Ten dwudrzwiowy pojazd reprezentuje odrębną linię modelową w palecie samochodów osobowych Mercedes-Benz, a rolę tę podkreśla dopracowana we wszystkich szczegółach konstrukcja, nadająca mu nie tylko elegancki, lecz także bardzo dynamiczny. Charakterystyczne elementy stylistyczne to: jednolite pasmo szyb bocznych nieograniczonych ramą i całkowicie opuszczanych, typowa dla marki lamelowa osłona chłodnicy z umieszczoną w centralnym punkcie gwiazdą Mercedesa, nowo zaprojektowane oblicze pojazdu z czterema reflektorami oraz dynamiczny dach, podkreślający sylwetkę coupé.
Siedem silników o mocy od 163 do 367 KM
Nowo zaprojektowane podwozie, silniki o większej mocy i wyposażenie dodatkowe na najwyższym poziomie technicznym, powodują, że podróż nowym Mercedesem coupé staje się niezapomnianym przeżyciem. Klienci Mercedesa mają w czym wybierać: siedem rodzajów silników, trzy warianty skrzyń biegów, dwie wersje stylizacyjno- wyposażeniowe oraz liczne, atrakcyjne połączenia kolorystyczne przemawiają same za siebie. Sześć z ogółem siedmiu wersji silników, które zostały zaprojektowane od podstaw lub udoskonalone, wyróżnia się mocą zwiększoną o maksymalnie 20 kW/27 KM oraz o aż 15 procent wyższym momentem obrotowym. Równocześnie zużycie paliwa modeli CLK spadło w porównaniu z poprzednimi wersjami średnio o sześć procent.
W czołówce modeli CLK znajdują się dwie wersje z silnikami V8 i osiągami najlepszych samochodów sportowych, są to: CLK 500 (225 kW/306 KM) oraz CLK 55 AMG, którego udoskonalony zespół napędowy o maksymalnej mocy 270 kW/367 KM nie pozostawia nic do życzenia. Wyposażony w tak mocne silniki nowy model CLK coupé rusza z miejsca błyskawicznie, dochodząc do prędkości 100 km/h po upływie maksymalnie 6,0 bądź 5,2 sekundy.
Silnik benzynowy o bezpośrednim wtrysku zużywa 16 procent mniej paliwa
W serii tej pojawiła się nowa generacja silników czterocylindrowych, która dzięki niepowtarzalnemu systemowi TWINPULSE wysoko ustawia poprzeczkę w tej klasie pojemności skokowych, zarówno pod względem charakterystyki mocy i momentów obrotowych, jak i cichej, równomiernej pracy oraz zużycia paliwa. Do wyboru są dwa modele czterocylindrowe: CLK 200 KOMPRESSOR (120 kW/ 163 KM) z konwencjonalnym wtryskiem paliwa oraz benzynowy CLK 200 CGI (125 kW/170 KM) z wtryskiem bezpośrednim (dostępny na wybranych rynkach). Wyróżnikiem systemu TWINPULSE jest połączenie różnych technologii konstrukcyjnych, które przy niskim zużyciu paliwa gwarantują duży komfort i wygodę jazdy, porównywalną z podróżowaniem samochodem o silniku sześciocylindrowym. Chodzi tu o współdziałanie systemów wałów wyrównoważających, kompresora, układu chłodzenia powietrza doładowania, uniwersalnie regulowanych wałów rozrządu oraz technologii czterozaworowej.
W nowym silniku CGI Mercedes-Benz uzupełnia dodatkowo system TWINPULSE o nowoczesny układ wtrysku bezpośredniego, obniżający zużycie paliwa do wartości tylko 7,9 litrów na 100 kilometrów (zużycie ogólne według normy NEFZ). Jest to około 16 procent mniej, niż w poprzednim modelu. Nowy CLK 200 KOMPRESSOR zużywa 8,6 litra paliwa na 100 kilometrów (zużycie ogólne według normy NEFZ), a więc jest on o około 8,5 procent oszczędniejszy niż dotychczas.
Asortyment silników sześciocylindrowych Mercedes-Benz rozszerza w nowej Klasie CLK o sprawdzony już w praktyce silnik 2,6-litrowy o mocy 125 kW/170 KM. Oferta obejmuje również w niezmienionej formie dotychczasowy zespół napędowy - 3,2-litrowy silnik V6 (160 kW/218 KM). Nowością jest model z napędem wysokoprężnym dużej mocy CLK 270 CDI, pod którego maską ukrywa się nowoczesny, pięciocylindrowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common-Rail. Jest to silnik o mocy 125 kW/170 KM, który przy zużyciu paliwa, wynoszącym tylko 6,7 litra na 100 kilometrów (zużycie ogólne według normy NEFZ), zalicza się do najbardziej ekonomicznych jednostek napędowych swojej klasy.
