Paryż. Centralnym punktem ekspozycji Mercedesa we francuskiej stolicy jest zmodyfikowany model Klasy S. Innowacyjny system zabezpieczenia PRE-SAFE wyznacza nowe trendy w zasadach konstruowania samochodów. Po raz pierwszy w Paryżu zaprezentowane zostanie także ekskluzywne coupé Klasy CL, w którym wprowadzono jeszcze więcej najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych i zmodernizowano design. Jesienią 2002 roku pojawi się nowa, sportowa wersja SL 350 z sześciocylindrowym silnikiem oraz dwie nowe wersje silnikowe Klasy E: E 200 KOMPRESSOR i E 320 CDI. Paryski salon samochodowy to także miejsce premiery modeli klasy S i C z napędem 4MATIC.
Kolejne cztery nowe modele to pojazdy Mercedes AMG: E 55 AMG KOMPRESSOR V8 o mocy 350 kW/476 KM, C 30 CDI będący pierwszym pojazdem AMG z silnikiem wysokoprężnym oraz nowe sportowe modele: S 55 AMG i CL 55 AMG.
Klasa S: PRE-SAFE, 4MATIC, V12 biturbo i inne supernowoczesne rozwiązania
Listę innowacji technologicznych w Klasie S otwiera nowatorski system ochrony pasażerów PRE-SAFE. Wprowadzenie tego rozwiązania oznacza początek nowej epoki w dziedzinie samochodowego bezpieczeństwa. PRE-SAFE jest w stanie jeszcze przed faktyczną kolizją wykryć, że zbliża się ona nieuchronnie i zadbać o bezpieczeństwo pasażerów. Jednym z elementów systemu PRE-SAFE jest uruchomienie funkcji napinania pasów bezpieczeństwa na ułamek sekundy przez kolizją i zapewnienie optymalnej pozycji pasażerów siedzących w fotelach, tak aby działanie poduszek powietrznych było możliwie najbardziej skuteczne. Jednocześnie, PRE-SAFE automatycznie ustawia przedni fotel pasażera i elektrycznie regulowane indywidualne siedzenia z tyłu w możliwie najkorzystniejszej pozycji, a także automatycznie zamyka okno dachowe, jeżeli samochód wpadnie w poślizg.
Nowy element bezpieczeństwa czynnego w Klasie S to udoskonalenie poprawiające właściwości trakcyjne i stabilność pojazdu - elektronicznie sterowany stały napęd na cztery koła 4MATIC, dostępny jako opcja w modelach wyposażonych sześcio- i ośmiocylindrowe silniki benzynowe. Na śniegu, lodzie, śliskim bruku, mokrej nawierzchni oraz w innych niekorzystnych warunkach drogowych, system 4MATIC zapewnia jeszcze lepsze właściwości trakcyjne nie zmniejszając typowego dla Mercedesa komfortu jazdy. W połączeniu z elektronicznym programem stabilizującym ESP®, napęd 4MATIC pozwala kierowcy bezpiecznie i pewnie radzić sobie w krytycznych sytuacjach.
Serię nowych silników otwiera dwunastocylindrowa jednostka napędowa z podwójnym doładowaniem biturbo i chłodzeniem powietrza doładowywanego. Silnik V12 wykonany z nowoczesnych lekkich materiałów ma pojemność 5,5 litra i osiąga moc maksymalną 368 kW/500 KM, co czyni go jednym z najmocniejszych w tej klasie pojazdów. Jednostka charakteryzuje się maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 800 Nm, przy 1800 obr/min. Wyposażony w nią model S 600 przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,8 sekundy.
Zupełnie nowym modelem w ofercie jest S 350, wyposażony w silnik V6 o mocy 180 kW/245 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm (o 11% więcej nić poprzednia wersja jednostki sześciocylindrowej). Mimo obniżonego zużycia paliwa (7,7 litra na 100 km) nowoczesny sześciocylindrowy silnik wysokoprężny w modelu S 320 CDI ma także znacznie zwiększony moment obrotowy. Moc silnika o pojemności 3,2 litra wzrosła do 150 kW/204 KM, zaś maksymalny moment osiąga rekordową wartość 500 Nm przy 1800 obr/min.
Zmodernizowana Klasa S charakteryzuje się także subtelnymi modyfikacjami w wyglądzie nadwozia. Zmodyfikowano przednie reflektory, zderzaki, osłonę chłodnicy i tylne światła. We wnętrzu zmieniono lub udoskonalono poprzez zastosowanie nowych materiałów ponad 40 detali. Kolejna atrakcja, jaką oferuje Mercedes-Benz to ekskluzywny pakiet wykończenia wnętrza "designo couture", w którego zakres wchodzi tapicerka z najwyższej jakości skóry nappa i nubuk, drewniane panele z topoli w odcieniu antracytowym lub klonu oraz pokrycie sufitu z eleganckiego materiału Alcantara ®.
Klasa CL: Udoskonalone nadwozie, wyposażenie wnętrza i nowe rozwiązania technologiczne
Dyskretne modernizacje linii nadwozia i uzupełnienie wyposażenia wnętrza o najnowsze zdobycze techniki przewidziano także modelach Klasy CL. Najbardziej rzucająca się w oczy zmiana w wyglądzie Mercedesa coupé to podwójne przednie reflektory, które zgodnie z wymogami nowoczesności wykonane zostały z przezroczystego tworzywa oraz nowy przedni zderzak, który jeszcze bardziej podkreśla dynamiczny wizerunek coupé.
