Nowe coupé i roadstery oferują najwyższe standardy bezpieczeństwa i komfortu, wyrafinowanie, a jednocześnie zużywają do 10 procent mniej paliwa, niż ich poprzednicy. Szczytem marzeń wśród maszyn, które zadebiutują w Genewie, jest Klasa SL. Mercedes-Benz udoskonalił, podrasował i rozbudował roadstera w takim zakresie, że nazwanie tych zmian „liftingiem” byłoby wielkim niedopowiedzeniem. Rezultatem jest samochód stanowiący bezkonkurencyjną w swojej klasie syntezę sportowego ducha, bezpieczeństwa i wygody, zapewniający jednocześnie właściwą Mercedesowi precyzję jazdy i przeżycia, jakie daje prowadzenie wozu sportowego.
Nowa, bardziej sportowa i zdecydowana stylistyka odzwierciedla doskonałe parametry prowadzenia roadstera. SL jest teraz bardziej zwinny dzięki nowemu, bezpośredniemu układowi kierowniczemu, a przy tym jeszcze bezpieczniejszy i wygodniejszy. Debiutujące wiosną 2008 r. modele SL zawierają nowe, sześciocylindrowe silniki: wersja SL 280 osiąga moc 170 kW/231 KM i zapewnia świetny start do świata sportowych aut SL. Wersja SL 350 napędzana jest ulepszonym, wysokoobrotowym silnikiem sportowym. Moc poprzedniego 3,5 l silnika zwiększona została o 16% do 232 kW/316 KM, a moment obrotowy wzrósł o 10 Nm do 360 Nm. Dzięki tej mocarnej kombinacji nowy SL 350 osiąga 100 km/h w czasie 6,2 sekund, czyli o 0,4 sekundy szybciej, niż poprzednia wersja. Co ważne, w przypadku tego modelu większa moc nie oznacza większego spalania: SL 350 pali 9,9 litrów na 100 km, czyli jest o 0,4 litra bardziej ekonomiczny (wg NEDC) od poprzedniej wersji o parametrach 200 kW/272 KM.
Sztandarowymi modelami Klasy SL pozostają: SL 500 z silnikiem V8 oraz dwunastocylindrowy SL 600. Silniki zastosowane w tych dwóch modelach spalają do 0,4 litrów paliwa mniej na 100km.
Klasa SL pozostaje liderem na polu bezpieczeństwa, dzięki reflektorom biksenonowym oraz opcjonalnemu inteligentnemu systemowi świateł (Intelligent Light System), który dostosuje się do różnych warunków jazdy. Jednym z nowych rozwiązań we wnętrzu jest AIRSCARF, wynaleziony i opatentowany przez Mercedes-Benz system nawiewu ciepłego powietrza na poziomie szyi pasażerów. Ten dodatek poprawia komfort jazdy podczas podróży z opuszczonym dachem, a ponadto przedłuża sezon jazdy roadsterem na zimniejsze miesiące.
Stylizacja przodu modeli Klasy SL najlepiej pokazuje, jak Mercedes-Benz podkreślił sportowe cechy roadstera. Imponująca, szeroka krata chłodnicy w kształcie strzały symbolizuje dynamikę i potencjał wozu. Pozioma listwa wizualnie poszerza osłonę chłodnicy, podkreślając muskularny kształt maski SL w jej nowej, a jednocześnie tak dobrze znanej stylistyce.
SLK: większa przyjemność jazdy przy zmniejszonym zużyciu paliwa
Mercedes-Benz SLK przeszedł kompleksowy lifting, dzięki któremu zyskał na dynamice i oferuje teraz jeszcze więcej emocji podczas jazdy. Najważniejsze zmiany stylistyki dotyczą karoserii, jednak gruntownej modyfikacji poddano również wnętrze, w tym tablicę przyrządów i trzyramienną, sportową kierownicę. W nowym SLK 350 zainstalowano sportowy silnik V6 z klasy SL, który osiąga moc 224 kW/305 KM przy 6500 obr/min, to jest moc o 24 kW/33 KM większą, niż 6-cylindrowy silnik poprzedniej wersji. Moment obrotowy zwiększono o 10 Nm do 360 niutonometrów przy 4900 obr/min.
Przy większej mocy i wyższych parametrach jazdy, nowy SLK 350 zużywa o wiele mniej paliwa. Łączne spalanie przy sześciostopniowej mechanicznej skrzyni biegów to tylko 9,5 l na 100 km, co oznacza imponującą redukcję zużycia paliwa o 1,1l /100km.
