Tak wygląda Mercedes-Benz Klasy GL na rok modelowy 2010. Odświeżony największy offroader Mercedesa spala teraz nawet o 8 procent mniej paliwa (wg wstępnych danych) i jest bardziej przyjazny środowisku.
Klasa GL jeszcze bardziej atrakcyjna
Klasa GL to numer jeden wśród luksusowych modeli SUV Mercedes-Benz, a nowa wersja umacnia silną pozycję Mercedesa w segmencie terenowych samochodów Premium. W Klasie GL na rok 2010 wprowadzono rozmaite modyfikacje natury technicznej oraz technologie przyczyniające się do obniżenia zużycia paliwa i podniesienia walorów środowiskowych wysokoprężnych wersji Klasy GL.
Projektanci ze Stuttgartu zadbali także o to, aby przykuwające wzrok nadwozie auta mocniej oddziaływało na zmysły obserwatora. Wyrazisty wygląd Klasy GL podkreślają zmodernizowane zderzaki, przeprojektowane chromowane elementy zabezpieczenia podwozia z przodu i z tyłu, nowa atrapa przednia oraz światła przeciwmgłowe/lampy do jazdy dziennej połączone za pomocą pokrytej chromem listwy.
Inne nowe elementy to koła ze stopu lekkich metali w rozmiarze od 18 do 21 cali, a także przerobione, chromowane końcówki układu wydechowego. Paletę kolorów uzupełniają dwa nowe lakiery metalizowane: „Tenorite Grey” (szary) i „Palladium Silver” (srebrny). Dyszel holowniczy jest teraz ukryty pod osłoną tylną i wysuwany w miarę potrzeby.
Prezentowane luksusowe auto terenowe oferuje także swoim użytkownikom maksymalny poziom bezpieczeństwa, na straży którego stoi szeroka gama systemów zintegrowanych w koncepcję ochrony użytkowników PRE-SAFE®. Rozwiązanie to automatycznie przygotowuje pojazd i osoby nim podróżujące na nadchodzące zderzenie poprzez zoptymalizowane wykorzystanie dostępnych funkcji ochronnych. Stanowiący wyposażenie SUV-a układ inteligentnego oświetlenia drogi (Intelligent Light System, ILS) odpowiada za optymalne rozłożenie snopa światła przed pojazdem, w zależności od sytuacji na drodze i warunków pogodowych. Wyposażenie standardowe obejmuje lampy do jazdy dziennej oraz światła tylne w technologii diod elektroluminescencyjnych.
Luksusowe wnętrze czyli gwarancja dobrego samopoczucia
GL zaprasza do środka 5 lub 7 pasażerów. Podróżujący Klasą GL z przyjemnością zanurzą się w zdumiewająco obszernym wnętrzu, stwarzającym typowy dla marki Mercedes-Benz, a przy tym porównywalny z Klasą S, klimat podróżowania. Poddane stylistycznym modyfikacjom fotele wyściełane skórą i tkaniną typu ARTICO, ozdobione kontrastującą obwódką, to atrakcja tegorocznej wersji modelowej, która z pewnością będzie przyciągać wzrok przechodniów.
Flagowy model GL 500 będzie z kolei oferowany ze wstawkami z ekskluzywnej skóry typu nappa. Wszystkie auta wyposażono w nowe wskaźniki, wielofunkcyjną kierownicę pokrytą skórą nappa, jak również aktywne zagłówki NECK PRO foteli kierowcy i przedniego pasażera. Atrakcyjność wnętrza podnosi dodatkowo wyposażenie dostępne w opcji, jak na przykład dwubarwne wstawki skórzane (czerń i kaszmirowy beż, bądź czerń i szarość alpaki), czy rozproszone oświetlenie wnętrza rodem z Klasy S. Paletę dostępnych elementów wykładziny wnętrza uzupełnia wariant „antracytowa topola”.