Elegancki charakter tylnej części auta podkreślają nowe klosze lamp tylnych wykonane w technice brylanowej. Podobnie jak w Klasie S, także w CL 600 Mercedes-Benz zastosował zupełnie nowy silnik V12 biturbo. Jego moc w porównaniu z poprzednikiem wzrosła o około 36%, a moment obrotowy aż o 51%.
Wśród innowacji technologicznych Mercedes-Benz podnoszących bezpieczeństwo należy wymienić zastosowane w modelach Klasy CL specjalne czujniki w przedniej części samochodu, które już we wczesnej fazie kolizji pozwalają ocenić siłę uderzenia i powodują aktywację przedniej poduszki powietrznej pasażera w dwóch fazach – w zależności od potrzeb.
Dzięki tym samym czujnikom, napinacze pasów bezpieczeństwa także uruchamiają się wcześniej, aby możliwie najlepiej chronić pasażerów. Kolejna nowa funkcja to automatyczna klasyfikacja masy ciała pasażera na przednim fotelu za pomocą specjalnej folii wbudowanej w siedzisko. Dzięki uzyskanym informacjom , dwustopniowe napełnienie czołowej poduszki powietrznej następuje nie tylko proporcjonalnie do siły uderzenia, ale także jest dostosowane do wagi pasażera.
Klasa SL: Nowy sportowy model z sześciocylindrowym silnikiem o mocy 245 KM
Również podczas Paryskiego Salonu Motoryzacyjnego Mercedes-Benz po raz pierwszy zaprezentuje nowy model SL 350. Dwumiejscowy roadster wyposażony w silnik V6 o mocy 180 kW/245 KM charakteryzuje się wyjątkową dynamiką: SL 350 przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 7,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h (elektronicznie ograniczoną).
} W wersji standardowej silnik V6 dostępny jest z automatyczną sześciobiegową przekładnią SEQUENTRONIC, którą zupełnie jak w samochodzie wyścigowym można sterować za pomocą przycisków na kierownicy, bardzo szybko wybierając żądane przełożenia. Kolejne elementy standardowego wyposażenia modelu SL z sześciocylindrowym silnikiem to supernowoczesne rozwiązania takie jak składany dach, układ Sensotronic Brake Control (SBC™), automatycznie wysuwany pałąk zabezpieczający pasażerów w przypadku dachowania, elektrycznie regulowane zintegrowane fotele, dwie przednie adaptacyjne i duże poduszki boczne zabezpieczające głowę i klatkę piersiową pasażerów.
Nowe modele AMG silnikiem V8 z kompresorem i wysokoprężnym CDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa
Na Salon Motoryzacyjny w Paryżu Mercedes-AMG zaplanował aż cztery światowe premiery swoich modeli. E 55 AMG z silnikiem o mocy 250 kW/476 KM i maksymalnym momencie obrotowym 700 Nm – wyznacza nowe standardy w tej klasie sportowych limuzyn.
C 30 CDI AMG to pierwszy samochód z silnikiem wysokoprężnym, którego osiągi upoważniają go do miana samochodu sportowego. To auto nie ma konkurencji w swojej klasie. To zupełnie nowa jednostka napędowa, osiągająca moc 170 kW/231 KM i maksymalny moment obrotowy 540 Nm.
Dynamika samochodu sportowego i ekskluzywne elementy wyposażenia charakteryzują także dwa flagowe modele S 55 AMG i CL 55 AMG, wyposażone w silnik V8 z kompresorem o mocy 368 kW/500 KM.
Klasa E: dwie nowe wersje w ofercie
Ciesząca się powodzeniem linia E została uzupełniona o dwie nowe wersje silnikowe. Jest to E 200 KOMPRESSOR z nowoopracowanym czterocylindrowym silnikiem z kompresorem (120 kW/163 KM) i E 20 CDI z sześciocylindrowym wysokoprężnym o podwyższonej mocy (150 kW/204 KM) i momencie obrotowym (500 Nm), ale niższym od poprzednika zużyciu paliwa (wynik lepszy o prawie 1 litr na 100 km).
Czterocylindrowy silnik w modelu E 200 KOMRESSOR to jedna z najnowszych konstrukcji firmy Mercedes-Benz, w której zastosowano unikatowy system TWINPULSE. Samochód ten gwarantuje jednocześnie najwyższą radość z jazdy, komfort i bardzo niskie zużycie paliwa. W sześciocylindrowym silniku wysokoprężnym w modelu E320 CDI wykorzystano technologię common-rail drugiej generacji. Oznacza to dalszy istotny postęp w obniżaniu zużycia paliwa, ilości emitowanych spalin i hałasu.
Klasa C: Napęd 4MATIC jak opcja w modelach z silnikami sześciocylindrowymi
Od jesieni 2002 roku stały napęd na cztery koła 4MATIC jako opcja dostępny jest także po raz pierwszy dostępny w modelach Klasy C wyposażonych w silniki sześciocylindrowe. Mercedes-Benz wprowadza do Klasy C także dwa inne zaawansowane rozwiązania stosowane dotychczas jedynie w droższych modelach: potężne reflektory bi-ksenonowe i system DISTRONIC.