Oprócz SLK 350, w linii kompaktowych Mercedesów roadster dostępny jest także czterocylindrowy model SLK 200 KOMPRESSOR oraz sześciocylindrowy SLK 280. Moc 4-cylindrowego silnika z doładowaniem wzrosła o 15 kW/21 KM do 135 kW/184 KM, podczas, gdy zużycie paliwa spadło do 7,7 litrów na 100 kilometrów. Spalanie SLK 280 (170 kW/231 KM wg NEDC) zostało zredukowane o 0,4 litra do 9,3 litrów na 100 kilometrów.
Mercedes SLK 55 AMG nadal jest napędzany dobrze znanym 5,5 l silnikiem V8 o mocy 265 kW/360 KM.
Styliści nadali temu kultowemu autu bardziej sportową sylwetkę. Wzrok przyciąga nowy zderzak przedni w kształcie strzały, ze zmodyfikowanym układem wlotów powietrza. Metamorfozie uległ również tył, który sprawia, że roadster wygląda jeszcze bardziej muskularnie. Wrażenie to potęgują trapezoidalne rury wydechowe i przyciemniane lampy. W powiększonych lusterkach bocznych zainstalowano diodowe kierunkowskazy w kształcie strzałek.
CLC: nowe sportowe coupe z silnikiem CDI w klasie 5l
Mercedes-Benz przedstawia CLC, nową serię modeli Coupé ze Stuttgartu. W porównaniu z poprzednim Sports Coupé, inżynierowie Mercedesa dodali lub zmodyfikowali ponad 1100 elementów.
Kompaktowe wymiary i doskonałe proporcje podkreślają sportowy styl nowego CLC. Przód i tył zostały zaprojektowane od nowa. Na oryginalnej kracie chłodnicy, charakterystycznej dla coupé, umieszczono dużą gwiazdę Mercedesa oraz zainstalowano nowe reflektory projekcyjne, dzięki czemu to sportowe coupé wpisuje się w nową koncepcję stylistyczną Mercedesa. Zaprojektowana od postaw klapa bagażnika skrywa funkcjonalny bagażnik o pojemności do 1100 litrów. Nowe lampy tylne, długi rząd diod tworzący trzecie światło stopu oraz zderzak przedzielają tył, podkreślając jego szerokość.
Wnętrze nowego Mercedesa CLC jest jak szyty na miarę garnitur – świetnie dopasowane i wygodne. W standardowym wyposażeniu znajdują się sportowe siedzenia ze wzmocnionymi zabezpieczeniami bocznymi, wielofunkcyjna trójramienna kierownica, automatyczna klimatyzacja oraz wykończenia ze szczotkowanego aluminium.
Mercedes-Benz stworzył sportowy pakiet dla kierowców o sportowych pasjach. W jego skład wchodzą ekskluzywne, nowatorskie rozwiązania i dodatki, takie, jak 18-calowe koła ze stopów metali lekkich, szerokie opony, przyciemnione reflektory, obniżone zawieszenie, sportowa skórzana kierownica i wykończenia z barwionego aluminium. Innym elementem zapożyczonym z samochodów wyścigowych jest tablica przyrządów z czerwonymi wskazówkami prędkościomierza i obrotomierza. Po włączeniu zapłonu wskazówki wykonują jeden pełny obrót dookoła tarczy i ustawiają się w pozycjach wyjściowych.
Standardowym elementem sportowego pakietu CLC jest również nowy, bezpośredni układ kierowniczy, który zwiększa zwinność auta, a jednocześnie podnosi bezpieczeństwo jazdy. Układ ten charakteryzuje się zmienną siłą wspomagania uzależnioną od prędkości i oferuje zmienne przełożenie układu kierowniczego reagujące na kąt skrętu kierownicy.
Mercedes CLC dostępny jest w czterech wersjach z silnikiem czterocylindrowym i dwóch wersjach z silnikiem sześciocylindrowym, osiągającymi moc od 90 kW/122 KM do 200 kW/272 KM. Dzięki nowoczesnym silnikom typu turbodiesel, to sportowe coupé wpasowuje się w kategorię pojazdów spalających 5 litrów na 100 km: CLC 200 CDI wystarczy 5,8 do 6,1 litrów na 100 kilometrów (NEDC), czyli do 10,8% mniej, niż jego poprzednikowi. Modele CDI mogą przejechać ponad 1000 kilometrów na pełnym zbiorniku (62 litry). Silnik o mocy 135 kW/184 KM w wersji CLC 200 KOMPRESSOR osiąga moc o 15 kW/20 KM większą, spalając przy tym zaledwie 7,8 do 8,2 litrów na 100 km (NEDC), czyli do 0,7 l mniej niż poprzednio.
