzeźbionym daszkiem, kryją się trzy zegary osadzone w głębokich tubach, panel środkowy z elementami sterowania klimatyzacją i audio jest identyczny z tym znanym z kompaktowej limuzyny klasy C. Jedynym novum jest umieszczenie ekranu systemu Command w górnej części deski rozdzielczej, pod daszkiem łagodnie „spływającym” w kierunku pasażera. Nowy Mercedes GLK powstanie na bazie nowej klasy C kombi, z napędem na cztery koła 4Matic. Mercedes nie zamierza bezczynnie patrzeć na zadowolonych klientów wyjeżdżających z salonów BMW modelem X3 i niedługo również nowym Audi Q3. Dlatego już rok temu zapadła decyzja o poszerzeniu gamy pojazdów rekreacyjnych o nowy model.
Nadwozie modelu GLK będzie zbliżone kształtem do większego brata GL, jednak litera "K" w nazwie oznacza, iż będzie to wersja skrócona (K - kurz). Podobieństwo do klasy GL widać po kształcie kloszy lamp z przodu, grilla, wybrzuszonych przednich i tylnych błotnikach i schodzącej niemal pionowo tylnej klapie. Ciekawym zabiegiem stylistycznym jest kształt tylnych lamp zachodzących na klapę bagażnika. Całości dopełniają opcjonalne 20-calowe aluminiowe obręcze kół o ciekawym wzorze.
Pod maską nowego SUV-a zobaczymy cztero- i sześciocylindrowe silniki benzynowe oraz oszczędne, mocne diesle. Nie zapadły jeszcze ostateczne decyzje co do wariantu AMG, zasilanego 6,3 litrowym V8. Wszystkie wersje napędowe otrzymają doskonałą automatyczną skrzynię 7G-Tronic z funkcją TouchShift.
Nowe GLK produkowany będzie w fabryce Mercedesa w Bremie, gdzie powstaje nowa klasa C. Zrezygnowano z wcześniejszych planów umiejscowienia produkcji w USA, gdzie powstają modele klasy GL i ML. Premierę pierwotnie planowaną na wrześniowe targi IAA we Frankfurcie przesunięto na początek przyszłego roku. Nowego GLK zobaczymy na wiosennym salonie w Genewie, do sprzedaży auto trafi w połowie 2008 roku. Cena za wersję podstawową nie przekroczy 35 tysięcy euro.