To jedna z najbardziej prestiżowych nagród branży samochodów użytkowych, przyznawana przez VDA (Verband der Automobilindustrie) – niemiecki związek przemysłu motoryzacyjnego. Jury, składające się z ekspertów – dziennikarzy prasy specjalistycznej z 21 europejskich krajów, uhonorowało w ten sposób dużą ekonomiczność, dbałość o środowisko, bezpieczeństwo oraz komfort zapewnione przez technologiczne innowacje nowego Actrosa.
Dzięki automatycznej przekładni Mercedes PowerShift 2, instalowanej w standardzie w drogowych wersjach, oraz wielu zmianom na rzecz komfortu, codzienna praca kierowców zawodowych staje się jeszcze łatwiejsza. Ciągnik siodłowy Mercedes-Benz Actros trzeciej generacji dostępny jest już od marca 2008r. Kolejni członkowie rodziny flagowego pojazdu Mercedes-Benz zostali zaprezentowani na trwających targach IAA w Hanowerze - mianowicie ciężarowy samochód budowlany oraz do ciężkich zastosowań – Mercedes-Benz Actros SLT o DMC 250 ton.
Od wejścia na rynek w 1996r., ponad 600 000 Actrosów znalazło nabywców. Wszystkie generacje stają się trendsetterami w swoim segmencie oraz uzyskują tytuł tytuł „Truck of the Year” w roku swojego debiutu (1997r. oraz 2004r.). Mercedes-Benz Actros pozostaje jedynym samochodem ciężarowym wyposażonym w system hamowania awaryjnego ABA, znany również jako aktywny asystent hamowania. Dzięki inicjatywie „Bezpieczne technologie”, Mercedes-Benz Actros jako bezpieczna ciężarówka wysuwa się daleko przed szereg w tej kategorii.
Milowy krok: pierwsza seryjna ciężarówka z automatyczną skrzynią biegów w standardzie
Ulepszona automatyczna skrzynia biegów Mercedes PowerShift 2, instalowana w nowym Actrosie jako standard, zawiera zintegrowane czujniki nachylenia oraz zaawansowany system przełączania biegów. Dopracowany system sensorów sprawia, iż zmiana biegów jest bardziej płynna i szybsza.
Silniki w dziewięciu klasach mocy: ekonomiczne i przyjazne środowisku
Nowe Actrosy wyposażone są w nowoczesne silniki OM 501 LA i OM 502 LA, spełniające normę Euro 4/5. Ich gama obejmuje sześć 11,9-litrowych silników V6 o mocy od 235 kW (320 KM) do 350 kW (476 KM) oraz trzy silniki V8 o pojemności 15,9 litra i mocy od 375 kW (510 KM) do 440 kW (598 KM). Udowodniły one swoją wyjątkową ekonomiczność i przyjazność środowisku, dzięki zastosowaniu technologii BlueTec, w ponad 200 000 samochodach ciężarowych Mercedes-Benz jeżdżących po światowych drogach.
Active Brake Assist (ABA) – automatycznie inicjuje hamowanie awaryjne
Mercedes-Benz Actros był pierwszym i pozostaje jedynym seryjnym samochodem ciężarowym wyposażonym opcjonalnie w system ABA. Bazuje on na układzie utrzymania odległości od poprzedzającego pojazdu Telligent i automatycznie uruchamia awaryjne hamowanie w sytuacji zagrożenia zderzeniem w pojazdem jadącym w przodu.
Również inne systemy bezpieczeństwa, wspierające pracę kierowcy, są dostępne na życzenie: asystent pasa ruchu Telligent ostrzega kierowcę sygnałem akustycznym, kiedy pojazdowi grozi zjechanie z pasa ruchu; system stabilizacji toru jazdy Telligent w kolei, redukuje ryzyko wpadnięcia naczepy w poślizg. W niektórym krajach zachodnich aktywne systemy bezpieczeństwa są dodatkowo honorowane zniżkami przez ubezpieczycieli.