Na wiosnę 2001 firma Mercedes zapowiedziała rozszerzenie gamy swoich samochodów o sportową wersję Coupe modelu klasy C. Ten trzydrzwiowy samochód w swej przedniej różni się tylko nieznacznie od modelu podstawowego.
Zmiany objęły głównie wlot powietrza do chłodnicy i zderzak, który otrzymał inny kształt. Szczególnie interesująca jest stylistyka tyłu Mercedesa. Uwagę przyciąga tu głównie klapa kryjąca 325-litrowy bagażnik. Zapatrzono ją w charakterystyczną lotkę, pod którą umieszczono dodatkową, wąską szybkę. Pokrywa wcina się pomiędzy zmienione, dwukolorowe lampy, które dla poprawienia widoczności zachodzą dość znacznie na boki karoserii.
Tradycyjnie już dla współczesnych Mercedesów, kierunkowskazy boczne znalazły swe miejsce w lusterkach zewnętrznych. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest szyberdach, składający się z dwóch otwieranych elementów.
Pierwszy z nich jest tylko uchylny, drugi natomiast całkowicie odsuwany. Wnętrze samochodu jest oczywiście bardzo komfortowe i bogato wyposażone. Doskonale łączy ono wygodę podróżowania z typowo sportowymi atrybutami, czego przykładem mogą być chociażby świetnie skonstruowane fotele.
Do napędu nowego Coupe posłużyć mają następujące silniki: 1,8 (129 KM), 2,0 Kompressor (163 KM), 2,3 Kompressor (197 KM) i wysokoprężny 2,7 CDI o mocy maksymalnej 170 koni. Napęd na koła przednie przenoszony jest za pośrednictwem 6-stopniowej przekładni manualnej lub 5-biegowej automatycznej.