Większa sztywność karoserii, najlepsza wartość współczynnika cW oraz wzorowe bezpieczeństwo
W dziedzinie konstrukcji karoserii inżynierowie Mercedesa wprowadzili dalsze innowacje, osiągając poważny postęp w zakresie bezpieczeństwa i aerodynamiki jazdy. Odporność karoserii na skręcanie została usprawniona o 40 procent, a udział stopów stali o dużej wytrzymałości - które gwarantują przy małej wadze maksymalną wytrzymałość - prawie podwojony. Wartość współczynnika cW nowego modelu CLK coupé wynosi tylko 0,28 i stanowi nowy wyznacznik w tej klasie pojazdów. Nowy model coupé jest seryjnie wyposażony w najnowocześniejsze systemy zabezpieczające kierowcę i pasażerów: dwustopniowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu, poduszki powietrzne boczne i nadokienne oraz napinacze pasów i ograniczniki siły napięcia pasów na wszystkich siedzeniach. Przy uzależnionym od siły uderzenia wyzwalaniu działania dwustopniowej poduszki powietrznej, chroniącej pasażera na przednim siedzeniu, uwzględniana jest po raz pierwszy także waga pasażera. Tak więc Klasa CLK odpowiada w pełni koncepcji bezpieczeństwa, preferowanej przez Mercedes-Benz i spełnia równocześnie wymogi i warunki najostrzejszych testów zderzeniowych.
W porównaniu z poprzednikiem nowy model CLK coupé jest o 71 milimetrów dłuższy, o 18 milimetrów szerszy i o 42 milimetry wyższy. Rozstaw osi wydłużył się o 25 do 2 715 milimetrów. Dzięki uzyskaniu dodatkowej, wolnej przestrzeni w pojeździe: pod względem odstępu pomiędzy siedzeniami, wysokości wnętrza pojazdu, miejsca na nogi oraz szerokości siedzeń na wysokości łokci i ramion nowa Klasa CLK nie ma sobie równych.
Piękne kształty, najlepsze materiały i ekskluzywne wnętrze
Miękkie kształty, materiały wysokiej jakości, atrakcyjne kolory i deseń, charakteryzujący się ogromnym zamiłowaniem do szczegółów, tworzą we wnętrzu modelu coupé atmosferę, w której każdy pasażer natychmiast czuje się dobrze. Tablica rozdzielcza, konsola pomiędzy fotelami, tapicerka drzwi i siedzenia to zupełnie nowe projekty, które podkreślają odrębny charakter Klasy CLK. Wszystkie elementy obsługi są w zasięgu ręki; wskaźniki tablicy rozdzielczej o klasycznych, okrągłych kształtach prezentują przejrzyste informacje o prędkości jazdy, liczbie obrotów silnika i aktualnym czasie; dopracowane detale, takie jak chromowane pierścienie wokół przyrządów lub duże, ozdobne przesłony na konsoli pomiędzy fotelami, wykonane ze szlachetnych gatunków drewna lub z aluminium o wytłoczonej strukturze, podkreślają ekskluzywny charakter wnętrza pojazdu. Elektroniczne systemy odciążają kierowcę, oferując mu najwyższy komfort obsługi pojazdu.
Seryjne, asymetrycznie dzielone części oparcia i kanapy tylnej dają się odchylić w kierunku przodu pojazdu, pozwalając pasażerom na elastyczne korzystanie z bagażnika CLK coupé. Po przesunięciu tylnych siedzeń w bagażniku pojazdu tworzy się prawie płaska powierzchnia ładunkowa.
Wyposażenie seryjne nowej Klasy CLK - jeszcze bardziej obszerne, niż w poprzednim modelu - przedstawia dodatkową wartość, odpowiadającą sumie ponad 2 800 Euro. Oprócz bocznych poduszek nadokiennych, automatycznych podajników pasów, elektrycznych podnośników szyb tylnych, asystenta świateł mijania, wycieraczek z czujnikiem deszczu, zróżnicowanego ogumienia i indywidualnie regulowanej kolumny kierownicy obejmuje ono między innymi także wydajny układ automatycznej klimatyzacji, który działa w oparciu o aktualne dane z czujników temperatury wewnętrznej i zewnętrznej oraz wilgotności powietrza.