CLS: nowy sześciocylindrowy silnik, maksymalne dostrojenie
Wyjątkowy, czterodrzwiowy CLS Coupé, który dał początek nowemu segmentowi branży motoryzacyjnej, jest dzięki dopracowanym detalom jeszcze piękniejszy. Z przodu wzrok przyciąga przede wszystkim zmodyfikowana krata chłodnicy, w której pozostawiono dwie z czterech listew z poprzedniej wersji. Lusterkom bocznym nadano nowy kształt, ich powierzchnię powiększono o ponad 30% i wyposażono w kierunkowskazy diodowe w kształcie strzałek. Światła tylne również wykonane są w technologii LED: światła hamowania, lampy tylne i kierunkowskazy zawierają szybko reagujące, emitujące światło diody.
Pieczołowicie dopracowane detale znaleźć można również w nowoczesnym wnętrzu, w którym wyróżnia się zaprojektowana na nowo skórzana kierownica z trzema ramionami i tablica przyrządów, na której białe tarcze zegarów pięknie kontrastują ze powierzchnią deski rozdzielczej. Poprzednie wykończenia zastąpiono wykończeniami z drzewa kasztanowego. Podobnie, jak Klasa SL, SLK i CLC, Klasa CLS oferuje nowej generacji elektronikę pokładową. Nowoczesne urządzenia są łatwe w obsłudze dzięki intuicyjnym menu, a jednocześnie dostarczają rozrywki podczas jazdy. Dostępne funkcje to kontrola głośności w zależności od prędkości, klawiatura służąca do wpisywania numerów telefonów i częstotliwości radiowych, odtwarzacz CD, DVD i MP3 oraz interfejs Bluetooth, który bezprzewodowo łączy telefon komórkowy z zestawem głośnomówiącym.
Systemy Audio 20, Audio 20 CD ze zmieniarką CD, Audio 50 i Audio 50 ze zmieniarką DVD, a także system sterowania głosowego LINGUATRONIC, wyposażone są w 5-calowy kolorowy wyświetlacz. System COMAND APS obejmuje 6,5-calowy kolorowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, system LINGUATRONIC z funkcjami audio, nawigacji i telefonu, program do przechowywania plików audio oraz slot na kartę pamięci SD.
Jako pierwszy tego typu model, CLS 280 oferowany jest z nowoczesnym silnikiem V6 o pojemności 2996 cc, maksymalnej mocy 170 kW/231 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 niutonometrów. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (NEDC) wynosi 9,8 do 10,0 litrów na 100 km. Silnik V6 zamontowano również w modelu CLS 350 CGI. Ten nowoczesny sześciocylindrowy silnik posiada bezpośredni wtrysk paliwa wykorzystujący wtryskiwacze piezoelektryczne i spalanie strumieniowe. Jego moc to 215 kW/292 KM, a zużycie paliwa wg NEDC wynosi od 9,1 do 9,3 litrów na 100 kilometrów.
Pod maską wersji CLS 500 znajdziemy silnik V8 o pojemności 5,5 litrów i maksymalnej mocy 285 kW/388 KM. Model CLS 320 CDI z silnikiem V6 o mocy 165 kW/224 KM wyróżnia się momentem obrotowym rzędu 540 nm oraz niskim zużyciem paliwa (diesel) wynoszącym od 7,6 do 8,1 l na 100 km. Wszystkie modele CLS mają w standardzie 7-biegową skrzynię biegów 7G-TRONIC.
CL: stały napęd na wszystkie koła bez dodatkowego paliwa
„Głową” rodziny modeli Mercedes Coupé jest luksusowa Klasa CL, obejmująca najszerszą gamę modeli: CL 500, CL 600, CL 63 AMG oraz CL 65 AMG. W lecie 2008 r. swoją premierę będzie miał nowy model, CL 500 4MATIC ze stałym napędem na 4 koła. Pod maską tego dwudrzwiowego modelu kryje się silnik V8 o mocy 285 kW/388 KM. Oprócz napędu 4MATIC, standardowe wyposażenie obejmuje takie innowacyjne rozwiązania, jak inteligentny system oświetlenia Intelligent Light System oraz system bezpieczeństwa PRE-SAFE®.
Mercedes-Benz usprawnił system napędu na 4 koła, a w modelu CL 500 4MATIC zastosowano najnowszą generację tego napędu, która już sprawdziła się w Klasie S. 4MATIC jest stałym napędem na 4 koła, dlatego kierowca ma pewność, że zawsze w porę zadziała podczas jazdy w niesprzyjających warunkach, pozwalając lepiej radzić sobie z nieprzewidzianymi sytuacjami na drodze.
Ważący zaledwie 70 kilogramów 4MATIC jest najlżejszym takim systemem na rynku. Kolejną zaletą nowego, wydajnego systemu 4x4 jest zużycie paliwa, które dla CL 500 4MATIC wynosi w cyklu mieszanym 12,1l na 100 km (wg NEDC) i jest zbliżone do spalania modelu CL 500 z napędem na oś tylną. CL 500 4MATIC potrzebuje tylko 5,4 sekund by osiągnąć prędkość 100 km/h, a jego prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.