Zmiany obejmują: w wyglądzie zewnętrznym - nowy styl przodu i tyłu auta, unowocześnioną kabinę i ulepszoną mechanikę.
Nadwozie zyska nowy przedni zderzak ze zmodyfikowanymi wlotami powietrza. W tyle zobaczyć można dolną część przypominającą dyfuzor, w której umieszczony trapezoidalne końcówki rur wydechowych. Sylwetka auta nabrała jeszcze bardziej wyrazistego kształtu strzały. Aby jeszcze bardziej poprawić wygląd producent oferować będzie także nowy zestaw felg i lusterka zewnętrzne ze wskaźnikami pracującymi w technologii LED.
Wersja AMG posiada dodatkowo nowy fartuch przedni z bocznymi wlotami powietrza i przyciemniane reflektory.
Pod maską SLK350 znajdziemy 3,5-litrowy silnik V6 o mocy 305 KM współpracujący z sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiobiegowym automatem. Silnik został zoptymalizowany pod względem zużycia paliwa. SLK200 napędzać będzie turbodoładowany, 1,8-litrowy silnik V4 o mocy 184 KM. 5,5-litrowy silnik V8 oferowany w SLK55 AMG pozostaje w tej wersji bez większych zmian.
We wnętrzu na kierowców czeka nowa deska rozdzielcza i trzyramienna kierownica ze zintegrowanymi, wielofunkcyjnymi przyciskami.
Ceny nowej odsłony SLK nie są jeszcze znane i zostaną podane tuż przed genewskim debiutem pojazdu.