...nadal czekają w salonach bardzo atrakcyjne oferty. Największy sukces odniosły modele Klas B, C i M, które odnotowały kilkudziesięcioprocentowe wzrosty. Klienci odebrali także pierwsze modele BlueEFFICIENCY.
Największy sukces w 2008 r. świętuje Klasa B. Rodzinny model notuje ponad 50% wzrost sprzedaży. Niewiele mniejszą dynamiką rynku może pochwalić się najpopularniejszy Mercedes, Klasa C, która znalazła już 1200 klientów, czyli o 37% więcej niż w roku 2007. Wzmożonym zainteresowaniem cieszy się także Klasa M, która podobniej jak Klasa B przeszła w 2008 r. facelifting i może się pochwalić 26% wzrostem sprzedaży.
„Mimo nieprzewidywalnych warunków biznesowych odnotowujemy w tym roku spektakularny wzrost sprzedaży modeli Mercedes-Benz. Dysponujemy najlepszą siecią dealerską w kraju, a do tego na trudniejsze czasy przygotowaliśmy kompletną ofertę, także finansową oraz program flotowy BusinessCars. W 2008 roku trzykrotnie obniżaliśmy ceny w złotówkach, gdy spadał kurs Euro i jeszcze ani razu nie podwyższyliśmy, gdy złotówka traciła na wartości. Dzięki temu oraz świetnym produktom możemy zachowywać pozycje lidera segmentu Premium w sprzedaży samochodów do klientów” – mówi Paweł Miszkowski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu.
Warto odnotować, że na polskie drogi w 2008 roku trafiły pierwsze modele Klas A, B i C BlueEFFICIENCY. Mercedes-Benz proponuje je w cenie identycznej, jak w przypadku standardowych modeli. Decydując się na serię BlueEFFICIENCY klienci otrzymują ekologiczne samochody, które przy zachowaniu dotychczasowych osiągów mogą się pochwalić wymiernie niższym, średnim zużyciem paliwa.