...w obrębie ekonomiczności, komfortu, bezpieczeństwa i designu. Ponadto Actros jest pierwszą ciężarówką w tym segmencie rynku wyposażaną standardowo w całkowicie zautomatyzowaną skrzynię biegów Mercedes PowerShift 2. Dowodzi to ambicji przywódczych Actrosa, który od swego debiutu rynkowego w 1996 roku stał się wyznacznikiem trendów w swoim segmencie. Obecnie jest najpopularniejszym modelem wśród ciężkich pojazdów ciężarowych, a jego sprzedaż osiągnęła liczbę 550.000 egzemplarzy w ponad 100 krajach.
Jedno z udoskonaleń to zmodernizowana skrzynia biegów Mercedes PowerShift 2, która będzie montowana standardowo we wszystkich pojazdach drogowych Mercedes-Benz Actros. Tym samym Mercedes-Benz jest pierwszym producentem samochodów użytkowych standardowo oferującym w pełni zautomatyzowaną skrzynię biegów w ciężkich samochodach ciężarowych. Mercedes PowerShift stanowi połączenie mechanicznej skrzyni biegów z elektronicznym układem sterującym, który oprócz zautomatyzowanego przełączania biegów i uruchamiania sprzęgła zawiera też wiele innych funkcji obsługowych. Jego zalety są w praktyce korzyściami, jakie klient odnosi z komfortowej, ekonomicznej i bezpiecznej jazdy. W obliczu zwiększającego się cały czas natężenia ruchu drogowego zautomatyzowany system przełączania biegów jest kolejnym elementem przyczyniającym się do wzrostu bezpieczeństwa komunikacyjnego.
Napędem nowego Actrosa są popularne i ekonomiczne silniki z technologią BlueTec, którym klienci zaufali już ponad 100 000 razy. To silniki V6 w sześciu klasach mocy – od 235 kW (320 KM) do 350 kW (476 KM) – oraz silniki V8 w trzech klasach mocy – od 375 kW (510 KM) do 440 kW (598 KM). BlueTec łączy w wyjątkowy sposób ekonomię z ekologią. Poruszające się dotychczas na drogach samochody ciężarowe Mercedes-Benz wyposażone w technologię BlueTec zaoszczędziły aż 300 milionów litrów oleju napędowego i uchroniły środowisko naturalne przed emisją 700 000 ton CO2. Silniki te są już dostępne w wersji spełniającej normę emisji Euro 5, która zacznie obowiązywać jesienią 2009 r.
Nowy Actros ponownie wyznacza nowe standardy komfortu. Po raz pierwszy w ciężarówce zastosowano regulację poziomu, utrzymującą górne, komfortowe łóżko w pozycji poziomej, co zwiększa możliwość dobrego wypoczynku nawet na drogach o dużym pochyleniu. Dolne łóżko wspiera się teraz na elastycznym i wygodnym stelażu. Ulepszony, sterowany czujnikami temperatury, dodatkowy system klimatyzacji zapewnia utrzymywanie stałej temperatury i zdrowszego klimatu we wnętrzu pojazdu. Udoskonalony, zoptymalizowany układ kierowniczy w ciągnikach siodłowych z zawieszeniem pneumatycznym jest jeszcze bardziej precyzyjny i zapewnia większą stabilność toru jazdy oraz niewrażliwość na koleiny. W ten sposób nie tylko komfort jazdy został znacznie podwyższony, ale również wzrasta bezpieczeństwo na drodze.
Przestrzeń wypoczynkowa Actrosa posiada obecnie jeszcze praktyczniejsze wyposażenie, w skład którego wchodzi duże, wysuwane lustro do golenia z regulacją nachylenia, łatwo rozkładany stolik oraz dwa wieszaki na ręczniki lub ubrania. Nowy Actros dostępny jest z dwoma pakietami komfortowymi (Comfort Pack) - Pakietem Komfortowym Basic i Pakietem Komfortowym Top. Wszystkie te pakiety poprawiają samopoczucie kierowcy oraz jego sprawność fizyczną i intelektualną. Poza polepszeniem komfortu i bezpieczeństwa, dodatkowe pakiety wyposażenia sprzyjają identyfikacji kierowcy z jego miejscem pracy. A czyszczenie kabiny staje się łatwe, dzięki przyłączu sprężonego powietrza wraz z pistoletem. Większość działań na rzecz podwyższenia komfortu służy równocześnie bezpieczeństwu ruchu drogowego. W nowym Actrosie systemy zwiększające bezpieczeństwo są oferowane w pakietach bezpieczeństwa –Pakiecie Bezpieczeństwa Classic (Classic Safety Pack) oraz Pakiecie Bezpieczeństwa Top (Top Safety Pack). Pakiet Top obejmuje wszystkie dostępne obecnie systemy, w tym także niezrównany aktywny system hamowania awaryjnego (Active Brake Assist). W Niemczech towarzystwo ubezpieczeniowe Allianz-Versicherung zapewnia autom wyposażonym w systemy bezpieczeństwa aż 10-procentowego rabatu na składki ubezpieczeniowe, co umożliwia oszczędności rzędu ok. 800 € rocznie. Przedsiębiorcy, którym zależy na jak najniższych kosztach, przy zamówieniu nowego Actrosa mogą zainwestować w tak zwane pakiety ekonomiczne. Pakiet Ekonomiczny Classic (Economy Pack Classic) zawiera automatyczne bezpieczniki, regulowane spojlery oraz dodatkowo retarder firmy Voith, który zmniejsza zużycie hamulców oraz poprawia komfort i bezpieczeństwo podczas długich zjazdów ze wzniesień. W przypadku ciągnika siodłowego z naczepą, pakiet ten zawiera także kompaktowy sprzęg siodłowy. Pakiet ekonomiczny dla podwozi Actros zawiera też dodatkowy zbiornik powietrza i nadzwyczaj lekki aluminiowy zbiornik sprężonego powietrza.
Nowy Actros charakteryzuje się również emocjonalnym i funkcjonalnym designem. Jego przód odzwierciedla czystą dynamikę. W odróżnieniu od poprzednika, dłuższe boki osłony chłodnicy są teraz wygięte i biegną harmonijnie, po lekkim łuku, ku osłonie przeciwsłonecznej. Zmniejszono liczbę listew ozdobnej kraty zamontowanej przed chłodnicą, nadając im jednocześnie bardziej wyrazistą formę. Ich dynamiczny kształt tworzą zagięte ku górze końce, przypominające skrzydła. Wrażenie mocy i dynamiki wzmacnia ponadto nowa, trójdzielna osłona przeciwsłoneczna. Jej chromowana część środkowa akcentuje jakość i lekkość. U dołu przedniej części kabiny znajduje się nowa osłona z trzema otworami i przeciwbieżną linią styczną, który niczym delikatny spojler dodaje mocy i wzmacnia przyczepność do podłoża. Produkcja rozpocznie się w lipcu tego roku. Nowy Mercedes-Benz Actros zostanie po raz pierwszy zaprezentowany szerokiej publiczności podczas Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych w Hanowerze.