Tym samym udzielił potencjalnym nabywcom wskazówki, iż jest to najlepszy wybór dla kupującego, który przy zakupie zwraca dużą uwagę na bezpieczeństwo auta. Klasa C osiągnęła wysokie noty w odniesieniu do wszystkich kryteriów bezpieczeństwa, które były przedmiotem badania.
Co roku specjaliści z IIHS oceniają nowe modele pojazdów w oparciu o surowe kryteria bezpieczeństwa, dając tym samym klientom do ręki ważne narzędzie ułatwiające podjęcie decyzji o ewentualnym zakupie. W ramach przeprowadzonych obecnie badań, Mercedes-Benz Klasy C został poddany serii czołowych i bocznych testów zderzeniowych. Amerykańscy eksperci w dziedzinie bezpieczeństwa ocenili także stopień ochrony użytkownika przed urazami odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Klasa C uzyskała wysokie noty z uwzględnieniem wszystkich trzech kryteriów.
Wynik potwierdza fakt, iż koncepcja bezpieczeństwa Klasy C, opracowana na podstawie analizy autentycznych wypadków drogowych, doskonale sprawdza się również w przypadku oceny metodą ustandaryzowanych testów zderzeniowych. Dysponując oferowanym w standardzie wyposażeniem w postaci siedmiu poduszek powietrznych, napinaczy pasów bezpieczeństwa, ograniczników siły napięcia pasów oraz aktywnych zagłówków NECK PRO, limuzyna zapewnia podróżującym niezwykle wysoki poziom ochrony w razie wypadku. Konstrukcja nadwozia została zaprojektowana w taki sposób, aby, w przypadku zderzenia czołowego, nastąpiło rozłożenie sił uderzeniowych na dużym obszarze, w oparciu o cztery niezależnie funkcjonujące poziomy absorpcji sił. Dzięki temu przedział pasażerski samochodu pozostaje w dużym stopniu nienaruszony. Około 70 procent wszystkich elementów karoserii wykonano z wysokowytrzymałych stopów stali najnowszej technologii, które z jednej strony ograniczają do minimum masę konstrukcji, z drugiej zaś podnoszą do maksimum poziom bezpieczeństwa podróżujących.
Ponadto Klasa C została wyposażona w aktywny, przeciwdziałający skutkom zderzeń, system ochrony użytkowników PRE-SAFE®, oferowany w opcji. Rozwiązanie to wykorzystuje czas od wykrycia potencjalnego zagrożenia wypadkiem do możliwego zderzenia na uruchomienie środków zapobiegawczych, ograniczając tym samym obciążenia, na jakie narażeni są użytkownicy w momencie zderzenia nawet o 40 procent.
IIHS, przyznając Klasie C tytuł Top Safety Pick 2009, potwierdził wyjątkowo dobre wyniki testów zderzeniowych przeprowadzonych zgodnie ze standardami Euro NCAP (European New Car Assessment Programme – Europejskiego Programu Oceny Nowych Pojazdów Samochodowych). Klasa C otrzymała w nich pięć gwiazdek, zyskując miano jednego z najbezpieczniejszych samochodów na rynku.