...jednak z zewnątrz, szczególnie z przodu, do złudzenia przypomina większego brata klasy E. Cechą charakterystyczną są duże nadkola i agresywne przetłoczenia ciągnące się od przedniego błotnika aż do tylnych nadkoli. Pasażerowie zajmujący miejsce z przodu, a szczególnie na tylnych fotelach kubełkowych będą mieli więcej przestrzeni, głównie dzięki zwiększeniu szerokości nadwozia.
W wyposażeniu znajdą się aktywne amortyzatory, dostosowujące się one automatycznie do danej sytuacji drogowej. Na przykład w szybko pokonywanych zakrętach system włącza maksymalne tłumienie, by optymalnie stabilizować auto. Napęd będzie przenoszony na tylne koła za pośrednictwem precyzyjnej przekładni manualnej lub „szybkiego” automatu. Pod maskę trafią silniki dobrze znane z C-klasy: od podstawowej jednostki benzynowej o pojemności 1.8-litra do 3-litrowego Diesla V6 320 CDI.
Nowy model pojawi się w salonach pod koniec tego roku, a topowe wersje AMG z 6.2-litrowym V8 oraz Black Series wejdą do sprzedaży w roku 2010.