Ponad 80 pojazdów, z których wiele będzie światowymi premierami, ucieleśnia wiodącą pozycję koncernu w innowacyjności w dziedzinie bezpieczeństwa, ekologii i ekonomiczności, i to zarówno w grupie samochodów dostawczych, ciężarowych, autobusów, pojazdów specjalnych i akcesoriów. Siedem ciężarówek z napędem hybrydowym będzie reprezentowało wcielanie w życie inicjatywy Daimlera "Kształtujemy Transport Przyszłości", poprzez którą koncern promuje rozwój alternatywnych napędów dla pojazdów użytkowych.
Na stoisku Daimlera uwaga zogniskowana będzie na flagowym okręcie floty: Mercedes-Benz Actros III generacji w wersji budowlanej będzie świętować swoją światową premierę w Hanowerze. Pojazd ten jest doskonale przystosowany do wyzwań stawianych przez sektor budowlany. Pomimo, iż konstrukcyjnie oparty jest na nowym drogowym Actrosie, ma swoje własne specyficzne cechy. Jedną z nich, szczególnie ważną, jest ochronna płyta ze stali nierdzewnej, osłaniająca chłodnicę i silnik. Równie rzucające się w oczy są dobrze zabezpieczone lusterka zewnętrzne.
Pojazd budowlany Mercedes-Benz Actros jest dostępny na życzenie z nową,12-biegową przekładnią Mercedes PowerShift, która została nazwana PowerShift Offroad - cechuje się innym wyregulowaniem i funkcjami oraz wzmocnionymi komponentami. Poza wieloma nowymi detalami, budowlany Actros posiada nowe, instalowane fabrycznie zabudowy samowyładowcze firmy Meiller i jest także dostępny fabrycznie w wersji dostosowanej do pracy z rozściełaczem bitumicznym. {akapit} Szczególnie ciekawa jest nowa generacja ciągnika siodłowego do ciężkich zastosowań - Mercedes-Benz Actros SLT, który zaprojektowano dla maksymalnej masy ze-stawu 250 ton. Wzmocniony silnik V8 o pojemności 15,9 litra zapewnia moc 480 kW (653 KM) i maksymalny moment obrotowy 3000 Nm, gdy przeniesienie mocy odbywa się za pomocą sprzęgła hydrodynamicznego.
Mercedes-Benz Actros, który został zaprezentowany wiosną i jest pierwszą ciężarówką wyposażoną w standardzie w automatyczną skrzynię biegów, będzie miał swoją oficjalną konsumencką premierę w Hanowerze. Bardzo wydajna skrzynia biegów Mercedes PowerShift 2 robi niesamowite wrażenie możliwością szybkiej i miękkiej zmiany biegów. Kierowca ma do wyboru duży zakres poprawionych i udoskonalonych trybów pracy. Warto również zwrócić uwagę na ciągle unikalny wśród systemów bezpieczeństwa system hamowania awaryjnego Active Brake Assist, zastosowany w Actrosie.
Czynniki, które wpłynęły na jeszcze większą oszczędność nowego Actrosa, obejmują wskaźnik naładowania akumulatora, regulowaną pompę cieczy chłodzącej i odłączaną sprężarkę powietrza, a także elektroniczną jednostkę przetwarzania powietrza E-APU (Electronic Air Processing Unit) z dodatkowym doprowadzeniem sprężonego powietrza podczas hamowania. Kierowca korzysta z licznych udogodnień, takich jak komfortowe łóżko z regulowanym kątem pochylenia, lusterko do golenia, uchwyt na ręcznik czy stolik. Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniom klientów przygotowano specjalne pakiety wyposażenia dodatkowego, zwiększające bezpieczeństwo, komfort i ekonomiczność.
Drugim niezwykle ważnym aspektem prezentacji Daimlera na targach IAA w Hanowerze będą napędy alternatywne. Światową premierę miał będzie Mercedes-Benz Axor BlueTec Hybrid, pierwsza ciężarówka przeznaczona do transportu dalekobieżnego, w której zastosowano napęd hybrydowy. W tym pojeździe ma on postać hybrydy równoległej, co pozwala na uzyskanie oszczędności w zużyciu paliwa rzędu sześć procent. Prototyp Axor BlueTec Hybrid rozpocznie próbne jazdy u klientów w przyszłym roku.
Inny samochód ciężarowy Mercedes-Benz z napędem hybrydowym - Atego BlueTec Hybrid o DMC 12 t, już od początku tego roku jeździ po europejskich drogach.
Premiera terenowej ciężarówki Mercedes-Benz Zetros
Mercedes-Benz Zetros to nazwa nowej rodziny off-roadowych ciężarówek z napędem na wszystkie koła. Te tradycyjne ciężarówki z silnikiem umieszczonym przed kabiną mają wiele różnych zastosowań i dostępne są w wersjach dwu- i trzyosiowych z pojedynczymi oponami. Podstawę nowej koncepcji pojazdu stanowi zmodyfikowane podwozie Actrosa z napędem na wszystkie koła, połączone z nowym modułem kabiny. Sześciocylindrowy rzędowy silnik OM 926 LA o mocy 240 kW (326 KM) i pojemności 7,.2 litra napędza pojazd przy pomocy hydraulicznie sterowanej ośmiobiegowej przekładni.
Mercedes-Benz Econic będzie miał co najmniej dwie premiery na Międzynarodowych Targach Pojazdów Użytkowych w Hanowerze. Jedną z nowości jest Econic BlueTec Hybrid, który niebawem wejdzie w fazę produkcji, posiadający równoległy napęd hybrydowy do silnika wysokoprężnego OM 906 LA o mocy 210 kW (286 KM). Mercedes-Benz zaprezentuje również unikatowy na skalę światową studyjny projekt - Econic NGT Hybrid, która łączy silnik na gaz ziemny spełniający normy EEV z silnikiem elektrycznym. Przewidywane jest niewiarygodne zmniejszenie kosztów paliwa do 60 procent w porównaniu z napędem wysokoprężnym.
Nowa generacja modelu Mercedes-Benz Travego będzie miała swoją światową premierę. Ulepszony wysokopokładowy autokar turystyczny dostępny jest teraz z tzw.aktywnym asystentem hamowania Active Brake Assist, który w sytuacji wysokie-go ryzyka najechania na tył poruszającego się z przodu pojazdu, daje stopniowo co-raz głośniejsze sygnały, i ostatecznie automatycznie uruchamia pełne hamowanie. Ponadto Travego posiada opatentowany pasywny system bezpieczeństwa Front Collision Guard (zabezpieczenie przedniej części nadwozia przed skutkami kolizji) z ruchomym stanowiskiem kierowcy. Dodatkowo, nowa generacja Travego zaprezentowana będzie z kilkoma bezpiecznymi modyfikacjami zewnętrznymi, całkowicie przebudowanym miejscem kierowcy i trzecią osią wleczoną z niezależnym zawieszeniem. 6-cylindrowy, rzędowy silnik OM 457 LA posiada moc 335 kW (456 KM). Jednak jeszcze większym unowocześnieniem jest opcjonalna zautomatyzowana ośmiobiegowa skrzynia biegów Mercedes GO 240-8 PowerShift. Od wiosny 2009 ta sama skrzynia biegów będzie także dostępna w autokarze wysokopokładowym Mercedes-Benz Tourismo.