GL 350 CDI 4MATIC z technologią BlueEFFICIENCY
Oprócz GL 350 BlueTEC 4MATIC wyposażonego w technologię SCR, Klasa GL jest teraz dostępna w wersji BlueEFFICIENCY w modelu GL 350 CDI 4MATIC. Auto to spala o około 5 procent mniej oleju niż jego poprzednik, przy czym osiągi wcale na tym nie cierpią. Silnik V6 napędzający ten samochód w dalszym ciągu generuje 165 kW/224 KM mocy, pozostawiając do dyspozycji kierowcy maksymalny moment obrotowy 510 Nm, dostępny już przy 1.600 obr./min. Przeciętne zużycie paliwa tej wysokoprężnej jednostki to zaledwie 9,3 litra oleju na 100 kilometrów.
Podobnie jak pozostałe modele BlueEFFICIENCY oferowane przez markę Mercedes-Benz, także GL wyposażono w bogaty zestaw rozwiązań sprzyjających ograniczeniu spalania paliwa. Należy do nich wydajna automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC, która przechodzi w tryb jałowy podczas postoju samochodu na światłach lub w korku ulicznym, co skutkuje zmniejszonym obciążeniem pracy silnika, a co za tym idzie – niższym spalaniem. Zużycie paliwa udało się zredukować jeszcze bardziej dzięki zastosowaniu opon o niższym współczynniku oporu toczenia.
Parametry aerodynamiczne poprawiono poddając przeróbce przednią osłonę chłodnicy i dodając więcej spojlerów w okolicach kół przednich. Apetyt Klasy GL na paliwo ograniczono także stosując energooszczędne, elektryczno-hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego. Z kolei dzięki komputerowi mierzącemu poziom zużycia paliwa oraz wyświetlaczowi pokazującemu aktualne spalanie, kierowca Klasy GL może na bieżąco kontrolować ten parametr i, w miarę potrzeb, odpowiednio dostosowywać styl jazdy.
Modele GL 450 4MATIC, GL 500 4MATIC i GL 450 CDI 4MATIC wyposażone w silniki V8
Doskonałe osiągi i niezrównany komfort jazdy należą do tych specjalnych zalet, którymi mogą poszczycić się oba modele napędzane silnikami ośmiocylindrowymi, spełniającymi przy tym wymogi normy EU5 standard. 5,5-litrowa jednostka napędowa pod maską GL 500 dysponuje mocą 285 kW/388 KM i momentem obrotowym 530 Nm.
Pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy, niemal tak szybko jak samochód sportowy. Z autami wyścigowymi jest również porównywalna jego prędkość maksymalna, wynosząca 240 km/h. W modelu GL 450 zamontowano benzynową V-ósemkę o pojemności 4,6 litra, mocy 250 kW/340 KM i maksymalnym momencie obrotowym 460 niutonometrów. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy, zaś jego prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. Silnik wysokoprężny V8 na wyposażeniu GL 450 CDI 4MATIC dostarcza moc 225 kW/306 KM, a 700 Nm momentu obrotowego, które oferuje, gwarantuje doskonały komfort jazdy.
Bezpieczny i zwinny zarówno na drodze, jak i podczas jazdy po bezdrożach
Obok innowacyjnego układu napędu na wszystkie koła 4MATIC, montowanego standardowo zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC, niezwykle precyzyjnego układu kierowniczego oraz oferowanego w standardzie adaptacyjnego systemu tłumienia drgań (Adaptive Damping System, ADS), Klasa GL zaskoczy nabywcę doskonałymi parametrami prowadzenia i doskonałymi walorami jezdnymi. Gwarantują one wyjątkowy poziom komfortu i bezpieczeństwa czynnego. Samochód radzi sobie doskonale nie tylko na szosie, ale także w terenie.
Zmodyfikowany układ AIRMATIC umożliwia zwiększenie prześwitu do 307 milimetrów. Pakiet technologiczny Offroad-Pro, dostępny w ramach wyposażenia standardowego, znacznie poprawia manewrowanie autem w terenie dzięki zastosowaniu reduktora i wielotarczowych blokad na tylnej osi oraz centralnego mechanizmu różnicowego. Pracę kierowcy ułatwiają jeszcze bardziej dodatkowe elektroniczne systemy wspomagające, takie jak terenowy ABS, układ kontroli zjazdu z pochyłości (Downhill Speed Regulation, (DSR) czy funkcja zapobiegająca gaśnięciu silnika.