MotoNews.pl

Sprzedano już 500 000 Mercedesów klasy C

Sprzedano już 500 000 Mercedesów klasy C26.11.2008
Mercedes-Benz dostarczył swoim klientom na całym świecie 500.000 nowych modeli Klasy C serii 204 od chwili rynkowego debiutu auta w marcu 2007 r. "Klasa C w wersji limuzyna utrzymuje od początku roku pozycję światowego lidera ...

...sprzedaży w swoim segmencie”, mówi Dr Klaus Maier, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars. „Sprzedaż nowej generacji kombi w tej klasie również rośnie. W pierwszym roku po rynkowym debiucie kombi sprzedajemy o 20 procent więcej samochodów niż w przypadku poprzedniego modelu w tym samym okresie.” Już około 440.000 limuzyn nowej Klasy C trafiło do nabywców od chwili wprowadzenia jej na rynek. Z kolei wersja kombi znalazła, od wprowadzenia jej do sprzedaży jesienią 2007 r., już 60.000 chętnych.

Najbardziej popularnym silnikiem pod maską nowej Klasy C okazał się C 220 CDI, na który zdecydował się co trzeci nabywca auta. Dużym wzięciem cieszy się również C 200 Kompressor, zamawiany przez 20 procent wszystkich klientów limuzyny Klasy C.

W październiku Mercedes-Benz rozpoczął zbieranie zamówień na nową generację czterocylindrowych silników wysokoprężnych, które znajdą się na wyposażeniu modelu C 250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition. Nowa jednostka napędowa znajdzie się w sprzedaży w grudniu. Pomimo wyjątkowych osiągów (204 KM i 500 Nm), silnik spala średnio zaledwie 5,2 litra paliwa na 100 km (wg normy NEDC). Także w październiku tego roku Mercedes-Benz zaprezentował czwarty już model Klasy C w wersji BlueEFFICIENCY – C 350 CGI BlueEFFICIENCY, wyposażony w technologię bezpośredniego wtrysku benzyny drugiej generacji. Ten nowy sedan zużywa około 14 procent mniej paliwa niż tradycyjny C 350. Pozostałe modele BlueEFFICIENCY Klasy C to C 180 KOMPRESSOR BlueEFFICIENCY oraz C 200 CDI BlueEFFICIENCY, oba spalające nawet do 12 procent mniej paliwa przy zachowaniu poziomu komfortu typowego dla samochodów Mercedes-Benz.

Limuzyny Klasy C produkowane są w zakładach Mercedes-Benz w Sindelfingen, Bremie, wschodnim Londynie i Pekinie. Kombi Klasy C jest montowane wyłącznie w fabryce w Bremie. 250-tysięczny egzemplarz Klasy C – C 220 CDI limuzyna w kolorze srebrny metalik – zjechał właśnie z taśmy montażowej w Sindelfingen i wkrótce trafi do nabywcy w Japonii.

Nowa Klasa C cieszy się szczególną popularnością wśród klientów w Niemczech, gdzie notuje się mniej więcej czwartą część całkowitej sprzedaży modeli tej klasy. Sedan Klasy C zdołał również zachować pozycję lidera rynku niemieckiego od początku tego roku. Drugim co do ważności rynkiem, z udziałem na poziomie 20 procent światowej sprzedaży, są Stany Zjednoczone. Dalszymi w kolejności rynkami są Wielka Brytania, Włochy i Afryka Południowa.

Wyraźne zróżnicowanie wizualne trzech linii produktu – Classic, Elegance i Avantgarde – okazało się strzałem w dziesiątkę: połowa niemieckich nabywców zdecydowała się na zakup wersji Avantgarde, której udział w sprzedaży jest nawet jeszcze większy na kilku kluczowych rynkach zbytu.

Źródło: Mercedes-Benz
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata