Centrum Mercedes-Benz w Sosnowcu jest kontynuacją zaangażowania inwestycyjnego koncernu DaimlerChrysler AG w Polsce. W ciągu ostatnich czterech lat DaimlerChrysler wraz ze swymi partnerami zainwestował w Polsce ok. 200 mln złotych. Są to inwestycje w nowe oraz już istniejące zakłady dealerskie i serwisowe sieci Mercedes-Benz oraz Chrysler/Jeep. Budowę najważniejszego obecnie w strategii firmy Centrum Mercedesa w Sosnowcu rozpoczęto w lutym 2002 roku. Generalnym wykonawcą jest Hydrobudowa – 6 (grupa Billfinger & Berger), a inwestorem Grupa Zasada.
Ogólna wartość inwestycji wynosi ok. 39 mln złotych, a jej zakończenie planuje się na listopad 2002 roku. W skład obiektu położonego na 2,73 ha działce wchodzą m.in. 1 000 m² salonu sprzedaży, 1 000 m² powierzchni magazynowej oraz 2 400 m² powierzchni biurowej i technicznej. Całkowita powierzchnia użytkowa wynosi 8500m². Magazyn wyposażony jest w wyspecjalizowany, dwupoziomowy system regałów umożliwiający składowanie ok. 20 000 różnych pozycji katalogowych części zamiennych. W ramach inwestycji wybudowany zostanie również zjazd z drogi krajowej nr 86 (E 75), który będzie służył jednocześnie jako dojazd do powstającego Centrum Wypoczynku Aquapark w Sosnowcu.
W fazie początkowej funkcjonowania Centrum Mercedesa w Sosnowcu zatrudnienie znajdzie około 100 osób. W tej chwili trwa proces rekrutacji i szkolenia przyszłych pracowników. Centrum Mercedesa w Sosnowcu spełnia najwyższe wymogi techniczne i ekologiczne. Serwisowanie samochodów osobowych, transporterów i ciężarówek będzie odbywać się przy wykorzystaniu najnowocześniejszych urządzeń diagnostycznych renomowanych firm europejskich. Planowane jest uruchomienie okręgowej stacji kontroli pojazdów oraz nowoczesnej lakierni działającej na bazie ekologicznych lakierów wodorozcieńczalnych.
Stacja ta będzie spełniać wymogi Unii Europejskiej dotyczące ochrony środowiska. Centrum Mercedes-Benz w Sosnowcu powstaje w samym sercu aglomeracji śląskiej. Jego budowa i uruchomienie oznacza wypełnienie luki w zakresie sprzedaży i serwisowania samochodów użytkowych i osobowych na terenie Śląska oraz kolejny krok w kierunku jeszcze lepszego zaspokojenia potrzeb klientów i dalsze wzmocnienie pozycji marki Mercedes-Benz w Polsce.