...a także usterek spowodowanych przez samego kierowcę, gdy nie może on uruchomić lub prowadzić pojazdu.
"Chcemy wesprzeć naszych klientów kompleksowym systemem obsługi, który będzie polegał albo na szybkiej naprawie na miejscu awarii, albo na użyczeniu samochodu zastępczego, bądź też na kontynuacji podróży samolotem czy pociągiem. Dlatego rozszerzyliśmy naszą gwarancję mobilności tak, by obejmowała więcej usług. Klienci Mercedes-Benz zawsze pozostaną mobilni, niezależnie od przyczyny awarii" – tłumaczy dr Frank Reintjes, szef działu obsługi posprzedażnej "Global Service and Parts".
Mercedes-Benz uruchomił ogólnoeuropejski pakiet Mobilo 1 kwietnia 2008. Posiadać go będą wszystkie samochody osobowe, zarejestrowane po raz pierwszy po 1 kwietnia 2008. Nie będzie żadnych różnic w stosowaniu pakietu w przypadku pojazdów użytkowanych prywatnie lub komercyjnie. Mercedes-Benz Mobilo będzie ważne przez 4 lata od dnia pierwszej rejestracji i obejmować będzie pomoc w sytuacji awarii technicznych, problemów z uruchomieniem pojazdu, "drobnych problemów" (zgubienie kluczyka, niski poziom płynu chłodzącego, zatankowanie niewłaściwego paliwa), a także w przypadku wypadków, aktów wandalizmu czy włamania. Mercedes-Benz zorganizuje i opłaci odholowanie pojazdu do najbliższego autoryzowanego serwisu Mercedes-Benz oraz – jeśli będzie to konieczne - dodatkowo udostępni samochód zastępczy lub pokryje koszty noclegów w hotelach do trzech dni roboczych bądź też pokryje ewentualne koszty kontynuacji podróży oraz powrotu do domu samolotem lub pociągiem. Na życzenie klienta, w przypadku, naprawy trwającej dłużej niż trzy dni robocze, Mercedes-Benz przejmie także koszty transportu samochodu klienta do jego "macierzystego" autoryzowanego serwisu Mercedes-Benz.
Po pierwszych czterech latach Mercedes-Benz Mobilo przedłużane będzie (maksymalnie do 30 lat od daty pierwszej rejestracji) pod warunkiem regularnego serwisowania pojazdu u autoryzowanych partnerów Mercedes-Benz. Jeśli chodzi o pomoc w sytuacji wypadków, aktów wandalizmu i "drobnych problemów", klient będzie przejmował część kosztów opcjonalnego wydłużenia gwarancji mobilności po pierwszych czterech latach.