DISTRONIC i inne innowacje po raz pierwszy w tej klasie pojazdów
Ponadto po raz pierwszy najnowocześniejsze systemy techniczne, wybrane z wiodącej oferty Mercedesa, wchodzą w skład wyposażenia dodatkowego Klasy CLK: układ kontrolujący odstęp od poprzedzającego pojazdu - tempomat DISTRONIC, zezwalający na jazdę i wejście do samochodu system indukcyjny KEYLESS-GO, reflektory ksenonowe oraz system obsługi głosowej telefonu i radioodbiornika samochodowego LINGUATRONIC.
Indywidualny wybór wystroju i wyposażenia modelu CLK coupé umożliwiają oferowane przez Mercedes-Benz linie stylizacyjne pod nazwą ELEGANCE i AVANTGARDE, które wyróżniają się specyficznymi cechami wzornictwa i wyposażenia, nadając pojazdom indywidualny wygląd.
Światowa premiera nowego modelu A 210 EVOLUTION
Na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie Mercedes zaprezentował kolejne nowości: czołowy model Klasy A 210 EVOLUTION oraz kompaktowy van Vaneo.
Pod maską modelu A 210 EVOLUTION pracuje czterocylindrowy zespół napędowy o mocy 103 kW/140 KM i maksymalnym momencie obrotowym rzędu 205 Nm. Osiągana prędkość maksymalna wynosi 203 km/h, a przyspieszenie od zera do 100 km/h nie przekracza 8,2 sekundy. Szczególną pozycję tego nowego modelu A 210 EVOLUTION w szerokim asortymencie Klasy A podkreślają wyszukane dodatki, takie jak sportowa stylizacja karoserii wykonana przez firmę Mercedes-AMG, atrakcyjne, 17-calowe felgi aluminiowe oraz podkreślająca sportową sylwetkę pojazdu osłona chłodnicy z perforowanymi, srebrnymi lamelami metalowymi. Nowe w Klasie A są także lusterka boczne ze zintegrowanymi kierunkowskazami jako typowe elementy rozpoznawcze marki Mercedes.
Ekskluzywne wnętrze podkreśla wyjątkową pozycję modelu A 210 EVOLUTION: ciemnoszara tapicerka skórzana, jasna Alcantara oraz polerowane aluminium składają się na szczególnie ekskluzywny wizerunek pojazdu.
Nowy kompaktowy van Mercedes-Benz Vaneo – auto do różnorodnych zastosowań
Nowy Vaneo brawurowo pokonuje wszelkie problemy transportowe: może być mikrobusem, limuzyną bądź kombi, a wszystko to w zależności od potrzeb. Dzięki oszczędnej pod względem gabarytów konstrukcji modułowej, Vaneo prezentuje przy 4,20 m długości niepowtarzalną koncepcję, obejmującą nie tylko dużą przestrzeń dla pasażerów i bagażu, lecz także dużo miejsca na sprzęt sportowy i rekreacyjny. Innymi słowy: na bazie małej limuzyny Vaneo oferuje przestrzeń, spotykaną jedynie w mini-vanach: miejsce dla pięciorga dorosłych i dwojga dzieci lub maksymalnie do 3 000 litrów przestrzeniu ładunkowej. Dzięki nowoczesnej konstrukcji Vaneo wykorzystuje od 65 do 70 procent przestrzeni wewnętrznej jako miejsce dla pasażerów lub bagaży.
Również uniwersalna konstrukcja Vaneo jest zupełnie odmienna. Asymetrycznie dzielona kanapa, umieszczona w drugim rzędzie, daje się odchylić, złożyć lub całkowicie zdemontować. Oparcie fotela pasażera obok kierowcy można także złożyć, a w razie potrzeby można nawet wyjąć cały fotel.
Od samego początku sprzedaży model Vaneo można zamówić z jednym z czterech silników, produkowanych przez firmę Mercedes-Banz i sprawdzonych już w klasie A - trzy silniki benzynowe o mocy od 60 kW/82 KM do 92 kW/125 KM oraz jeden silnik wysokoprężny o mocy 67 kW/91 KM - z pięciobiegową przekładnią mechaniczną, a jako wyposażenie opcjonalne także z automatycznym sprzęgłem lub z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Dostępne są trzy linie wyposażenia pod nazwą TREND, FAMILY i AMBIENTE oraz pięć innowacyjnych pakietów wyposażenia SNOW, BIKE, SURF, DOG i CARRY pozwalające klientom Mercedes-Benz na dostosowanie pojazdu do indywidualnych potrzeb.