W odróżnieniu od standardowej S-klasy, modele AMG poznamy po większym wlocie powietrza w przednim zderzaku, typowych dla AMG felgach oraz czterech zakończeniach układu wydechowego.
Podobnie jak w zmodyfikowanej S-klasie, także w ognistych odmianach tego auta w miejsce okrągłych świateł halogenowych w zderzaku przednim pojawiły się bardzo modne ostatnio diody LED. Niemieccy inżynierowie zmodyfikowali też tylne lampy.
Moc pozostała na niezmienionych poziomie. S63 AMG ma pod maską 518-konny, wolnossący silnik V8 łączony z siedmiostopniową przekładnią automatyczną. Jego mocniejszy brat, czyli S65 AMG wyposażony jest w 6-litrowy silnik V12 z układem doładowania typu Twin Turbo.
Jego 604 konie mechaniczne zapewniają piorunujące osiągi. W tym przypadku moc przenoszona jest na tylne koła poprzez 5-stopniowy automat, będący w stanie "udźwignąć" ogromny moment obrotowy silnika, wynoszący ponad 1000 Nm!
Nowe modele AMG, poza zmianami kosmetycznymi, otrzymały też zmodernizowany system ESP.