...podjęto 29 stycznia 2008 r. podczas Światowego Forum Mobilności w Stuttgarcie. Andreas Renschler, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za Daimler Trucks, przekazał w ręce firmy Deutsche Post World Net dwa pierwsze pojazdy hybrydowe - Mercedes-Benz Atego BlueTec Hybrid oraz Mitsubishi Fuso Canter Eco Hybrid. Samochody będą początkowo testowane w działalności firmy DHL Express w Wielkiej Brytanii oraz w Niemczech, gdzie będą pracowały przy rozwożeniu poczty. W najbliższych miesiącach do floty DHL dołączą kolejne pojazdy hybrydowe ze stajni Daimlera.
Daimler i Deutsche Post przewidują, że oba 7,5-tonowe pojazdy wyposażone w hybrydowe silniki elektryczno-wysokoprężne będą nawet o 20% oszczędniejsze niż tradycyjne samochody napędzane benzyną czy olejem napędowym. Poza tym hybrydowe pojazdy będą również emitować mniej CO2. DHL ma już spore doświadczenie z pojazdami hybrydowymi w Japonii, gdzie firma już od lipca 2006 r. z powodzeniem wykorzystuje model Mitsubishi Fuso Canter Eco Hybrid.
Inauguracja kompleksowego i innowacyjnego programu "Tworzymy transport przyszłości" miała miejsce w listopadzie zeszłego roku. Obejmuje on sieć globalnych działań Badawczo-rozwojowych, w ramach których podejmowane są prace nad zastosowaniem alternatywnych paliw i układów napędowych dla wszystkich marek należących do Daimler Trucks i Daimler Buses. Inicjatywa ta pokazuje, że przyjazne dla środowiska pojazdy użytkowe Daimlera to już nie tylko prototypy, ale prawdziwe samochody używane na co dzień przez naszych klientów. Do tej pory koncern wyprodukował około 1 500 hybrydowych autobusów Orion, ponad 100 samochodów ciężarowych Freightliner i 200 pojazdów użytkowych marki Fuso. Do tego trzeba dodać 1 500 samochodów ciężarowych i autobusów Mercedes-Benz, które napędzane są gazem ziemnym. Dzięki temu, Daimler ma największą na świecie flotę przyjaznych dla środowiska pojazdów użytkowych, eksploatowanych przez klientów.
Grupa Deutsche Post World Net pracuje obecnie nad kompleksowym programem ochrony klimatu. Jednym z kluczowych elementów tego programu jest wykorzystanie alternatywnych układów napędowych, np. silników z napędem elektrycznym, hybrydowym lub na gaz. Dzięki otwartemu w marcu 2007 r. Centrum Innowacji DHL, grupa przoduje w najnowszych technologiach i innowacjach. Nie uchyla się też od swojej odpowiedzialności jako wiodący na świecie dostawca usług logistycznych i stara się przyczynić do redukcji emisji gazów cieplarnianych. „Mamy nadzieję, że z pomocą naszych przyjaznych dla środowiska projektów staniemy się wzorcem do naśladowania dla całego sektora” - wyjaśnia Stiefelhagen. W miarę, jak rozwija się globalny handel, wzrasta również transport towarów dookoła świata i zwiększa się emisja szkodliwego CO2.