Po 22 latach ciągłej produkcji z taśmy zszedł stupięćdziesięciotysięczny Mercedes-Benz klasy G. Od samego początku, czyli od roku 1979 samochód produkuje na zlecenie DaimlerChrysler Magna Steyr Fahrzeugtechnik. Współpraca rozpoczęła się już w roku 1975, kiedy to zaczęto planować budowę zakładu, który miał się zająć produkcją samochodu.
Od roku 1997, w którym z taśmy zeszło ok. 3300 sztuk, ilość wytworzonych modeli klasy G ciągle wzrastała i tak jest po dziś dzień. W zeszłym roku wyprodukowano ok. 4400 sztuk tego terenowego samochodu. W bieżącym roku producent oczekuje wzrostu produkcji o 35% do ok. 6000 sztuk. Aby zaspokoić duży popyt Magna Steyr Fahrzeugtechnik wprowadził w sierpniu tego roku dwuzmianowy tryb pracy. Na jesieni tego roku Mercedes-Benz klasy G wraz z G 500 V8 Station Wagon zostanie zaprezentowany także w Ameryce Północnej.
W roku 1990, wraz z wprowadzeniem modelu 463 rozpoczęła się epoka "Lux Line" klasy G. Odznaczał się on tradycyjnymi a zarazem wyjątkowymi własnościami terenowymi i designem oraz luksusowym wyposażeniem wnętrza i silnikami o podwyższonych osiągach. W roku 1998 klasa G wzbudziła sensację w segmencie luksusowych samochodów terenowych swym 5-litrowym silnikiem V8. W zeszłym roku, z okazji Paryskiego Salonu Samochodowego dokonano jeszcze jednego ulepszenia: klasa G w roku 2001 we wnętrzu prezentuje taki sam poziom komfortu, jak inne modele samochodów osobowych Mercedesa co oznacza, że dostępne są w niej np. COMAND i automatyczna klimatyzacja. Od połowy tego roku klasa G wyposażona jest w najmocniejszy silnik diesla używany w samochodach osobowych – 400 CDI. Ta zmiana przyniosła klasie G tytuł "samochodu terenowego roku 2001", przyznawany przez czasopismo "Off-Road". Na tegorocznej IAA we Frankfurcie klasa G rozpoczyna nową ofensywę z debiutującym silnikiem 270 CDI.