...sprzedaży w swoim segmencie”, mówi Dr Klaus Maier, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars. „Sprzedaż nowej generacji kombi w tej klasie również rośnie. W pierwszym roku po rynkowym debiucie kombi sprzedajemy o 20 procent więcej samochodów niż w przypadku poprzedniego modelu w tym samym okresie.” Już około 440.000 limuzyn nowej Klasy C trafiło do nabywców od chwili wprowadzenia jej na rynek. Z kolei wersja kombi znalazła, od wprowadzenia jej do sprzedaży jesienią 2007 r., już 60.000 chętnych.
Najbardziej popularnym silnikiem pod maską nowej Klasy C okazał się C 220 CDI, na który zdecydował się co trzeci nabywca auta. Dużym wzięciem cieszy się również C 200 Kompressor, zamawiany przez 20 procent wszystkich klientów limuzyny Klasy C.
W październiku Mercedes-Benz rozpoczął zbieranie zamówień na nową generację czterocylindrowych silników wysokoprężnych, które znajdą się na wyposażeniu modelu C 250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition. Nowa jednostka napędowa znajdzie się w sprzedaży w grudniu. Pomimo wyjątkowych osiągów (204 KM i 500 Nm), silnik spala średnio zaledwie 5,2 litra paliwa na 100 km (wg normy NEDC). Także w październiku tego roku Mercedes-Benz zaprezentował czwarty już model Klasy C w wersji BlueEFFICIENCY – C 350 CGI BlueEFFICIENCY, wyposażony w technologię bezpośredniego wtrysku benzyny drugiej generacji. Ten nowy sedan zużywa około 14 procent mniej paliwa niż tradycyjny C 350. Pozostałe modele BlueEFFICIENCY Klasy C to C 180 KOMPRESSOR BlueEFFICIENCY oraz C 200 CDI BlueEFFICIENCY, oba spalające nawet do 12 procent mniej paliwa przy zachowaniu poziomu komfortu typowego dla samochodów Mercedes-Benz.
Limuzyny Klasy C produkowane są w zakładach Mercedes-Benz w Sindelfingen, Bremie, wschodnim Londynie i Pekinie. Kombi Klasy C jest montowane wyłącznie w fabryce w Bremie. 250-tysięczny egzemplarz Klasy C – C 220 CDI limuzyna w kolorze srebrny metalik – zjechał właśnie z taśmy montażowej w Sindelfingen i wkrótce trafi do nabywcy w Japonii.
Nowa Klasa C cieszy się szczególną popularnością wśród klientów w Niemczech, gdzie notuje się mniej więcej czwartą część całkowitej sprzedaży modeli tej klasy. Sedan Klasy C zdołał również zachować pozycję lidera rynku niemieckiego od początku tego roku. Drugim co do ważności rynkiem, z udziałem na poziomie 20 procent światowej sprzedaży, są Stany Zjednoczone. Dalszymi w kolejności rynkami są Wielka Brytania, Włochy i Afryka Południowa.
Wyraźne zróżnicowanie wizualne trzech linii produktu – Classic, Elegance i Avantgarde – okazało się strzałem w dziesiątkę: połowa niemieckich nabywców zdecydowała się na zakup wersji Avantgarde, której udział w sprzedaży jest nawet jeszcze większy na kilku kluczowych rynkach zbytu.