...całą trwającą w sumie trzy lata fazę projektowania i realizacji. Ogółem w oddany obiekt zainwestowano ok. 80 mln euro, z czego 35 mln euro w drugi etap budowy, obejmujący m.in. tor testowy, budynki i infrastrukturę.
Centrum Badawczo-Rozwojowe składa się z trzech elementów: przestrzeń wewnętrzna to teren testowy, na który składają się różnorodne tory o celowo złej nawierzchni – jest ich czternaście rodzajów. Zewnętrzne tory doświadczalne o kątach wzniesień do 49% lub 26 stopni służą do badań funkcjonowania różnorodnych systemów i układów, np. hamulców. Trzecią część Centrum stanowią budynki warsztatowe i biurowe. Nowe Centrum zatrudnia dokładnie 300 pracowników.
Na terenie Centrum, liczącym 550.000 metrów kwadratowych, pomyślano również o ekologii. Przykładowo, obszar o powierzchni 152.000 m2 zagospodarowano jako łąki i trawniki oraz posadzono ok. 17.000 krzewów i drzew. Do budowy uruchomionego obecnie toru testowego o długości ok. 2.000 metrów użyto 6.000 m3 elementów betonowych. Powierzchnia budynków biurowych wynosi 1.900 m2, a warsztatowych - 6.300 m2.
"Niezawodność jest cechą charakterystyczną ciężarówek Mercedes-Benz. W celu zapewnienia dotychczasowej jakości, Centrum zamierza wprowadzić nową jakość w procedurach badawczo-rozwojowych i doświadczalnych" – mówił dr Jörg Zürn, kierownik działu rozwoju samochodów ciężarowych Mercedes-Benz. Aby pojazdy ciężarowe Mercedes-Benz spełniały wysokie wymagania klientów z całego świata, na terenie Centrum odtworzono różnorodne warunki drogowe, występujące w różnych krajach: "W bardzo przenośnym sensie można powiedzieć, że nasze pojazdy doświadczalne spotykają się z warunkami typowymi dla Korei Południowej, Afryki i Europy właśnie tutaj, w Nadrenii-Palatynacie" – wyjaśniał dr Jörg Zürn.