Wśród kilkudziesięciu samochodów ekspozycji grupy Mercedesa zajmujących tradycyjnie ogromną powierzchnię całej Hali 2 na terenie targów IAA, w tym roku sporo miejsca poświęcono modnej ekologii.
Zobaczymy między innymi luksusowego Mercedes S300 Bluetec Hybrid napędzanego 4-cylindrowym silnikiem osiągającym 224 KM i maksymalny moment obrotowy 560 Nm. Nieopodal wystawiony zostanie model ML 450 Hybrid, który trafi do produkcji w 2009 roku. Ten najbardziej ekonomiczny hybrydowy SUV na świecie ze spalinowo-elektrycznym napędem ma moc 340 KM i maksymalny moment obrotowy 480 Nm. Taki typ napędu trafi również pod maskę nowej klasy C, która we Frankfurcie mieć będzie premierę w wersji kombi, oraz jako Bluetec i Hybrid w nadwoziu sedan.
Oszczędny napęd hybrydowy znajdzie się również w Smarcie ForTwo w wersji mhd (micro hybrid drive), którego będzie można kupić już od października tego roku. Centralne miejsce ekspozycji koncernu, zajmować będzie potężny koncepcyjny pojazd F700 z silnikiem Diesotto dodatkowo połączonym z napędem hybrydowym. Jednostka emituje do atmosfery rekordowo niski poziom dwutlenku węgla wynoszący zaledwie 127 gram na kilometr. To wartość, którą obecnie osiągają auta kompaktowe.
Ale na szczęście na razie targi IAA, to nie obóz ekologów i na kilku piętrach ekspozycji Mercedesa nie zabraknie też rasowych szybkich maszyn napędzanych wysokooktanową benzyną, której zużywają ogromne ilości. Po raz pierwszy swój publiczny debiut mieć będzie Mercedes SLR w wersji roadster, oraz jedno z najszybszych i najmocniejszych kombi, czyli Mercedes klasy C kombi od AMG z potężnym silnikiem 6,3 litrowym silnikiem V8 o mocy 457 KM i budzącym respekt momentem obrotowym wynoszącym równo 600 Nm.
Choć Mercedes w oficjalnym komunikacie prasowym milczy na ten temat, podczas IAA zobaczymy również zapowiadanego już kilka miesięcy temu Mercedesa CLC, czyli nieco zmienioną obecną wersję modelu C Sportcoupe z elementami stylistycznymi charakterystycznymi dla nowej generacji klasy C,