MotoNews.pl

Mercedes-Benz sponsorem wystawy Wolfa Vostella

Mercedes-Benz sponsorem wystawy Wolfa Vostella25.11.2002
Mercedes-Benz jest (obok Schenker BTL, Goethe Institut i Warty) sponsorem pierwszej w Polsce wystawy prac niemieckiego artysty Wolfa Vostella. Chociaż Vostell jest twórcą o ustalonej renomie na całym świecie, to niestety ...

Mercedes-Benz jest (obok Schenker BTL, Goethe Institut i Warty) sponsorem pierwszej w Polsce wystawy prac niemieckiego artysty Wolfa Vostella. Chociaż Vostell jest twórcą o ustalonej renomie na całym świecie, to niestety, jego twórczość nie była dotąd prezentowana w Polsce. W dniach 22.11.-15.12.2002 Galeria "Arsenał" ma unikalną szansę pokazania prac z prywatnej kolekcji rodziny, wzbogaconą o wypożyczenia z muzeów i od prywatnych właścicieli.

Mercedes-Benz sponsorem wystawy Wolfa Vostella 1 Działania Wolfa Vostella zawsze ingerowały w szeroko rozumianą przestrzeń społeczną. Dotyczyły rzeczywistości, poruszając problem obcości, inności i wykorzenienia. W swoich pracach artysta łączył malarstwo i obiekty, wykorzystywał również wideo i projekcje. Z wielowymiarowej i różnorodnej spuścizny Vostella wybrano nurt prac, który zapoczątkował w latach 50, a realizował do końca życia, tj. obiekty z telewizorem. Są to obrazy, rzeźby, instalacje oraz grafiki. Tematyka prac i używane przez Vostella środki artystyczne sprawiają, że jego twórczość jest nadal aktualna.

W ekspozycji pokazanych zostanie ok. 25 dużych prac (m.in. obiekt wykorzystujący model Mercedesa 600) oraz kilkanaście grafik z cyklu hiszpańskiego jako aneks. Zaprezentowane zostaną także działania akcyjne na video. Organizatorem wystawy jest Galerie Vostell Im Pfefferberg z Berlina. Planowane jest także wydanie albumu poświęconego twórczości Wolfa Vostella, który stanowić będzie pierwszą w naszym kraju polskojęzyczną publikację prezentującą w retrospektywnym ujęciu dorobek artystyczny niemieckiego twórcy.

Wsparcie wystawy Wolfa Vostella jest kontynuacją zaangażowania marki we wspieranie największych wydarzeń artystycznych. W 2001 roku DaimlerChrysler Automotive Polska (przedstawiciel Mercedes-Benz) była sponsorem głośnej wystawy "Klasycy XX wieku" (Picasso, Dali, Beuys, Duchamp, Bacon, Malewicz, Kandinsky, Brancusi, Warhol i Mondrian) w Narodowej Galerii Sztuki Współczesnej Zachęta.

Źródło: DaimlerChrysler
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata